Motorevija
PRETRAGA
2019-01-30 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Od potpunog prodajnog autsajdera, klasična se Honda tijekom vremena prometnula u vrlo tražen i cijenjen rabljeni



CB Seven Fifty je naked koji je posebno razvijen za europsko tržište, a Hondina čuvena kvaliteta izrade vidljiva je u svakom detalju. Pogonski agregat posuđen je iz nekadašnjeg sportaša CBX-a 750. Riječ je zapravo o tehnički modificiranom derivatu (glava, rasplinjači, ispuh) čija je snaga smanjena sa 91 na 74 KS, a koji je dugo vremena vjerno služio u Nighthawku.



Upravo je zrakom hlađeni četverocilindraš najjača uzdanica Seven Fiftyja, budući da je riječ o motoru koji je siromašan vibracijama te čiji je potisak u srednjim režimima sasvim solidan. Isprva su kružile glasine da su glava i razvod problematični, no kasnije se pokazalo da uz redovito održavanje motor bez problema prelazi 100.000 km.

Naravno, tijekom kupovine treba pripaziti na neke detalje. Naime, rasplinjači Keihin vrlo su osjetljivi na duga stajanja, pa obratite pažnju na primanje gasa (mora biti čisto) i vožnju pri stalnom broju okretaja (ne smije zatrzavati). Prva dva stupnja prijenosa u mjenjaču su nešto bučnija i grublja, no ostali lako i tiho naliježu.



Nadalje, komforno podešen ovjes vrlo dobro funkcionira, dok se isto ne može reći i za kočnice. Iste su tada preuzete s top-modela CBR 1000 F, no prema današnjim standardima nedostaje im energičnosti i oštrine. Učinak se može poboljšati ugradnjom čeličnih crijeva, no nemojte očekivati čuda.

Pri pregledu motocikla obavezno obratite pozornost na ispušni sustav, i to u dijelu sabirnika jer je sklon koroziji i raspadanju (vožnja u zimskim uvjetima). Seven Fifty idealan je naked za dulja putovanja, kako solo tako i udvoje, a potrošnja mu se kreće između 5,5 i 7,5 l/100 km. Jedine promjene detalja dogodile su se 1996. - otad CB ima u crno lakiran motor i kotače.



Od potpunog prodajnog autsajdera, klasična se Honda tijekom vremena prometnula u vrlo tražen i cijenjen rabljeni. Unatoč porastu potražnje još uvijek se u vrlo urednom stanju, s manje od 40.000 km, može pronaći za oko 2000 eura. Trošarina na nju iznosi od 300 do 440 eura.

Plus: komfor, porast vrijednosti, završna obrada
Minus: tupe kočnice, ispuh sklon koroziji, grub i nešto bučniji mjenjač (1. i 2. stupanj)


Tehnički podaci (RC 42 iz 2002.)

Godina proizvodnje: 1992.-2003.
Obujam: 747 ccm
Snaga: 73 KS pri 8500 o/min
Okretni moment: 62 Nm pri 7500 o/min
Masa s tekućinama: 233 kg
Gume: 120/70 VR 17, 150/70 VR 17
Spremnik goriva: 20 litara
Najviša brzina: 200 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 3,9 s
Potrošnja: 5,5-7,5 l/100 km



Potrošni materijal:

Ulje + filtar: 225 kn (Ipone) + 80 kn
Filtar zraka: 150 kn (Vicma)
Svjećice: 250 kn (Denso)
Lanac i lančanici: 1250 kn (Afam)
Kočne pločice: 460 kn (Car. Lorraine)
Gume (set): 1836 kn (Dunlop Roadsmart III)

*dijelove potražite u salonu Novema Nova; gume u Unikomercu





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Vespa PX 125/150 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-