Članak | Suzuki GSX 1100 S: Ispred svoga vremena
Svi znamo kako je nastala nova Katana. No, u međuvremenu je potpuno
zaboravljeno kako je prije 40 godina nastala originalna Katana
Umjetnička vrijednost slike nikada se nije ocjenjivala na osnovu njezina okvira, baš kao što se niti kvaliteta knjige ne može iščitati iz debljine i izgleda njezinih korica. Tako je i s motociklima – dizajn nužno ne mora biti ogledalo njegove tehničke razine ili kvalitete! I obrnuto.
U Suzukiju su krajem 70-ih na vlastitoj koži spoznali o čemu smo u uvodu govorili, i to na primjeru modela GSX 750 i 1100. Naime, tehnički superiorni motocikli koji su već 1979. imali dvije bregaste osovine i 16 ventila su brzo došli na loš glas. No, ne zbog tehničkih nedostataka već ubog kutijastog izgleda spremnika goriva, prednjeg svjetla odmilja zvanog 'televizor', nezgrapnih bočnih poklopaca i sjedala koje bi bez problema prošlo pod 'hoklicu'.
Ovaj ogledni primjerak originalne Katane u vlasništvu je nekadašnjeg
glavnog urednika mađarske Motorevije – Imre Paulovitsa. Pronašao ju je u
šupi gdje je trunula punih 26 godina te ju polako, dio po dio, vratio u
život. Rezultat njegova rada i truda je impresivan
Prodajne brojke ovih modela su u doba velike ekspanzije japanskih motocikala bile poražavajuće, pa je njemački odjel Suzukija doslovce molio da uskoči u pomoć. Naime, svim su se silama trudili objasniti svojim japanskim kolegama da bolje od njih poznaju domaće tj. europsko tržište motocikala. Naposljetku je direktor marketinga Suzuki Njemačke Manfred Becker uspio uvjeriti Masao Tanija, šefa marketinga u Suzukiju, da moraju radikalno promijeniti koncept. Na kraju je svima bilo jasno da trebaju motocikl koji će uzburkati scenu i na velika vrata ući u novo desetljeće.
Zrakom hlađeni četverocilindraš možda je i ponajbolji motor toga vremena
Potpuno novi tim dizajnera koji su osnovali studio 'Target Design' – sastavljen od bivših dizajnera BMW-a - je godinu prije na temu 'Kako izgleda budućnost dizajna motocikala' do kraja 'ogolio' MV Agustu 750. Javnosti se jako dopalo sjedalo stopljeno sa spremnikom goriva, valovita horizontalna linija i prednje svjetlo skriveno unutar mini-oplate. Suzuki Njemačka je u proljeće 1980. zbog toga zanimljivog uratka angažirao Target Design da im osmisli dizajn budućeg GSX-a. Projekt naziva ED1 (skraćenica od European Design) kasnije su postali modeli GSX 750 S i GSX 1100 S, dok su iz ED2 izvedeni GS 550 i GS 650 G Katana.
Prvi rezultati javnosti su predstavljeni u travnju 1980. a tri mjeseca kasnije stigao je i prvi prototip modela GSX 1100. Veliki gazda Osamu Suzuki je na premijeri u Japanu bio oduševljen motociklom, te je odmah dao zeleno svjetlo za serijsku proizvodnju. Suzuki GSX 750 S i GSX 1100 S su na tržište stigli 1981. a namjesto jednog ispuha, kako je prvotno predviđeno, ugrađena su dva. Isto tako, kokpit je malo smanjen a na prednje svjetlo je dodan mali vjetrobran. Sve ostalo je bilo identično kao na prototipu.
Futuristički oblikovani instrumenti lako su čitljivi
Danas, s odmakom možemo reći da je Katana imala veliki utjecaj na dizajn motocikala u 80-ima i 90-ima, a unatoč enormno velikim pozitivnim reakcijama javnosti i struke nikada nije ostvarila komercijalni uspjeh kakav su u Suzukiju očekivali. Možda zato jer je u to vrijeme bila jako skupa ( u odnosu na konkurenciju) ili je na kraju ipak bipolarizirala kupce. S druge strane, u Japanu je stekla kultni status te se (uz prekid) proizvodila sve do 2000. godine kada je napustila 'pozornicu' kao GSX 1100 S Final Edition.
Tehnički podaci
Motor
Zrakom hlađeni četverocilindraš s dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, promjer x hod 72 x 66 mm, obujam 1074 ccm, snaga 100 KS pri 8700 o/min, višelamelna spojka u uljnoj kupelji, pet brzina, pogonski lanac
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti okvir, sprijeda klasična vilica promjera 37 mm, straga dvostruki amortizeri, kotači od alu-legure, gume 3,50 V 19 i 4,50 V 17, sprijeda dvostruki diskovi promjera 270 mm i plivajuća čeljust s jednim klipom, straga disk promjera 270 mm i čeljust sa dva klipa
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1520 mm, suha masa 238 kg, spremnik goriva 21 litra
Najviša brzina
228 km/h
Zajednica | Komentari