Članak | Rabljeni moderni klasik: Kawasaki Zephyr 750
Unatoč brojnim manama, pogonski agregat slovi kao robustan, naravno pod uvjetom da je redovito održavan
Da su kojim slučajem u Kawasakiju znali kakav će uspjeh polučiti njihov Zephyr, zasigurno bi ga znatno ranije lansirali. No u tom bi slučaju i podbacili jer tržište krajem 80-ih jednostavno nije bilo spremno na takav radikalan potez. Zephyr je lansiran 1990. što se pokazalo kao pravo vrijeme za alternativu silnim sportskim motociklima u oplatama. Zrakom hlađeni četverocilindraš preuzet je iz Z-a 650 - datira iz daleke 1977. - s tim da mu je obujam povećan na 750 ccm.
Od 1996. Zephyr se tvornički isporučuje sa žbičanim kotačima
Cijena je tada bila vrlo konkurentna (ni 10.000 njemačkih maraka), no Zephyr nije uspio isključivo zahvaljujući njoj. Kupce je ponajviše privlačio atraktivan spoj nostalgije te moderne tehnike. Primjerice, detalji poput aluminijske stražnje vilice s podešavanjem lanca putem ekscentra, prednja vilica promjera 41 mm kao i 17-colni naplatci sa širokim gumama imali su itekako pozitivan odjek u javnosti. No, da se odmah razumijemo, nije sve na Zephyru bila isključivo pozitiva. Predugi sekundarni prijenos (pet brzina) na otvorenoj cesti ga pretvara u 'žderača goriva', hladni start je očajan, a 'zveckanje' faznog lanca i loša kvaliteta njegova zatezača dio su svakodnevice. Uz to, tuckanje primarnog lanca u praznom hodu kod Zephyra je sasvim uobičajena pojava. Baš kao i potrošnja ulja te lagan dim iz ispuha.
Unatoč svemu, pogonski agregat slovi kao robustan, naravno pod uvjetom da je redovito održavan. Zephyr se tijekom godina eksploatacije pokazao i izuzetno osjetljivim na koroziju. Matice, okvir i ispuh su u tome svemu manji problem, no poteškoće bi vam moglo stvoriti hrđanje spremnika goriva u unutrašnjosti. Naime, hrđa dalje završava u rasplinjačima, što utječe na rad motora i potrošnju. A na cijenu pak najviše utječe je li riječ o modelu iz 1996. pa nadalje. Jer, te su godine aluminijski kotači s tri kraka zamijenjeni žbičanima, što znači da ćete za takav Zephyr u inozemstvu morati izdvojiti najmanje 3000 eura. Verzije s alu-kotačima mogu se pronaći već od 1000 eura, no dobar ćete primjerak platiti najmanje 1700 eura.
Plus: šarm, kvalitetne komponente, model sa žbičanim kotačima
Minus: ozbiljna sklonost koroziji, osjetljiv pogonski agregat, potrošnja goriva i ulja
Tehnički podaci (ZR750 D2 iz 1999.)
Godina proizvodnje: 1991.-1999.
Obujam: 739 ccm
Snaga: 76 KS pri 9500 o/min
Okretni moment: 63 Nm pri 7300 o/min
Masa s tekućinama: 227 kg
Gume: 120/70 H 17, 150/70 H 17
Spremnik goriva: 17 litara
Najviša brzina: 195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,5 s
Potrošnja: 5,5-7,2 l/100 km
Zrakom hlađeni četverocilindraš preuzet je iz Z-a 650 - datira iz daleke 1977.
Cijene potrošnog materijala
Ulje + filtar: 225 kn (Ipone) + 60 kn
Filtar zraka: 210 kn (Vicma)
Svjećice: 280 kn (Denso)
Lanac i lančanici: 1360 kn (Afam)
Kočne pločice: 593 kn (Car. Lorraine)
Gume (set): 1836 kn (Dunlop Roadsmart III)
Zajednica | Komentari