Motorevija
PRETRAGA
2021-02-05 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Suzuki
Bookmark and Share

Nakon mnogo rasprava i kontroverzi ipak nastavlja svoj modelski vijek



Od trenutka prvog predstavljanja, 1999. godine, Suzuki Hayabusa je sinonim za brzinu, a tijekom dva desetljeća uz nju smo vezali pojmove poput 'snažno', 'suvereno', 'nedostižno'... Pri tom je bilo potpuno nevažno tko se na autocesti nalazi iza vas - jednostavno okretanje ručice gasa i svi su ostali u drugom vremensko-prostornom kontinuumu.

Suzuki je nakon nekog vremena izbivanja predstavio treću generaciju Buse, koja je nakon mnogo rasprava i kontroverzi ipak nastavila svoj modelski vijek. Osim što je prilagođena na Euro5, novu ćete izvedbu razlikovati po formi bočnih oplata, koje su sada puno elegantnije te se manje se opiru prolasku kroz zrak. I sprijeda i straga sada su LED-svjetla a pozicijska svjetla ne samo da naglašavaju agresivniji izgled, već ujedno služe i kao pokazivači smjera.



Kombinacije boja također su usmjerene u pravcu elegancije zbog čega je logotip Hayabuse dobio novi dizajn. Tri su boje dostupne za 2021. godinu - crna, srebrna, bijela).

Sada slijedi ono što vas najviše zanima. Krajnja brzina i brutalna snaga su oduvijek bili Hayabusin forte, no Suzuki je donio odluku da više ne igra u potpunosti na te adute?! U Suzukiju kažu da su se fokusirali na dugotrajnost pogonskog agregata (zar je prethodni bio nepouzdan?) te revidirali unutrašnjost rednog četverocilindraša obujma 1340 ccm.

 

Usis, ubrizgavanje, klipovi, klipnjače, ventili, bregaste osovine, zupčanici, spojka, ispušni sustav – sve je dorađeno kako bi motor bio što učinkovitiji. No, budući da obujam nije mijenjan, Euro 5 je u konačnici Hayabusu 'koštao' snage, pa treća generacija razvija sedam KS manje od prethodne (190 KS pri 9700 o/min). Razvija i pet Nm manje (150 Nm pri 7000 o/min) a maksimalna brzina od 299 km/h je ostala nepromijenjena.

Budući da Hayabusa sada ima ride-by-wire, Suzuki je ugradio opsežni elektronski paket asistencija od kojih su neke i novost na tržištu. Naime, na raspolaganju su tri moda - A(Active), B (Basic) i C (Comfort) - koja interveniraju u sustave poput 'Power Modea' (tri razine), kontrolu trakcije (10 razina), anti-wheelie (10 razina), motornu kočnicu (tri razine), quickshifter (dvije razine). Pored toga, Suzuki nudi i tri moda koji se mogu slobodno konfigurirati a u kojima je moguće potpuno isključiti kontrolu trakcije, anti-wheelie te motornu kočnicu.



Nova Suzuki Hayabusa je dobila i 'Launch Control' (tri razine) te tempomat koji funkcionira od 31 do 200 km/h te koji može vršiti i funkciju limitatora brzine (novost na tržištu – 'Active Speed Limiter'). Popis elektronskih pomagala je dugačak, a izdvojit ćemo još i ABS za zavoje, pomoć pri kretanju ubrzdo, 'Easy Start' itd.

Okvir i stražnja vilica su i dalje izrađeni od aluminija, ergonomija je pak malo dorađena. Upravljač je sada 12 mm bliži vozaču, što bi po Suzukijevim navodima trebalo poboljšati komfor. Ovjes je pak intenzivno dorađen, novost su prednja upside-down vilica i stražnji monoamortizer od Kayabe koji bi trebali unijeti više stabilnosti u zavojima i na pravcu.



Modernizaciju u pravom smislu nisu prošli niti isntrumenti. Suzuki se i dalje drži provjerenih analognih pokazivača (brzina, broj okretaja, količina goriva u spremniku itd.) koji očito dobro pogađaju ukus potencijalnih kupaca budući da su prvi komentari vrlo pozitivni. Moderni dio se pak nalazi u sredini instrumenata – na integriranom TFT-LC-displeju možete očitati stupanj prijenosa, odabrani mod vožnje, dnevni brojač puta itd.

 


Hayabusa je u međuvremenu ostala bez konkurencije – Kawasaki ZZ-R 1400 je nedavno ugašen, na Hondu CBR 1100 XX smo odavno zaboravili a današnji 'konkurenti' poput Kawasakija H2 SX-a su otišli u nekom drugom pravcu...



Najavljeni dolazak na tržište je tijekom travnja, po cijeni od 138.900 kn.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R