Test | 5. dio: Sportaši - Visoke planine, pognute glave
Sportaši i planine! Kombinacija koja otpočetka ne miriše na dobro. Mogu li prinove poput BMW-a S 1000 RR-a ili aprilije RSV 4 tu nešto promijeniti?
Sportaši u Alpama? Vječna borba mogućeg protiv nemogućeg, razuma protiv emocija. No, jedno je sigurno - na svakom dosadašnjem mastertestu u Alpama svi su vozači od ove kategorije bježali kao zet od punice.
Kolega Andreas Bild, urednik testa u Motorradu možda je najbolje rekao - „Voziti sportski motocikl u Alpama je kao da upravljate borbenim zrakoplovom u dnevnoj sobi!“. Cijela poanta se svodi na jednu riječ - neiskorišteni. No, hoće li bavarsko tehničko čudo S 1000 RR uspjeti što promijeniti?
Daleko od stvarnosti - Aprilia RSV 4R
Aprilijina ergonomija vozaču pristaje poput savršeno skrojenog odijela. Upravljač širokog hvata vrlo je blizu vozaču, oslonci za noge pomjereni su visoko i daleko prema nazad, a sjedalo je široko i tvrdo. Sve bi to bilo savršeno kada bismo zanemarili jedan mali detalj - nismo na trkaćoj stazi. Aprilia je u Alpama daleko od svoje stvarnosti.
Kvalitete beskompromisnog trkača ovdje se izuzetno brzo pretvaraju u slabosti koje ne mogu nadomjestiti ni perolako prebacivanje u zavojima ni ultralaka upravljivost. A tek zaštita od vjetra ili komfor za suvozača? Ta dva pojma u njezinom rječniku doslovce ne postoje. No, oni koji su model Aprilia RSV4R izabrali kao svoj motocikl iz snova svjesno su zanemarili te nedostatke. Isto tako, s nekim nedostacima nesvjesno neće tako miroljubivo izići na kraj.
Aprilia RSV 4R je najveći potrošač goriva na ovom testu, a pad snage na velikoj nadmorskoj visini je očigledno osjetan. Dodate li tome još nepovoljan omjer brzina u mjenjaču, nekultiviran motor te lošu preglednost zbog ekstremne ergonomije, posljednje je mjesto u ovoj klasi bilo neizbježno.
Prestižan, a skroman - KTM RC8 R
Za razliku od aprilije, KTM-ova ergonomija je savršena. Naravno, govorimo u okvirima ovog testa. Vozaču su na raspolaganju mogućnosti prilagođavanja visine nožnih oslonaca, visine sjedala kao i one upravljača. Povrh toga, vozač u RC8 R-u sjedi kao u sedlu čime je preglednost prema naprijed fantastična.
No, sve su početne KTM-ove prednosti vrlo brzo anulirane pretvrdim podešenjem ovjesa ili pak nestabilnošću pri kočenju nizbrdo. Nadalje, problem je i motor ili preciznije rečeno - mjenjač koji u šaltanju voli zastati te grube reakcije pod opterećenjem. Iako s nižih okretaja V2 vuče snažno poput bika, pokazivač broja okretaja je u uskim zavojima često ispod brojke 3000. To znači samo jedno - puno rada na spojci i ručici gasa, što nakon nekoliko manevara toliko iscrpljuje vozača da tempo vožnje počinje drastično opadati.
Kategorija svakodnevica je na modelu KTM RC8 R ocijenjena s najmanje bodova. Suprotno, kao ugodno iznenađenje nametnula se iznimno niska potrošnja V2-motora koja je prosječno bila tek 5,9 l/100 km. Vrlo skromno za kalibar jednog tako prestižnog motocikla.
Ovdje može biti i vaš oglas!
Zajednica | Komentari