Članak | Suzuki Hayabusa (2021): Predstavljena treća generacija
Nakon mnogo rasprava i kontroverzi ipak nastavlja svoj modelski vijek
Od trenutka prvog predstavljanja, 1999. godine, Suzuki Hayabusa je sinonim za brzinu, a tijekom dva desetljeća uz nju smo vezali pojmove poput 'snažno', 'suvereno', 'nedostižno'... Pri tom je bilo potpuno nevažno tko se na autocesti nalazi iza vas - jednostavno okretanje ručice gasa i svi su ostali u drugom vremensko-prostornom kontinuumu.
Suzuki je nakon nekog vremena izbivanja predstavio treću generaciju Buse, koja je nakon mnogo rasprava i kontroverzi ipak nastavila svoj modelski vijek. Osim što je prilagođena na Euro5, novu ćete izvedbu razlikovati po formi bočnih oplata, koje su sada puno elegantnije te se manje se opiru prolasku kroz zrak. I sprijeda i straga sada su LED-svjetla a pozicijska svjetla ne samo da naglašavaju agresivniji izgled, već ujedno služe i kao pokazivači smjera.
Kombinacije boja također su usmjerene u pravcu elegancije zbog čega je logotip Hayabuse dobio novi dizajn. Tri su boje dostupne za 2021. godinu - crna, srebrna, bijela).
Sada slijedi ono što vas najviše zanima. Krajnja brzina i brutalna snaga su oduvijek bili Hayabusin forte, no Suzuki je donio odluku da više ne igra u potpunosti na te adute?! U Suzukiju kažu da su se fokusirali na dugotrajnost pogonskog agregata (zar je prethodni bio nepouzdan?) te revidirali unutrašnjost rednog četverocilindraša obujma 1340 ccm.
Usis, ubrizgavanje, klipovi, klipnjače, ventili, bregaste osovine, zupčanici, spojka, ispušni sustav – sve je dorađeno kako bi motor bio što učinkovitiji. No, budući da obujam nije mijenjan, Euro 5 je u konačnici Hayabusu 'koštao' snage, pa treća generacija razvija sedam KS manje od prethodne (190 KS pri 9700 o/min). Razvija i pet Nm manje (150 Nm pri 7000 o/min) a maksimalna brzina od 299 km/h je ostala nepromijenjena.
Budući da Hayabusa sada ima ride-by-wire, Suzuki je ugradio opsežni elektronski paket asistencija od kojih su neke i novost na tržištu. Naime, na raspolaganju su tri moda - A(Active), B (Basic) i C (Comfort) - koja interveniraju u sustave poput 'Power Modea' (tri razine), kontrolu trakcije (10 razina), anti-wheelie (10 razina), motornu kočnicu (tri razine), quickshifter (dvije razine). Pored toga, Suzuki nudi i tri moda koji se mogu slobodno konfigurirati a u kojima je moguće potpuno isključiti kontrolu trakcije, anti-wheelie te motornu kočnicu.
Nova Suzuki Hayabusa je dobila i 'Launch Control' (tri razine) te tempomat koji funkcionira od 31 do 200 km/h te koji može vršiti i funkciju limitatora brzine (novost na tržištu – 'Active Speed Limiter'). Popis elektronskih pomagala je dugačak, a izdvojit ćemo još i ABS za zavoje, pomoć pri kretanju ubrzdo, 'Easy Start' itd.
Okvir i stražnja vilica su i dalje izrađeni od aluminija, ergonomija je pak malo dorađena. Upravljač je sada 12 mm bliži vozaču, što bi po Suzukijevim navodima trebalo poboljšati komfor. Ovjes je pak intenzivno dorađen, novost su prednja upside-down vilica i stražnji monoamortizer od Kayabe koji bi trebali unijeti više stabilnosti u zavojima i na pravcu.
Modernizaciju u pravom smislu nisu prošli niti isntrumenti. Suzuki se i dalje drži provjerenih analognih pokazivača (brzina, broj okretaja, količina goriva u spremniku itd.) koji očito dobro pogađaju ukus potencijalnih kupaca budući da su prvi komentari vrlo pozitivni. Moderni dio se pak nalazi u sredini instrumenata – na integriranom TFT-LC-displeju možete očitati stupanj prijenosa, odabrani mod vožnje, dnevni brojač puta itd.
Hayabusa je u međuvremenu ostala bez konkurencije – Kawasaki ZZ-R 1400 je nedavno ugašen, na Hondu CBR 1100 XX smo odavno zaboravili a današnji 'konkurenti' poput Kawasakija H2 SX-a su otišli u nekom drugom pravcu...
Najavljeni dolazak na tržište je tijekom travnja, po cijeni od 138.900 kn.
Zajednica | Komentari