Članak | Rabljeni moderni klasik: Honda CB Seven Fifty
Od potpunog prodajnog autsajdera, klasična se Honda tijekom vremena prometnula u vrlo tražen i cijenjen rabljeni
CB Seven Fifty je naked koji je posebno razvijen za europsko tržište, a Hondina čuvena kvaliteta izrade vidljiva je u svakom detalju. Pogonski agregat posuđen je iz nekadašnjeg sportaša CBX-a 750. Riječ je zapravo o tehnički modificiranom derivatu (glava, rasplinjači, ispuh) čija je snaga smanjena sa 91 na 74 KS, a koji je dugo vremena vjerno služio u Nighthawku.
Upravo je zrakom hlađeni četverocilindraš najjača uzdanica Seven Fiftyja, budući da je riječ o motoru koji je siromašan vibracijama te čiji je potisak u srednjim režimima sasvim solidan. Isprva su kružile glasine da su glava i razvod problematični, no kasnije se pokazalo da uz redovito održavanje motor bez problema prelazi 100.000 km.
Naravno, tijekom kupovine treba pripaziti na neke detalje. Naime, rasplinjači Keihin vrlo su osjetljivi na duga stajanja, pa obratite pažnju na primanje gasa (mora biti čisto) i vožnju pri stalnom broju okretaja (ne smije zatrzavati). Prva dva stupnja prijenosa u mjenjaču su nešto bučnija i grublja, no ostali lako i tiho naliježu.
Nadalje, komforno podešen ovjes vrlo dobro funkcionira, dok se isto ne može reći i za kočnice. Iste su tada preuzete s top-modela CBR 1000 F, no prema današnjim standardima nedostaje im energičnosti i oštrine. Učinak se može poboljšati ugradnjom čeličnih crijeva, no nemojte očekivati čuda.
Pri pregledu motocikla obavezno obratite pozornost na ispušni sustav, i to u dijelu sabirnika jer je sklon koroziji i raspadanju (vožnja u zimskim uvjetima). Seven Fifty idealan je naked za dulja putovanja, kako solo tako i udvoje, a potrošnja mu se kreće između 5,5 i 7,5 l/100 km. Jedine promjene detalja dogodile su se 1996. - otad CB ima u crno lakiran motor i kotače.
Od potpunog prodajnog autsajdera, klasična se Honda tijekom vremena prometnula u vrlo tražen i cijenjen rabljeni. Unatoč porastu potražnje još uvijek se u vrlo urednom stanju, s manje od 40.000 km, može pronaći za oko 2000 eura. Trošarina na nju iznosi od 300 do 440 eura.
Plus: komfor, porast vrijednosti, završna obrada
Minus: tupe kočnice, ispuh sklon koroziji, grub i nešto bučniji mjenjač (1. i 2. stupanj)
Tehnički podaci (RC 42 iz 2002.)
Godina proizvodnje: 1992.-2003.
Obujam: 747 ccm
Snaga: 73 KS pri 8500 o/min
Okretni moment: 62 Nm pri 7500 o/min
Masa s tekućinama: 233 kg
Gume: 120/70 VR 17, 150/70 VR 17
Spremnik goriva: 20 litara
Najviša brzina: 200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,9 s
Potrošnja: 5,5-7,5 l/100 km
Potrošni materijal:
Ulje + filtar: 225 kn (Ipone) + 80 kn
Filtar zraka: 150 kn (Vicma)
Svjećice: 250 kn (Denso)
Lanac i lančanici: 1250 kn (Afam)
Kočne pločice: 460 kn (Car. Lorraine)
Gume (set): 1836 kn (Dunlop Roadsmart III)
Zajednica | Komentari