Članak | Savjeti: Priprema motocikla za rally by Tihomir Kotarski
Naš proslavljeni supermoto i enduro as Tihomir Kotarski savjetuje kako pripremiti motocikl za ovu sve popularniju disciplinu
Kategorija rally najveća je nepoznanica posljednjih nekoliko godina među svim moto disciplinama. Naime, oduvijek me zanimao taj tip vožnje koji je najbliži enduru, a uz dodatke orijentacije i dužine etapa po svim vrstama terena zahtijeva posebnu fizičku, a ponajviše psihičku spremu.
Najpoznatija takva utrka za koju ste svi čuli je 'Rally Dakar', no sve je više dobro organiziranih, kraćih te znatno povoljnijih natjecanja čak i u blizini Hrvatske. Tu su 'Hellas Rally' te nama zaista blizak 'Bosnian Rally', pa je zanimanje za ovu vrstu natjecanja u velikom porastu. Da nije bilo nesretnog koronavirusa, zasigurno bih se ove sezone natjecao u jednom od tih relija, jer spreman motocikl već neko vrijeme stoji u mojoj garaži. No trud i ulaganje nisu bili uzaludni jer tako složen motocikl nije namijenjen natjecanjima, već je idealan i za povremenog avanturista koji želi pobjeći u prirodu. I to bez obzira vozili se na asfaltiranim, šljunčanim ili blatnim cestama, a velika je prednost što možete povesti i suputnika.
Za taj projekt odabrao sam Husqvarnu Enduro 701 (cijena: 85.700 kn), a nakon probnih vožnji pala je odluka i za prvi osnovni kit dorada za avanturizam. Uz serijski ugrađen mjenjač 'easy shift' - koji omogućuje promjenu stupnjeva prijenosa bez upotrebe spojke - kontrole trakcije te ABS-a za jednog avanturista nesklonog racing stilu vožnje, motocikl odrađuje posao više no dobro. Ujedno, početniku omogućuje sigurniju vožnju i izvan asfalta. Na prekidaču se može birati između dviju mapa, odnosno načina reakcije na gas (soft i performance).
Serijski doseg punog spremnika goriva je više od 200 km, pa nisam razmišljao o ugradnji većeg ili dodatnog spremnika. Isto tako, postoji i opcija od dodatnih šest litara goriva ispod sjedala koja stoji oko 1300 kuna. Ovjes u cestovnoj vožnji (solo ili sa suputnikom) funkcionira savršeno, a izvrsnima su se pokazale i 'ripnaste' Continentalove gume TKC 80. Riječ je o modelu s natjecateljskim pedigreom koji nudi duboke nagibe, sigurnost u kočenju te iznimno dobro kontroliranje stražnjeg kotača. Tijekom prvih off-road izleta su oduševile, no vozne karakteristike s vremenom nisu jenjavale. Naprotiv, gume su se istaknule dugotrajnošću i sporim trošenjem.
Tijekom vremena eksperimentirao sam i s podešenjem ovjesa. Malo sam omekšao kompresiju, odnosno okrenuo sam je za osam klikova u smjeru soft - i na prednjim vilicama i stražnjem amortizeru. Naravno, sve kako bi Husky što mekše upijao neravnine, a da se to pritom ne odražava negativno na stabilnost motocikla. Naravno, postavke ovise o tipu vozača, njegovu stilu vožnje i konfiguraciji terena tako da je ovo poglavlje poprilično individualno. Svatko će s vremenom pronaći svoj idealan set-up.
Posljednji korak pripreme za ozbiljne avanture je prednji mus - ovom prepravkom dobili ste prednju gumu koja se ne može probušiti. No straga ipak mora ostati tubliss, jer ćete pritisak u gumi morati korigirati u ovisnosti o terenu na kojem se vozite. Pritisak u gumi, naravno, nije isti krećete li se po kamenitom terenu, blatu ili pak cesti. Ovako dorađen motocikl idealan je za bijeg od korone, a tko zna, možda vas u budućnosti potakne i na sudjelovanje na nekom reliju.
TEHNIČKI PODACI
Husqvarna Rally 701
Motor
Tekućinom hlađeni monocilindrik, obujam 692 ccm, promjer x hod 105 x 80 snaga 74 KS (55kW), ubrizgavanje, elektropokretač, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac X-ring
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, sprijeda upside-down vilica, straga monoamortizer, sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS (za zavoje, može se isključiti)
Masa i dimenzije
Suha masa 145 kg, spremnik goriva 14 l, hod sprijeda/straga 250/250 mm, visina sjedala 920 mm, visina od tla 270 mm
Zaslužni za nabavku dijelova:
Viktor motosport (Husqvarna, Arrow, Scoots)
Troškovnik:
1 Toranj Rade Garage – 8170 kuna
2 Auspuh Arrow (titan/karbon) i cijev – 5850 kuna
3 Amortizer upravljača Scotts – 2850 kuna
4 Zaštite poklopca spojke i magneta Triple Clamp – 900 kuna
5 Alu-štitnik hladnjaka (Husqvarna) – 790 kuna
6 Rally-nogari za vozača (Husqvarna) – 1350 kuna
7 Zatvoreni štitnici upravljača Greger – 525 kuna
8 Gume Continental TKC 80 (prednja: 90/90-21; stražnja: 140/80-18) – 1312 kuna
Mousse Nitro (21 col) - 1012 kuna
Tubliss-system (18 cola) - 900 kuna
Zajednica | Komentari