Motorevija
PRETRAGA
2010-04-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Popravak manjih oštećenja spremnika

Tijekom godina korištenja rijetko koji motocikl ili skuter ostane pošteđen većih ili manjih mehaničkih oštećenja. Dok su veća često uzrokovana prometnom nezgodom, manja su svakodnevnija - recimo, pad motocikla s oslonca zbog kose ili meke podloge. Padovi pri niskim brzinama zbog ulja ili goriva (često na benzinskima), sitne neopreznosti ili namjerna oštećivanja često su uzrok „fleka“ na inače očuvanim motociklima.

Dok se radi o zaštitnim plastikama, stvar se može riješiti bojenjem ili zamjenom cijeloga dijela, ali kad se ošteti spremnik goriva, koji je većinom od metala, mala ogrebotina teško se sanira. Obično se pribjegava lakiranju cijelog spremnika, što je skup i kompliciran zahvat, a donosi i druge poteškoće, poput rastavljanja gorivne instalacije ako imate gorivnu pumpu u spremniku, riskiranja začepljenja pumpe pri ponovnom sastavljanju ako od svježe boje niste dovoljno dobro zaštitili spremnik i drugo.

Zato vam na primjeru naše testne honde CB1000R, koju je autor ovoga teksta tijekom korištenja „malo štrafovao“ po spremniku, pokazujemo kako se lokalno može sanirati oštećenje, i to bez demontaže spremnika. Za taj zahvat posjetili smo stručnjaka za air-brush Željka Đukića - Dugog iz Lozana pokraj Virovitice, koji je za popravak utrošio oko četiri radna sata. Cijena takvog zahvata kreće se od 300 do 500 kuna, ovisno o vrsti boje i mjestu oštećenja (više informacija potražite na 098/1613-920).


1. Priprema oštećenog mjesta



Bilo bi dobro da se oštećenje spremnika odnosi samo na boju, a ne i deformacije lima jer tad se postupak usložnjava. Ako površina nije oštećena kao u našem slučaju, oštećeni dio čisti se brusnim papirom grube granulacije, da bi se otklonili tragovi korozije, prljavštine i masnoće.


2. Ravnanje kitom



Očišćeno mjesto potrebno je „izravnati“ dvokomponentnim kitom, koji treba pažljivo nanijeti i rasporediti samo po oštećenom mjestu. To je važno zbog daljnje obrade te zbog ukupne površine koja će se reparirati. Budući da svaki sloj pripreme i boje mora biti nanesen na široj površini, treba paziti da se od malog oštećenja ne napravi prevelika površina popravka.


3. Nanošenje primera



Nakon sušenja i brušenja dvokomponentnog kita nanosi se sloj finog primera (špric-kita), kojim se finalno popunjavaju neravnine i površina priprema za bojenje. Nakon sušenja tog sloja brusnim papirom fine granulacije i uz upotrebu vode površina se dovodi do gotovo savršenog stanja. Nakon odmašćivanja i zaštićivanja okolne površine sve je spremno za prvi nanos boje.


4. Temeljna boja i i sloj perle



Na pripremljenu površinu najprije se nanosi osnovna boja (u našem slučaju bijela), koja će definirati ponašanje perle (boje s dodatnim granulama srebrnog efekta), a potom i sama perla. Nakon sušenja oba sloja potrebno je ukloniti veće nečistoće ili zrnca prašine i savršenu površinu u boji pripremiti za završno lakiranje. U tom trenutku pravi majstori odlučuju do kojih prijelaza oblika će bojiti jer će se kasnije popravak tako najteže ili nikako uočiti. Tu do izražaja dolazi takozvano „varanje oka“, tj. popravak tako da ga se uopće ne može primijetiti.


5. Završni sloj laka



Nakon sušenja dvaju slojeva boje nanosi se lak, i to na najširu površinu, a on definira i veličinu popravka. Sloj laka nanosi se barem dvaput, a nakon sušenja poravnava se brusnim papirom te ponovno suši da bi bio spreman za završno poliranje.


6. Završno poliranje



Da bi sve bilo kao i prije, lak se mora strojno ispolirati da bi se stopio s postojećim lakom i da ne bi bilo vidljivog prijelaza laka na lak. Nakon poliranja više ne bi trebalo biti razlike između repariranog dijela i „zdravog“ ostatka.

Početno stanje
 
Završno stanje

Sažetak:

test





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R