2010-04-01 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Danijel Puljek | |
|
Podešavanje i prilagođavanje ovjesa |
|
Sve počinje raspakiravanjem novih Matrisovih catridgea
za prednju vilicu koji će omogućiti potpunu podesivost vilice po svim elementima - tvrdoći opruge, kompresiji i brzini povrat |
|
Stara serijska vilica mora sad na radni stol da bi bila rastavljena i ponovno sastavljena
s novim dijelovima kalibriranim za „kilažu“ vozača. |
|
Potrebno je potpuno rastavljanje pomoću specijalnih alata da bi se unutarnji elementi
dio po dio pravilno izvadili bez oštećenja. |
|
Na kraju se iz vilice ispušta ulje i ona se s ostalim
dijelovima priprema za temeljito pranje i ponovno sastavljanje. |
|
Stanje iznutra - kada je vilica rastavljena, mogu se
pogledati tragove njenog rada i opretećenja te obrada radnog dijela na teleskopu. Vidljivo je da je do savršenstva poliranjem doveden samo dio teleskopa po kojem klizi semering, a da je ono što se kupa u ulju obrađeno nijansu slabije. |
|
Iznutrice - tek kad je potpuno rastavljena,
vilica pokazuje od koliko je dijelova zapravo sastavljena. Njihova harmonija i poznavanje principa hidraulike dat će zadovoljavajuće rezultate. |
|
Stvarno sitno, ali bitno - tako bi se moglo reći za specijalne pločice ispred donjeg
ventila u radnom dijelu vilice. Kad ih se složi jednu na drugu i poveže s radnom vodilicom, njihov konusni izgled definira brzinu i ponašanje ulja oko njih, dok ono prolazi gore-dolje u radu vilice. |
|
|
|
Sad na red dolaze novi elementi, bolje rečeno cijela unutrašnjost vilice. Uz ostalo, potrebno je ugraditi novu progresivnu oprugu predviđenu za određenu masu. Tri točke na našoj znak su da je opruga predviđena za vozača od 80 kg, a baš takvu trebamo. |
|
Sve kreće iz početka. U oprane vanjske dijelove polako se
slažu novi elementi. |
|
Specijalni alat je nužan jer je nemoguće, primjerice, stlačiti oprugu i montirati
gornji ventil na radni srednji dio. To svakako treba prepustiti stručnjaku, jer šteta u slučaju upotrebe pogrešnog alata može biti vrlo velika. |
|
Posljednje u vilicu dolazi ulje. Posljednje, ali ne i nevažno, jer i količina ulja
utječe na ponašanje vilice. Iako proizvođači daju podatke o količini ulja koju je potrebno uliti, najtočnija je mjera mjerenje visine zračnog prostora iznad ulja do gornjeg kraja vilice. Podešavanjem količine u isti milimetar u obje vilice dobiva se njihov jednolik rad. |
|
Na kraju zatvaranje. Da bi kasnije rastavljanje bilo lakše, potrebno je sve brtve
namazati posebnim pastama, kako se ne bi zapekle. Natjecateljski tim u vilicu mora vrlo često ponovno „pogledati“ radi finih podešavanja. |
|
Vaga ne laže - kompletno odjeven vozač mjerilo je za pravilan odabir opruge. |
|
Čovjek koji je dobio svoju vilicu. Majstor Dudo podesio je
vilicu prema masi Tomislava Juga, a nakon poziranja slijedi isprobavanje na stazi i fino podešavanje. Ako i vi želite imati vilicu samo za sebe, stvar je jednostavna - obratite se majstorima za ovjes! |
Sažetak:
test