Test | 3. dio: Big bike
Veliki i otkriveni motori, Japan protiv Europe. Svaki ima izražen karakter i jasno ga pokazuje već na prvi pogled! Ipak, tek će vožnja otkriti koji nudi najviše
|
Okršaj klase Big bike na Alpenmastersu 2010. |
Dok je europski dvojac već poznat po svojim izrazito sportskim karakteristikama, Japanci su ipak prednjačili u vrlinama svakodnevice, posebice Honda. Međutim, sada pred nama stoje obnovljeni modeli od kojih su neki uložili znatne napore da postignu zlatnu sredinu. Dok su se jedni uzdignuli više prema sportu, drugi su se spustili prema svakodnevnim potrebama. Pobjednik ove kategorije ima dobre šanse pobijediti i u finalu te postati – kralj Alpa!
Zabava ipak nije sve - KTM 990 Superduke
Za opis njegovog karaktera prikladna je jedna riječ – radikalan! Iznimno je upravljiv, lagan, ima nevjerojatno jake kočnice, kratku prvu i drugu brzinu za još brutalniji nastup te motor koji poznaje tek dva načina rada – sve ili ništa. Nerado se vrti ispod 4000. Taj temperamentni dvocilindraš nikada nije volio niske okretaje, što nije baš ništa novo. U vozački nezahtjevnim, ali prekrasnim krajolicima koje želite doživjeti u ujednačenoj vožnji, nervirat će vas česti trzaji. Reakcija na dodavanje gasa je izuzetno nagla što može zasmetati u oštrim zavojima, a posebice po skliskoj podlozi kakva se često nalazi u planinama. Uz tako radikalne karakteristike morate se zapitati, je li to uistinu pravi motocikl za mene?
No, slab je u smještaju prtljage i udobnom smještaju suputnika. Uz to, nema ABS što ga također košta bodova. Da je sve na svijetu zabava, vjerojatno bi i pobijedio, ali uz tako oštre kriterije, KTM je morao zauzeti četvrto mjesto.
Mekano agresivan - Kawasaki Z 1000
Općenito izvrstan motocikl, na prvom je mjestu agresivan. Promatramo li tu riječ s negativne strane, onda se ističe njegov pretvrdi ovjes, poglavito stražnji amortizer, visoki stupanj vibracija i teško upravljanje koje zahtijeva jaku silu na upravljaču. U skladu s općenitim nastupom, brzine i završni prijenos su kratki, a u praksi to znači da na ravnim cestama katkad pokušavate ubaciti u „sedmu“ brzinu.
Njegova glavna snaga je novorazvijen motor. Naime, iznimno je mekan u niskim i srednjim okretajima, a kada odvrtite ručicu gasa, diše kao sportaš. Uz to, ima puno snage i okretnog momenta, a ipak je ostao štedljiv. Šteta samo što doseg pati zbog malog 15-litrenog spremnika. Kočnice su snažne, ali ABS zna zakazati u ekstremnim slučajevima. Pri mjerenju je Motorradov testni vozač Karsten Schwers sa suvozačem mjerio zaustavni put na nizbrdici kada je usprkos aktiviranju sustava došao tik do točke prebacivanja. U konačnici, zahvaljujući odličnom motoru, zed je gotovo izjednačen sa sljedećim motociklom u ovoj kategoriji.
Velik iskorak - MV Agusta Brutale 1090 RR
Ako je itko napravio dobar iskorak prema svakodnevici, onda je to MV agusta. Idealna ergonomija i udobnost, nevjerojatno lagana i precizna upravljivost, čak i mekani odziv na gas... Gotovo kao da govorimo o pitomom motociklu, a ne o talijanskoj zvijeri! Činjenica je zapravo da je brutale zadržao sve sportske vrline, ali im je pridodao i dobru dozu pristupačnosti, i to toliku da je po pitanju komfora gotovo dostignuo hondu. Povrh toga, performanse su ostale nenadmašive, kočnice su jedne od najboljih uopće, elementi ciklistike omogućuju potpuno sportsku vožnju... Ustvari je u mjerenjima toliko oduševio da mu se mogu oprostiti gotovo svi nedostaci!
No, i oni postoje. Potrošnja je vrlo visoka, a u ponudi nema ABS, dok je vožnja sa suvozačem ipak rezervirana za neke druge motocikle. Mogućnosti nošenja prtljage su nikakve. Nova brutale je brza k'o metak, a istodobno pristupačna te je možda ponajveće ugodno iznenađenje ove godine. Ipak, Alpe traže i još nešto više od toga.
Uvijek raspoložena za pomoć - Honda CBF 1000 F
Karakter? Jedan testni vozač rekao je da ga ta honda nema. Ipak, svi su se složili da je pravo zadovoljstvo sjesti na CBF poslije jednog od ostalih „agresivaca“. Zašto? To je nesumnjivo najkultiviraniji motor s najmekšim prijenosom snage, najlakšom spojkom i najfinijim mjenjačem. Kao vrlo izbalansiran motocikl s lakoćom se upravlja kroz šumu zavoja, čak i po lošem asfaltu, a višak mase se osjeti tek pri naglom mijenjanju smjera. Uz BMW-ov GS, veliki CBF ima najbolji ABS na testu uopće.
Putničke kvalitete? Izvrstan smještaj suvozača, zaštita od vjetra, najniža potrošnja, senzacionalno niske vibracije te motor iskoristiv od najnižih okretaja. Uz dodatak slova F i aluminijski okvir, CBF 1000 je napravio odlučan korak i prema sportu. Iako u tome nije dostigao ostale motocikle, postigao je možda najbolji kompromis između sporta i udobne vožnje. Jedan kolega najbolje je opisao njen karakter sljedećim riječima – honda je kao prijatelj koji je uvijek spreman pomoći!
Ovdje može biti i vaš oglas!
Zajednica | Komentari