2011-07-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
Agresivan i tehnički napredan četverocikl, apollo RS 250, odlično izgleda, stabilan je, siguran i nudi puno zabave na terenu. Moľe se i registrirati pa se dvoje njime mogu cestom otputiti do obliľnjeg izletiąta
Zrak je od vrućine titrao iznad usijane staze za motokros, a potpuna ti±ina bila je pomalo jeziva. Kao da je uspavana priroda osjetila da neąto dolazi. Odjednom, uz potmuli zvuk agregata pod opterećenjem, pred nas je izletio četverocikl praćen oblakom pra±ine. Tako je valjda mir bio pomućen i kad se Apollo spustio na mjesec. Ovdje je mir u usijanje pretvorio drugi stroj - bogart apollo RS 250.
Agresivan i tehnički napredno kreiran četverocikl skrojen je od okvira s prednjim, zasebno ovjeąenim A-ramenima i straľnje vilice montirane na kruti čelični okvir. Apollo tako izvrsno kontaktira s podlogom, a stabilnosti i sigurnosti pridonosi i ąiri trag prednjih kotača većeg promjera. Ambiciozno podvozje dopunjeno je agresivnim oplatama o±trih linija. Blatobrani su odlično integrirani sa sredi±njim pokrovom spremnika goriva i prostranim sjedalom, a pravilno postavljen upravljač omogućuje dobar kontakt s komandama i agresivniju sportsku voµnju. Dobra ergonomija prati izgled, pa na prvi pogled progovara i o temperamentu tog četverocikla.
Vizualno uµivanje tako smo brzo zamijenili dinamičkim, jer osim ±to sportski izgleda, apollo se tako i pona±a. U voµnji do izraµaja najvi±e dolazi stabilnost postignuta ±irinom traga kotača i relativno velikim međuosovinskim razmakom. Po pravcu četverocikl korektno prati komande vozača, a dobar poloµaj za sjedenje i stajanje vozača omogućuje o±tar ulazak u zavoje, ponajprije zbog uskog srednjeg dijela vozila. U o±trim zavojima vozač lako premje±tanjem tijela moµe korigirati podizanje unutarnjih kotača, a pri kosim doskocima tome pripomaµu i prednji amortizeri kojima se moµe pode±avati tvrdoća.
Pri izlasku iz zavoja dodavanjem gasa putanje se mogu pode±avati i proklizavanjem straµnjih kotača, zbog koncentracije mase vozila na prednjoj osovini. Ukupna masa od 195 kg povelika je, ali se u voµnji stazom moµe kontrolirati. Zato dolazi do izraµaja pri doskocima kad zbog prednje centraµe četverocikl brzo mijenja kut na dolje i grublje dodiruje podlogu. Pode±avanjem prednjih amortizera moµe se djelom smanjiti velik progib prednjeg kraja, ali ostaje grublji osjećaj na upravljaču. Potrebno je stoga čvr±će se osloniti na oslonce nogu i pomicanjem tijela unatrag korigirati putanju te time spriječiti mogući pad prema naprijed. Uz malo vjeµbe, na stazi za motokros mogu se postići dobre putanje i dobar „umjetnički dojam“.
Agregat snage 18 KS zadovoljava prosječne rekreativne vozače i uz dubok zvuk iz ispu±nog topa ostavlja moćan dojam. U ne±to o±trijoj voµnji pomogli bi izravniji odaziv na gas i ne±to vi±e snage. Iako je četverocikl vi±e nego pokretljiv, uz vi±e snage motora mogao bi se jo± bolje iskoristiti potencijal ovjesa.
Izlaskom sa staze na standardnu enduro-rutu u prirodi ponovno su se pokazale prednosti ±irine vozila te velikog hoda sprijeda od 150 mm. Ako četverocikl zapadne u glib, mjenjač uz standardni automatski mod nudi mogućnost hoda unatrag i hoda preko reduktora. Iako je sporohodni mod namijenjen za te±ke situacije, vi±e pomaµe pri svladavanju uspona nego izvlačenju iz blata. Pri prelasku vodenih prepreka nedostaju snaga motora i brµi odaziv na gas, pa vozač ima osjećaj da četverocikl najprije guta „knedlu“, a tek onda pokaµe punu snagu. Zato također treba povećati brzinu prolaska, riskirati potpuno močenje opreme, a onda se moµe svladati i do pola metra vode, uz uvjet da je podloga ispod nje tvrda.
Za razliku od prirode, voµnja na cesti zbog profila guma i dosta vibracija nije pretjerano ugodna, a osjetna je i nepreciznost pri upravljanju iz istog razloga. No, apollo se moµe registrirati za dvije osobe pa ne treba prezati od odlaska cestom na obliµnje izleti±te. Iako sjedalo nudi dovoljno prostora za suvozača, on će imati problema sa smje±tajem nogu na podnicu.
Kočnice ne smatramo najsretnijim rje±enjem. Dva diska sprijeda i disk straga vi±e su nego dovoljni za zaustavljanje vozila, ali problem je u nelogično postavljenim komandama. Prednja kočnica aktivira se noµnom polugom, a zbog integralnog sustava raspodjele kočne sile vozač tad djeluje i na straµnju, a straµnja se samostalno aktivira polugom na lijevoj ručici upravljača, na kojoj je i poluga ručne kočnice s djelovanjem na straµnju čeljust. To zbunjuje vozača i traµi promjenu tehnike voµnje, posebno pri tjeranju straµnjih kotača na proklizavanje pri ulasku u zavoj ili u atraktivnijoj voµnji na kliskom terenu, kad korekcija prednjom kočnicom dobro dođe. Zato treba pohvaliti dodatnu opremu luksuznijeg modela RS koji smo isprobali. Uz standardnu opremu poput digitalnih instrumenata i 12-voltne utičnice, ugrađeni su aluminijski kotači, aluminijska podnica za noge i ±titnici za podvozje te prednji amortizeri punjeni nitrogenom.
Na kraju cijena: za 33.990 kuna dobiva se vrlo solidno zami±ljen i izrađen „istočnjak“ koji je itekako blizu proizvodima uglednijih maraka koje puno vi±e ko±taju. Uz neke malo zastarjelije elemente mehanike, nudi odličan izgled i mogućnost registracije pa interesenata, vjerujemo, neće nedostajati.
Piaggio MP3 310: Brľi, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |