2006-10-13 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak | |
U posljednje vrijeme Derbi je napravio velike stvari. Najprije revolucionarni skuter GP-1, pa motocikle serije GPR, a kruna njegova rada u proteklih nekoliko godina bio je mulhacen. No, što je bilo prije toga?
Rijetki se sjećaju da je početkom 90-ih Derbi španjolskim tržištem harao prodajom skutera imena vamos, koji je bio i glavni izvor prihoda te katalonske tvrtke. Vamosovi nasljednici bili su hunter i paddock, ali manje uspješni nego njihov prethodnik. Bio je to razlog za uzbunu, pa je Derbi 1999. godine prezentirao novu uzdanicu pod nazivom atlantis. Glavna nit vodilja bila je konkurentnost tada popularnom kompaktnom Peugeotovom vivacityju.
Atlantis je gotovo u šaraf tehnički identičan Piaggiovom diesisu, iako ga je razvio i konstruirao isključivo Derbi, a Piaggio se tek kasnije poslužio materijalom koji su Katalonci pripremili. Bullet je, pak, atlantisova izvedba koju pokreće Piaggiov dvotaktni pogonski agregat koji se hladi zrakom. Odlikuje se nešto glasnijim radom, što je prije svega zasluga ispušnog topa pozamašnih dimenzija. Priznajemo da nam nekad nedostaje dio šarma koji daje plavičasti dim iz ispuha, jer su zbog sve strožih ispušnih normi dvotaktni skuteri sve rjeđi.
Bullet djeluje vrlo privlačno. Bijelo-crvena kombinacija jako mu dobro pristaje, i daje jasnu poruku kome je zapravo namijenjen - mlađoj skuteraškoj populaciji. Privlačan izgled upotpunjuje i solidna oprema. Sprijeda je na 12-colni kotač ugrađen disk promjera 190 mm, čije učinkovito usporavanje pospješuje čelično kočno crijevo. Kočnice se doziraju prikladno, i prednja ili stražnja, a bulletu se ne može osporiti ni zavidna udobnost. Na 12-colne kotače i sprijeda i straga ugrađene su gume debelog presjeka 70, koje s vrlo uspješno ublažavaju rupe i neravnine na cesti. Naravno, nije tome tako samo zbog guma, nego i zbog mekanog ublažavanja Kayabine prednje vilice i stražnjeg monoamortizera, orijentiranog više na udobnost nego na sportski štih.
Položaj za upravljačem odgovarat će i višim vozačima. Sjedalo je veliko i komforno, upravljač raširen i podignut prema gore, a prostora za noge na podnici ima sasvim dovoljno. Veličina sjedala omogućuje i lagodan smještaj suputnika. Iako, ako vozite zakonski limitiranu verziju, sumnjamo da će vam to pasti na pamet, jer će dostizanje brzine od 45 km/h tada biti još teže. Ispod sjedala ne manjka mjesta pa tako stane jet-kaciga, a i neki modeli integralnih, dok je na prednjem štitu i kukica za vješanje torbe. Straga je serijski ugrađen i nosač prtljage, koji može biti koristan i pri ugradnji kofera.
Kroz grad se bullet probija poput pravog metka, kako i dolikuje malim agilnim gradskim skuterima. Upravljivost je dobra, a stabilnost na pravcu uzorna.
Nije naodmet znati da su pogonski agregati poput bulletovog poznati i kao vrlo štedljivi, s potrošnom od oko tri litre na 100 km, a izdržljivost im je također na visokoj razini. Cijena udobnog „metka atlantisa“ od 50 ccm na akciji trenutačno je 12.987 kuna.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |