Motorevija
PRETRAGA
2010-11-07 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: jkuenstle.de, Rossen Gargolov
Bookmark and Share

Dolomiti su znatno više od zavojitih cesta. To su višednevna putovanja, strmi usponi, makadamske ceste te velike pustolovine! Tko u klasi funbikea/endura može prihvatiti izazov?

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Enduro

Klasa koju je „izmislio“ BMW još prije 30 godina sada je pod većim pritiskom no ikad. Naime, ove su godine GS ugrozili ducati i yamaha. Prvi sa sasvim novim pristupom te obiljem tehnologije, a yamaha u izravnom okršaju. Našu ekipu popunio je i osvježeni Kawasakijev versys koji se bori nešto drukčijim kvalitetama. Sjetimo li se bivšeg dvostrukog kralja Alpa, V-stroma 650, postaje nam jasno da i manji obujam ima što tražiti u borbi za Kralja. Stoga, neka pustolovina započne!


Kompenzirani nedostaci - Kawasaki versys 650


 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Enduro

Već poznati žuti „zeleni“ ove je godine doživio nekoliko izmjena, i to ponajprije estetskih. Ipak, on je bio i ostao pristupačan, svestran i ekonomičan, ali sada se našao u vrlo ekskluzivnom društvu. Iako se u težim uzbrdicama osjeti veliki nedostatak snage tog dvocilindraša u odnosu na konkurenciju, u oštrim zavojima uspješno drži tempo. Uz to, jednostavnost upravljanja i iznimno skromna potrošnja te dobar doseg čine ga ugodnim suputnikom u Alpama.

S druge strane, elementi ciklistike nemaju posebnih tehnoloških poslastica, ali nemaju ni jednu ozbiljniju zamjerku. Dobra je i zaštita od vjetra, a tu se može dodati i mogućnost podešavanja vjetrobrana. Iako je za podešavanje potreban alat, pohvalno je.
Sve u svemu, versys ne dobiva više bodova zbog manjka snage te slabih kočnica i ABS-a. Naravno, slabih u odnosu na ostatak društva. Ipak, cijenom je toliko ispod preostalog trojca da je svaki nedostatak itekako kompenziran.


Tako joj malo nedostaje - Yamaha XTZ 1200 super ténéré

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Enduro

Svakako najiščekivaniji motocikl godine u ovoj klasi, a možda i općenito. Stigao je s jasnim ciljem, a to je boriti se s BMW-om za tron. Yamaha je napravila veliki posao u svakom pogledu te je uvela zanimljiva rješenja poput kontrole trakcije te kombiniranog sustava kočenja. Vozač se prirodno smješta „u“ motocikl preko udobnog sjedala, a zaštita od vjetra je iznimno dobra. Redni dvocilindraš nježno proizvodi snagu koja se prenosi preko fenomenalnog kardana kakve smo već viđali kod yamahe, i to bez ikakvih loših reakcija na dodavanje i oduzimanje gasa. U nižem i srednjem režimu efektivno isporučuje snagu, ali ona ipak nedostaje iznad 6000 okretaja kada tenerica postaje lijena i zaostaje za BMW-om i ducatijem. To je posebice primjetno na višim nadmorskim visinama gdje je zrak rjeđi. Elektronika funkcionira savršeno, a tu ponajprije mislimo na kontrolu trakcije i dva moda vožnje te na ABS. Najteža je u klasi, ali u vožnji se ne osjeti toliko koliko bi se dalo naslutjeti prema brojkama. Sve je vrhunsko, samo da je malo više snage...


Operacija multistrada uspjela - Ducati multistrada 1200 S

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Enduro

Oznaka „S“ predstavlja inačicu s Ohlinsovim elektronskim ovjesom koja unosi dodatnu trunčicu prestiža u ionako ekskluzivan motocikl. Gledajući multistradu doživljavamo nešto sasvim novo. Uz klasično Ducatijevo sportsko naslijeđe, uvedene su velike tehnološke poslastice, a sve je zapakirano u formu putnog endura. Naravno da se terenske mogućnosti moraju staviti pod upitnik, što je jasno već pogledom na kotače i gume, no na planinskim cestama doživljavamo pravu ekstazu. Čak i po kiši može se slijepo vjerovati kontroli trakcije. Kočnice su toliko moćne i dobro se doziraju da potpuno odgovaraju snazi koja je, u odnosu na ostale motocikle u konkurenciji, u jednoj sasvim drugoj dimenziji. Previše? Pritiskom na tipku spušta se na nešto skromnije vrijednosti.

Što se udobnosti tiče, suvozač neće uživati ni blizu kao na jednom od onih „velikih“, ali vozač će ipak bez umaranja gutati kilometre. Uz Ohlinsov ovjes, sportske su mogućnosti tolike da ograničenje u naginjanju nastupa tek kad zastružu oslonci za noge. Fantastično! Operacija je uspjela!


Savršena uravnoteženost - BMW R 1200 GS

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Enduro

Izvana nepromijenjen, iznutra nov! BMW-ov boxer donosi još više snage nego prije zahvaljujući četirima ventilima te dvjema bregastim osovinama. Karizma spojena sa svestranošću uz godine evolucije donijela je najbolji enduro motocikl današnjice. Krenemo li od motora koji je snažan, linearan i elastičan, ovjesa spremnog na sve uvjete ceste i vožnje ili kočnica s najboljim ABS-om pa do dobre izbalansiranosti, udobnosti za vozača i suvozača... Ma što god vam padne napamet, to čudo od motocikla gotovo da i nema mana. Čak i vibracije njegovog boxera pripisujemo šarmu. Kad se jednom pokrene, zaboravite da ima 246 kilograma, a zavarat će vas i kada izmjerite potrošnju kojom može stati uz bok 600-ticama.

Kao konačna presuda, BMW se kvalitetama može opisati kao ravnoteža između sportskog ducatija i svestrane i udobne yamahe - vrlo sportski i vrlo svestran. Otud i pobjeda u ovoj kategoriji te goleme šanse za potpunu dominaciju Alpenmastersa.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2

Motorevija vam preporu�a!

Ovdje može biti i vaš oglas!





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R