2009-11-11 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
Aeonov novopredstavljeni model crossland 350 - namijenjen radu, sportu i zabavi - uskomešao je naše tržište četverocikala
Ugodno iznenađenje zove se Aeon, a riječ je o tajvanskom proizvođaču četverocikala čiji smo model crossland bili u prilici testirati. Iako je taj brend u nekoliko navrata bio prisutan na našem tržištu, tek ta najnovija „reinkarnacija“ koja je donijela dva izvrsna modela - crossland 350 i cobru 350 – obećaje Aeonov dugoročni ostanak na tržištu. Za to je ponajprije zaslužna riječka tvrtka Bike-ing koja na poboljšanju kvalitete Aeonovih vozila s tajvancima djeluje još od 2002. godine.
Model crossland iznimno je pažljivo te kvalitetno izrađen četverocikl koji se izgledom smjestio negdje između radnog te vozila namijenjenog zabavi i izletima u prirodu. Vanjski izgled, završna obrada i gabariti, a posebice dobra odmjerenost ukupne veličine vozila potvrđuju da su konstruktori znali što rade. Zahvaljujući dobro pogođenom međuosovinskom razmaku, širini kotača i nadgrađu vozilo je dovoljno prostrano i ima dostatnu nosivost, a u isto je vrijeme priručno i nimalo glomazno. Stoga će njime moći upravljati svi - od potpunih novaka u tim vodama pa sve do onih koji traže napredne performanse.
Uz to, vozačeva je pozicija pravilno ergonomski izračunana, s mekim i dovoljno uskim sjedalom te hrbatom spremnika goriva koji omogućuje dobar oslonac bedrima. Noge su smještene na plastičnim štitnicima koji potpuno zatvaraju prostor između dvaju blatobrana. Također, po tom je detalju vidljivo da se crossland osim po zelenim bespućima može voziti i gospodski, po cesti te po kiši u „svečanom“ odijelu, a da vozač pritom ne brine da će zaprljati cipele.
Što se instrumenata tiče, moderan su spoj signalnih lampica i LCD-displeja s podacima o brzini, količini goriva, temperaturi rashladne tekućine te ukupnoj i dnevnoj kilometraži. Isto tako, uz pridruženi „pojas“ lampica instrumenti daju sve potrebne informacije, a osobito treba pohvaliti iznimno precizan i u pokazivanju „miran“ pokazivač količine goriva koji je inače poznata boljka tih vozila. Sklonost gradskoj upotrebi dodatno potvrđuju izuzetno solidni prtljažnici ispod oplate prednjeg kraja i sjedala, u koji čak stane i integralna kaciga. Uz stražnji vanjski prtljažnik, količina opreme koju nosite u šumu, vikendicu ili gradski centar bit će više nego dostatna.
Osim vrlo solidnog vanjskog dojma, dodatno uljepšanog metalik crnom brizganom plastikom te korektnom završnom obradom, u vožnji četverocikl pokazuje iznimno dobre vozne osobine. Ovjes i na cesti i na terenu radi odlično. Naime, tiho i bez previše ljuljanja i nepotrebnog praznog hoda upija većinu neravnina, a one najveće na terenu, svladava lako zahvaljujući prije svega njegovom solidnom radnom hodu i dostatnoj visini šasije od tla. Pri kočenju i ubrzanju ovjes ostaje zavidno miran, a potreba za otvrdnjivanjem opruge stražnjeg amortizera javlja se samo u vožnji udvoje na neravnijem terenu.
Kočnice sastavljene od dva diska sprijeda i jednog straga 230 kg vozila i vozača solidno zaustavljaju, a na polugicama daju jasan osjećaj kada će doći do točke proklizavanja kotača, što je u terenskoj vožnji izvrsna osobina koju će posebice cijeniti početnici. Uz polugice na upravljaču koje djeluju pojedinačno na prednju i stražnju kočnicu, nožna poluga istodobno angažira cjelokupan kočni sustav i četverocikl zaustavlja u trenu. Na terenu to neće biti od posebne koristi, no na klizavom i mokrom gradskom asfaltu svakako će biti dobrodošlo.
S druge strane, motor snage 20 KS „narav“ ispoljava vrlo kontinuirano, a dobro podešeni variomat drži ga u svim režimima u optimalnim okretajima. Tako su minimalizirane vibracije, smanjena potrošnja i mehanička buka, a prednost dobrog prijenosa dodatno se pokazuje na usponima, kada i udvoje u sporohodnom prijenosu ne postoji nagib koji se ne može svladati. Dodatna pohvala ide kardanskom završnom prijenosu koji ne traži održavanje, a napravljen je dovoljno robusno da može odoljeti i mogućim oštećenjima na teškom kamenom terenu.
Sve u svemu, voznim karakteristikama četverocikla nema se što prigovoriti, a svi koji ga žele koristiti na težem terenu, trebaju imati na umu da probleme mogu praviti samo „fino“ odrađene zaštitne plastike i oplate koje je lako oštetiti. No, za „nježnije“ vozače koje ne zanima reli Pariz-Dakar već lokalno izletište, dvojbe nema. Uz cijenu od 40.077 kuna, njima Aeonov crossland neće biti ništa drugo negoli – ugodno iznenađenje.
Obujam: 313 cm3
Snaga: 20 k (14,5 KW) 6250 rpm
Okretni moment: 25 Nm @ 5000rpm
Prednja guma: 22x7-10
Stražnja guma: 22x10-10
Obujam spremnika: 14 l
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |