Motorevija
PRETRAGA
2006-10-13 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

U posljednje vrijeme Derbi je napravio velike stvari. Najprije revolucionarni skuter GP-1, pa motocikle serije GPR, a kruna njegova rada u proteklih nekoliko godina bio je mulhacen. No, što je bilo prije toga?



Rijetki se sjećaju da je početkom 90-ih Derbi španjolskim tržištem harao prodajom skutera imena vamos, koji je bio i glavni izvor prihoda te katalonske tvrtke. Vamosovi nasljednici bili su hunter i paddock, ali manje uspješni nego njihov prethodnik. Bio je to razlog za uzbunu, pa je Derbi 1999. godine prezentirao novu uzdanicu pod nazivom atlantis. Glavna nit vodilja bila je konkurentnost tada popularnom kompaktnom Peugeotovom vivacityju.

Atlantis je gotovo u šaraf tehnički identičan Piaggiovom diesisu, iako ga je razvio i konstruirao isključivo Derbi, a Piaggio se tek kasnije poslužio materijalom koji su Katalonci pripremili. Bullet je, pak, atlantisova izvedba koju pokreće Piaggiov dvotaktni pogonski agregat koji se hladi zrakom. Odlikuje se nešto glasnijim radom, što je prije svega zasluga ispušnog topa pozamašnih dimenzija. Priznajemo da nam nekad nedostaje dio šarma koji daje plavičasti dim iz ispuha, jer su zbog sve strožih ispušnih normi dvotaktni skuteri sve rjeđi.

Bullet djeluje vrlo privlačno. Bijelo-crvena kombinacija jako mu dobro pristaje, i daje jasnu poruku kome je zapravo namijenjen - mlađoj skuteraškoj populaciji. Privlačan izgled upotpunjuje i solidna oprema. Sprijeda je na 12-colni kotač ugrađen disk promjera 190 mm, čije učinkovito usporavanje pospješuje čelično kočno crijevo. Kočnice se doziraju prikladno, i prednja ili stražnja, a bulletu se ne može osporiti ni zavidna udobnost. Na 12-colne kotače i sprijeda i straga ugrađene su gume debelog presjeka 70, koje s vrlo uspješno ublažavaju rupe i neravnine na cesti. Naravno, nije tome tako samo zbog guma, nego i zbog mekanog ublažavanja Kayabine prednje vilice i stražnjeg monoamortizera, orijentiranog više na udobnost nego na sportski štih.



Položaj za upravljačem odgovarat će i višim vozačima. Sjedalo je veliko i komforno, upravljač raširen i podignut prema gore, a prostora za noge na podnici ima sasvim dovoljno. Veličina sjedala omogućuje i lagodan smještaj suputnika. Iako, ako vozite zakonski limitiranu verziju, sumnjamo da će vam to pasti na pamet, jer će dostizanje brzine od 45 km/h tada biti još teže. Ispod sjedala ne manjka mjesta pa tako stane jet-kaciga, a i neki modeli integralnih, dok je na prednjem štitu i kukica za vješanje torbe. Straga je serijski ugrađen i nosač prtljage, koji može biti koristan i pri ugradnji kofera.
Kroz grad se bullet probija poput pravog metka, kako i dolikuje malim agilnim gradskim skuterima. Upravljivost je dobra, a stabilnost na pravcu uzorna.



Nije naodmet znati da su pogonski agregati poput bulletovog poznati i kao vrlo štedljivi, s potrošnom od oko tri litre na 100 km, a izdržljivost im je također na visokoj razini. Cijena udobnog „metka atlantisa“ od 50 ccm na akciji trenutačno je 12.987 kuna.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R