Motorevija
PRETRAGA
2011-07-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Agresivan i tehnički napredan četverocikl, apollo RS 250, odlično izgleda, stabilan je, siguran i nudi puno zabave na terenu. Moľe se i registrirati pa se dvoje njime mogu cestom otputiti do obliľnjeg izletiąta





Zrak je od vrućine titrao iznad usijane staze za motokros, a potpuna ti±ina bila je pomalo jeziva. Kao da je uspavana priroda osjetila da neąto dolazi. Odjednom, uz potmuli zvuk agregata pod opterećenjem, pred nas je izletio četverocikl praćen oblakom pra±ine. Tako je valjda mir bio pomućen i kad se Apollo spustio na mjesec. Ovdje je mir u usijanje pretvorio drugi stroj - bogart apollo RS 250.
Agresivan i tehnički napredno kreiran četverocikl skrojen je od okvira s prednjim, zasebno ovjeąenim A-ramenima i straľnje vilice montirane na kruti čelični okvir. Apollo tako izvrsno kontaktira s podlogom, a stabilnosti i sigurnosti pridonosi i ąiri trag prednjih kotača većeg promjera. Ambiciozno podvozje dopunjeno je agresivnim oplatama o±trih linija. Blatobrani su odlično integrirani sa sredi±njim pokrovom spremnika goriva i prostranim sjedalom, a pravilno postavljen upravljač omogućuje dobar kontakt s komandama i agresivniju sportsku voµnju. Dobra ergonomija prati izgled, pa na prvi pogled progovara i o temperamentu tog četverocikla.
Vizualno uµivanje tako smo brzo zamijenili dinamičkim, jer osim ±to sportski izgleda, apollo se tako i pona±a. U voµnji do izraµaja najvi±e dolazi stabilnost postignuta ±irinom traga kotača i relativno velikim međuosovinskim razmakom. Po pravcu četverocikl korektno prati komande vozača, a dobar poloµaj za sjedenje i stajanje vozača omogućuje o±tar ulazak u zavoje, ponajprije zbog uskog srednjeg dijela vozila. U o±trim zavojima vozač lako premje±tanjem tijela moµe korigirati podizanje unutarnjih kotača, a pri kosim doskocima tome pripomaµu i prednji amortizeri kojima se moµe pode±avati tvrdoća.
Pri izlasku iz zavoja dodavanjem gasa putanje se mogu pode±avati i proklizavanjem straµnjih kotača, zbog koncentracije mase vozila na prednjoj osovini. Ukupna masa od 195 kg povelika je, ali se u voµnji stazom moµe kontrolirati. Zato dolazi do izraµaja pri doskocima kad zbog prednje centraµe četverocikl brzo mijenja kut na dolje i grublje dodiruje podlogu. Pode±avanjem prednjih amortizera moµe se djelom smanjiti velik progib prednjeg kraja, ali ostaje grublji osjećaj na upravljaču. Potrebno je stoga čvr±će se osloniti na oslonce nogu i pomicanjem tijela unatrag korigirati putanju te time spriječiti mogući pad prema naprijed. Uz malo vjeµbe, na stazi za motokros mogu se postići dobre putanje i dobar „umjetnički dojam“.
 


Agregat snage 18 KS zadovoljava prosječne rekreativne vozače i uz dubok zvuk iz ispu±nog topa ostavlja moćan dojam. U ne±to o±trijoj voµnji pomogli bi izravniji odaziv na gas i ne±to vi±e snage. Iako je četverocikl vi±e nego pokretljiv, uz vi±e snage motora mogao bi se jo± bolje iskoristiti potencijal ovjesa.
Izlaskom sa staze na standardnu enduro-rutu u prirodi ponovno su se pokazale prednosti ±irine vozila te velikog hoda sprijeda od 150 mm. Ako četverocikl zapadne u glib, mjenjač uz standardni automatski mod nudi mogućnost hoda unatrag i hoda preko reduktora. Iako je sporohodni mod namijenjen za te±ke situacije, vi±e pomaµe pri svladavanju uspona nego izvlačenju iz blata. Pri prelasku vodenih prepreka nedostaju snaga motora i brµi odaziv na gas, pa vozač ima osjećaj da četverocikl najprije guta „knedlu“, a tek onda pokaµe punu snagu. Zato također treba povećati brzinu prolaska, riskirati potpuno močenje opreme, a onda se moµe svladati i do pola metra vode, uz uvjet da je podloga ispod nje tvrda.
Za razliku od prirode, voµnja na cesti zbog profila guma i dosta vibracija nije pretjerano ugodna, a osjetna je i nepreciznost pri upravljanju iz istog razloga. No, apollo se moµe registrirati za dvije osobe pa ne treba prezati od odlaska cestom na obliµnje izleti±te. Iako sjedalo nudi dovoljno prostora za suvozača, on će imati problema sa smje±tajem nogu na podnicu.
Kočnice ne smatramo najsretnijim rje±enjem. Dva diska sprijeda i disk straga vi±e su nego dovoljni za zaustavljanje vozila, ali problem je u nelogično postavljenim komandama. Prednja kočnica aktivira se noµnom polugom, a zbog integralnog sustava raspodjele kočne sile vozač tad djeluje i na straµnju, a straµnja se samostalno aktivira polugom na lijevoj ručici upravljača, na kojoj je i poluga ručne kočnice s djelovanjem na straµnju čeljust. To zbunjuje vozača i traµi promjenu tehnike voµnje, posebno pri tjeranju straµnjih kotača na proklizavanje pri ulasku u zavoj ili u atraktivnijoj voµnji na kliskom terenu, kad korekcija prednjom kočnicom dobro dođe. Zato treba pohvaliti dodatnu opremu luksuznijeg modela RS koji smo isprobali. Uz standardnu opremu poput digitalnih instrumenata i 12-voltne utičnice, ugrađeni su aluminijski kotači, aluminijska podnica za noge i ±titnici za podvozje te prednji amortizeri punjeni nitrogenom.
Na kraju cijena: za 33.990 kuna dobiva se vrlo solidno zami±ljen i izrađen „istočnjak“ koji je itekako blizu proizvodima uglednijih maraka koje puno vi±e ko±taju. Uz neke malo zastarjelije elemente mehanike, nudi odličan izgled i mogućnost registracije pa interesenata, vjerujemo, neće nedostajati.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R