Odaberite svoju nostalgiju: | ||||
|
||||
|
||||
|
Svaka čast momci, moram i ja jednu napisati, a tiče se kawe 900R. Negdje kada smo imali 18 godina, a to je početak devedesetih posudili smo kolega i ja 900ra od prijatelja da se malo provozamo što je tada bio vrhunski užitak. dogovor je da krenemo od Slavonskog broda za Vinkovce pa Osijek i nazad preko našica i papuka zavojitom cestom natrag. Nakon opsežnih priprema koje su uključivale prikupljanje para za gorivo krećemo na put no ne dolazimo daleko jer nas kamion izgurava s ceste s nekih 90-100 na sat. Dobro da smo živi ostali....kako se to dogodilo.....Na ravnom dijelu ceste krenuli smo obilaziti šleper bosanskih tablica koji je normalno vozio, no kada smo bili na pola njegove dužine momak (imenom Alija Medžiković - i sada se sjećam) krenuo je obilaziti biciklistu a da nije pogledao retorvizor te nas lagano doveo na travu uz cestu sa suprotne strane, kolega koji je vozio (ja sam bio suvozač) počeo je lagano kočiti, pa u panici i malo jaće dok nije prednji kotač dohvatio travu....slijedeće čega se sjećam je kako se držim za njega (a on je malo deblji) i kako se kotrljamo po kanalu....izmjenjuju se nebo zemlja nebo zemlja dok mi tako letimo i dok se nismo zaustavili u dnu kanala dubine nekih 3-4 metra. Lagano dolazimo sebi i srećom ustanovljavamo da smo se samo nagruvali....kamion već stoji na cesti, čovjek iz auta iza nas koji je sve vidio trči u kanal i je...e majku bosansku jel se uplašio a mi ne znamo gdje smo ...kako dolazimo sebi počinjemo tražiti motor a njega nema....panika....no ubrzo ga nalazimo dalje u kanalu u dubokoj travi u uspravnom položaju.....i šta sad...pokušavamo nas trojica da ga izvućemo no nema teorije...900 R je pravo "gvožđe" tako da smo ga na kraju izvukli traktorom (mislim da bi lakše izvadili manji auto)....kad smo ga izvadili izgledao je kao čudovište iz močvare, trave svugdje, malo i ulja iz mašine što je kroz filter pobjegla na auspuh, pukao vizir i neke sitnice no u globalu motor izgleda dobro
, ništa ključ alnaser i 900 r kresne iz prve...toooo, ma jeb...š što smo zguljeni bitno da kolegi imamo kakav takav motor za vratiti....uto stiže murija i rastura Aliju zato što nije pazio i nakon očevida krećemo doma, ništa od našeg velikog kruga oko Slavonije....pokunjeni dovezli motor kolegi kojem možete zamisliti facu kada nas je vidio....na kraju smo svi od osiguranja dobili neke pare i sredili motor, a ostalo popili.....uglavnom što vam hoću reći...900 R je tvrda mašina bio niti kanal od 4 metra niti Alija mu nisu mogli ništa.....zato moj glas ide 900 R-u ili kako bi švabi rekli "švarce perle" - crni biser
Dobra priča, ja imam jednu malo morbidnu za katanu, naime imao sam devedesetih katanu no ne 1100 nego malo manje čestu, "malu" katanu od 400 ccm. Krasan motorić s četiri cilindra i tada 16 ventila te 50 KS. No, kako sam došao do nje. U mjesto odakle sam dovezli su je zajedno otac i sin koji su bili izbjeglice iz Baranje i bili su branitelji koji su se stalno na njoj vozali, no motor je imao problema sa strujom i nije mu radilo svjetlo. Jednog dana u sumrak malo su brže vozili bez kaciga naravno prema izlazu iz mjesta i nevidjevši ih pred njih je izletio čovjek sa stojadinom. Direktan pogodak od kojeg pogibaju oba na mjestu, a katana se gotovo raspala.....grozno. Nedugo potom zove me prijatelj i pita hoću li kupiti tu katanu za 500 maraka jer udovica nema više primanja i čak je ostala dužna i za sprovod...grozno. Ništa, odlučim kupiti katanu iako je bilo teško procijeniti da li će ikada više voziti. Kada sam je dovezao, bolje reći dovukao doma u prometnoj je još bilo sasušene krvi od nesreće....dugo vremena je nisam niti dirao, kasnije sam je popravio s podosta muka, malo vozio i prodao....uglavnom katanu ću pamtiti zauvijek i zato glasam za nju
Morat ću nadugačko pojasniti zašto biram GPZ 900 R iako imam priču i za katanu. Naime, s nepunih 18 godina u ratom opustošenoj slavoniji, s vozačkom dozvolom i ograničenjem do 125 ccm kupio sam svoj prvi GPZ 900 R za tadašnjih 3600 maraka. To je bio prvi model 84. godina, dovežen iz Njemačke i već podosta izrauban, a bivši vlasnik je bio lokalni birtijaš koji se slabo vozio, al stalno nešto krpao na motoru. Te procuri membrana na slavini goriva pa nacjedi gorivo u cilindar, pa pri pokretanju gorivo napravi tlak i savije klipnjaču itd...kada je radio na četiri cilindra to je bilo živo čudo. I naravno bio je obojan u ružnu kombinaciju zeleno-bijele boje. Mlad i nadobudan s nimalo novca u džepu i sa starim koji je valjda imao plaću 250 maraka krenuli smo u dotjerivanje i vrlo brzo motor je radio kao sat i iako i dalje slabo održavan, služio me dok sam ga god imao, a prodao sam ga na prvoj godini faxa 1996. godine...tada je izgledao bolje nego kada sam ga kupio. Dogodovština je bilo puno i ne bi stale u ovakvih 100 komentara. No evo jedne....krenuo ja tako jednog dana iz slavonije za Zagreb u posjet frendu koji je išao u četvrti srednje u ZG, friško izvadio probu (jer naravno nikada nisam imao para za registraciju), zadnjim parama promijenio ulje i otisnuo se na put. Problem je bio što sam malo viška ulja nasipao i kada sam (prošavši kroz UNPA zonu kod kutine) izašao na auto put i odvalio puni gas, na naplatnima u ZG imao sam što i vidjeti, ulje je kroz kutiju filtra zraka preko lanca završilo na mojoj bijeloj i relativno novoj tenisici, da ne spominjem da mi je to bio jedini par. Jedna tenisica je ostala bijela, a druga od ulja i potpuno crna fuck! Tu priči nije kraj, došavši na Šalatu gdje je kolega živio odlučili smo malo ulja ispustiti iz motora. Nad šahtom naravno (tada nisam bio toliko ekološki osviješćen i sada me malo stid zbog toga) i sa vrućim motorom. Naravno kada sam odvio vijak na karteru, vruće ulje me opeklo po prstima i ispadne mi vijak u odvod i sve skupo ulje iscuri u kanalizaciju. Skoro su nam suze potekle......šta sad? U džepu imam novca knap za gorivo nazad,a ne za ulje i novi vijak, a ne znam niti gdje da ga kupim...panika. No nakon nekog vremena "genijalni" motoristički mozak pronašao je rješenje. Na ininoj benzinskoj kupili smo 5 litara Delte 5 i u obližnjem željezaru približan vijak koji naravno nije imao identičan, nego grublji navoj. Posudili smo iz susjedstva malo kučine za vodovod i silom navili vijak u aluminijski karter (naravno da smo trajno oštetili karter, no o tome ćemo misliti doma) i nalili smo tu deltu 5 unutra. Pod izlikom - 300 km do kuće lagane vožnje mora izdržati. Lagano smo se s preostalih par kuna ili hrda, više ni ne sjećam spremili doma i došli na autocestu. I krenuli voziti 100 km/h negdje do Ivanić Grada, potom 150 do Popovače i nakon toga ful gas 250-270 po satu do kraja putovanja...Ma je...š deltu 5 valjda će izdržati mislili smo i prali po gasu. Ne da je 900 R izdržao nego je vozio još 5000 km na delti jer nisam imao para za bolje ulje. I neka mi netko sada kaže da Kawa nije radila dobre motore , ovakvih priča imam još puno...uskoro još koja, pozdrav svim komentatorima
mislim da niti jedan motor nije privlacio tolku pozornost ko Katana...i onda kad se poceo prodavat, a i danas kad se vidi na cesti....na zalost, ja sam do sad uspio samo jednog vidjet, sa njemackim tablicama.....GPZ-a ima ko blata, a mislim da ducati nit ne bi trebali tu svrstavat pod neku nostalgiju.....
dakako, ima tu jos materijala za postavit u anketu, recimo Honda CB 750 four, koji je i nakon 30 godina predivan motor...
uglavnom, Katana, jer je i dalje predivna, neobicna i rijetka na cestama....
Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >
Tko bi rekao da ćete ovakve stvari napisati....odlične priče.....evo još jedne od mene. Kako sam već spomenuo da mi je 900 R često u početku radio na tri cilindra jer nisam imao novca da kupim nove kablove a posebno lulice sve "curice" koje su se vozale sa mnom imale su raspar čarape. Kako? nakon pranja motora, a to je bilo često jer je sve moralo biti tip-top voda je često završavala kod svjećice prvog cilindra jer zbog nagiba na bočnom nogaru i zbog razvodnog lanca na toj strani nije mogla odteći. I taman krenemo na romantičnu vožnju kad motor ne radi dobro, ništa, skidaj čarapu, a ja nekako ispod rezervoara izvućem lulicu i nagram čarapu kako bi popila vodu iz otvora svjećice, par puta tako i motor proradi, a mokra čarapa u džep i gas.....toliko su se volile vozati da se niti jedna nije žalila....zato 900R je zakoooon