Motorevija
PRETRAGA
2011-08-31 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Ugradnja zamjenskog upravljača

Ergonomija sjedeće pozicije nerijetko je predmet rasprave kada se testira novi motocikl. Naime, nešto što odgovara jednom vozaču, drugome uopće ne odgovara, a koliko je nas vozača, toliko je i mišljenja. Položaj na motociklu ovisi naravno i o visini i građi vozača, ali i o predefiniranim točkama „dodira“ - upravljaču, sjedalu te osloncima nogu.






Uz to, položaj upravljača u odnosu na sjedalo, njegova visina, širina i „otvorenost“ iznimno su važni zbog kontrole prednjeg kraja, opterećenja ruku i brzine na kojoj je pritisak vjetra prevelik za konstantnu vožnju bez naprezanja, posebice kada je riječ o naked modelima.

Stoga smo na našu testnu hondu CB1000R (test izdržljivosti tijekom 2008. - 2010.) - kako bismo dobili nešto širi hvat i manje „napadnu“ poziciju prema naprijed te naravno atraktivniji izgled - odlučili ugraditi zamjenski upravljač i utege tvrtke TRW. Prikazani postupak ugradnje možete odraditi i sami bez ugrožavanja sigurnosti vožnje.

1. Demontirajte originalni upravljač



Počnite s rastavljanjem nosača retrovizora, elektroprekidača i ručkice gasa, no prije svega skinite bočne utege i provjerite ne ulaze li utezi slučajno unutar lijeve ručkice ili ručkice gasa. Ako utezi novog upravljača dolaze bočno do ručkica, zapamtite da ćete morati izmijeniti pozicije rupica na novom upravljaču.


2. Obilježite pozicije rupica za prihvat



Kada ste skinuli upravljač, usporedite ga s novim i prenesite mjere rupica koje definiraju položaj elemenata ručica. Treba li promijeniti njihov položaj zbog različitih bočnih utega, sada je vrijeme da uračunate razliku u njihovoj udaljenosti od kraja upravljača.


3. Otočkajte pravilne izmjere



Budući da je nužno da pri bušenju rupica budete precizni, nikako ne propustite točkalom otočkati pozicije bušenja jer - pokušate li svrdlom bušiti bez točkanja na ovalnoj površini upravljača - dobit ćete sve osim pravilne rupice na pravom mjestu.


4. Izbušite rupice



Otočkane pozicije izbušite svrdlom odgovarajućeg promjera, a radi bolje preciznosti po mogućnosti na stupnoj bušilici. Budući da taj alat nije učestao u kućanstvu, svakako ga pokušajte pronaći u susjedstvu te izbjeći bušenje običnom ručnom bušilicom. Također, ako ste osuđeni upravo na nju, budite pažljivi, bušite pri malim okretajima te pazite na relativni položaj svrdla na površinu. Naime, bilo koji pomak bušilice od okomice na najviši dio upravljača dovest će do ovalne rupice. Stoga pri tom postupku pažljivo!


5. Preliminarno montirajte upravljač



Kada ste upravljač pripremili, postavite ga na središnji nosač u približnu poziciju za vožnju te krenite s montažom elemenata na njihove pozicije. Kada ugradite i zategnete ručicu gasa, prekidače, retrovizore i desnu statičnu ručkicu, tada sjednite na motocikl te pozicionirajte upravljač u središnjem osloncu u optimalan položaj. Potom ga zategnite pazeći pritom da se renderirani dijelovi upravljača poklapaju s renderiranim prihvatima nosača na gornjem nosaču vilica. To će osigurati da se upravljač u vožnji ne pomiče gore-dolje te da je simetričan slijeva na desno.


6. Podesite upravljač i ugradite utege



Kada ste podesili upravljač po visini, tada - ako nisu montirani izravno na ručkice - prekontrolirajte položaj nosača retrovizora. Potom podesite retrovizore i montirajte bočne utege. Također, bilo bi dobro da ih kupite zajedno s upravljačem jer će tada promjer unutrašnje gumice za stezanje i unutrašnjeg promjera upravljača biti usklađeni. Povrh toga, omogućit će vam da stezanjem vanjskog vijka vrlo brzo dobijete kvalitetan i čvrst spoj upravljač-uteg. I na koncu, prekontrolirajte zategnutost svih vijaka i spremni ste za probnu vožnju te novi hvat upravljača.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R