Motorevija
PRETRAGA
2011-06-01 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video: Youtube
Bookmark and Share

Došao je i taj dan, SBK cirkus se preselio u Ameriku na stazu Miller Park. Klasa supersport 600 te stock 600 i 1000 ne voze utrke u Americi zbog velikih troškova transporta. Staza na 1300 metara nadmorske visine veliki je izazov, kako za vozače, tako i za motocikle, jer uslijed visoke nadmorske visine gubi se oko 20 posto snage



Prošle godine Max Biaggi je dobio rani božićni poklon od Ducatija, kada je uslijed dominantnog vodstva u obje utrke ducati 1198 otkazao s identičnim kvarom te tako ostavio Carlosa Checu bez bodova. Ove godine vodeći u prvenstvu na Altheinom ducatiju odlučio je osvetiti se. El Matador je krenuo savršeno, dominacijom na kvalifikacijama, te savršenim superpoleom. Vremenski uvjeti su bili katastrofalni tijekom kvalifikacija - kiša, vjetar i temperature ispod 10 stupnjeva Celzija.
Miller Park je staza koja odgovara ducatiju, a kada njime upravlja Carlos Checa, rezultat je zagarantiran.

Rezultati kvalifikacija:

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 1’58,315
2. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’58,390
3. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 1’58,609
4. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 1’58,860
5. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’59,069
6. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1’59,262
7. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1’59,736
8. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR 1’59,827
9. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 2’00,303
10. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R 2’00,477
11. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 2’00,643
12. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR 2’01,127
13. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR 2’03,232
14. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR 2’03,382
15. Michel Fabrizio ITA Alstare Suzuki GSX-R1000 2’03,397
16. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 2’04,156


Video kvalifikacija:




Prva utrka klase superbike



Najbolje startaju veterani Troy Corser na tvorničkom BMW-u i prvak Max Biaggi na apriliji. Nakon prvih par zavoja privatna aprilija Norija Hage prolazi Biaggija i kreće u lov na vodstvo. Dobro je startao i Sylvain Guintoli na privatnom ducatiju. Francuz je napokon sto posto fit i oporavljen od silnih ozljeda koje su ga pratile. No, opet drama za Biaggija - u žaru borbe s Johnnyjem Reaom gubi kontrolu nad motociklom, pada te ruši sa sobom i Britanca na hondi tima Ten Kate. Obojica završavaju pored staze u blatu do koljena. Rea vidno frustriran i ljut jedva se suzdržao od napada na Maxa koji je bio izgubljen i vjerojatno nije mogao vjerovati što se opet dogodilo.

U drugome krugu utrke vodeća četvorka - Corser, Haga, Guintoli i Checa - se polako odvaja od ostatka vozača koji vode borbe za svaki bod koji se nudi. Nije dugo trebalo kako bi Xaus opravdao svoj nadimak Razbijač. U trećem krugu nakon snažnog kočenja poslije startno-ciljne ravnine prebrzo ulazi u prvi lijevi zavoj, gubi prednji kraj te ujedno ruši Fabrizija na suzukiju. Bivši prvak Britanskog superbikea Leon Camier polako hvata ritam te stiže vodeću četvorku dok dvojac Haga - Checa vodi borbu za drugo mjesto.

Najbolji na Milleru - Carlos Checa

U petom krugu utrke vodeći čovjek u prvenstvu „El Matador“ Checa lupa šakom o stol i preuzima vodstvo utrke, dok se za drugo mjesto bore nekadašnji timski kolege Corser i Haga. No, kako je utrka odmicala, dvojac je gubio ritam i počeo padati u poretku. U devetom krugu Irac Lavety na tvorničkoj yamahi počinje lov na pobjedničko postolje te hrabrom vožnjom dolazi do drugog mjesta, ali ne zadugo jer dvojac na privatnim ducatijima ima druge planove. „Čovjek za jedan brzi“ Jakub Smrz je odlučio stati na noge i pretočiti dobre rezultate na kvalifikacijama u rezultate na utrkama. Kuba i timski kolega Guintoli vode borbu za drugo mjesto, dok Checa kruži stazom usamljen na čelu utrke.

Tomu Sykesu na kawasakiju odlazi nagrada „Najbolja vožnja“

Iznimno zanimljiva borba se vodila za pozicije od šestog do 11. mjesta između tri BMW-a - Corserovog, Haslamovog i Badovinijevog - i Hage te Sykesa. Tom Sykes na tvorničkom kawasakiju zaslužuje nagradu za najbolju vožnju u prvoj utrci jer je završnicu odvezao savršeno. Agresivno je prolazio protivnike na kočenjima te je u zadnjih par krugova prošao sva tri BMW-a i Melandrija na yamahi te je osvojio fantastično šesto mjesto. Naprijed usamljeni Checa prolazi suvereno kroz cilj kao pobjednik, dok su preostala mjesta na pobjedničkom postolju osvojili Smrz i Guintoli.
Najbrži krug u prvoj utrci odvezao je Checa - 1'49,779, a najveću je maksimalnu brzinu imala aprilija Leona Camiera - 311,9 km/h.

Rezultati prve utrke

1.Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 38’46,915
2. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +2,766
3. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +4,093
4. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +8,885
5. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +15,718
6. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +20,477
7. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +22,170
8. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +22,267
9. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +24,087
10. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +27,150
11. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +29,422
12. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 +33,428
13. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +36,573
14. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +1’05,369
15. James Toseland VBR BMW Italia S1000RR +1’14,382


Video prve utrke:




Intervju prvoplasiranog Carlosa Chece:




Druga utrka klase superbike

Pobjedničko postolje druge utrke - Checa, Biaggi, Camier

Ako je prva utrka bila savršena za El Matadora Checu, onda je druga utrka bila kao iz priručnika! Savršen start i ekstremno kasno kočenje za prvi zavoj ne bi li zadržao vodeću poziciju. Sredina prvog kruga i leteći Španjolac je nestao na horizontu.

Iza Chece najbolje je krenuo Leon Camier na tvorničkoj apriliji, dok su iza njega borbu vodili Biaggi, Haga i Melandri. Iza njih još jedna grupica - Rea, Sykes, Guintoli i Xaus. Sredinom drugog kruga gotovo u isto vrijeme padaju Corser i Xaus - obojica su izgubila prednji kraj motocikla, a u trećem krugu pridružuje im se Haga na apriliji dok je pokušao sustići Melandrija za peto mjesto. Naime, Hagi je također pustila prednja guma te je utrku završio padom.

U četvrtom krugu vodeći Checa je izgradio prednost od dvije sekunde nad drugoplasiranim Camierom, dok je trećeplasirani Laverty koji vodi borbu s Biaggijem koji ga prolazi na ciljnoj ravnini, na što mladi Irac nema odgovora. Biaggi nastavlja loviti timskoga kolegu Camiera za kojim ima zaostatak od sekundu i pol.



Checa diže tempo te vozi krugove brže od ostatka vozača, u prosjeku između pola i jedne sekunde po krugu. Prednost, pak, raste na četiri sekunde u sedmom krugu. No, iza se vode fantastične borbe u dvije grupe. Prva grupa: Fabrizio, Guintoli i Melandri za peto mjesto, druga grupa: Rea, Sykes, Badovini i Smrz za osmo mjesto. Mnogo obilaženja, iz zavoja u zavoj se gube ili osvajaju pozicije, a sve se nastavlja na ciljnoj ravnini utrkom ubrzanja i igrom živaca na kočenju.
U 13. krugu prednost vodećeg Chece je narasla na šest sekundi, no Španjolac nije posustao i konstantno je vozio krugove ispod 1'50.

Poznato je da ducati sa svojim V2 agregatom čuva gume u odnosu na četverocilindrične agregate, a to je iskoristio Smrz koji nakon velike borbe uspijeva proći Reau na hondi.

 

Ulazimo u 17. krug, četiri su do kraja, a Britanci Sykes i Rea voze svoju utrku za deveto mjesto. Prolasci na kočenju, zatvaranja na ulascima u zavoje i „driftanje“ Sykesa nakon prvog zavoja u stilu Garryja McCoya samo su neki od dokaza da je SBK najatraktivnije prvenstvo u motociklizmu. Borba između dvaju Britanaca se vodila do samoga kraja, a pobjednik duela je bio Sykes na tvorničkom kawasakiju.

Kao pobjednik ciljem prolazi Carlos Checa sa prednošću od sedam sekundi i tako osvaja šestu pobjedu ove sezone i osvećuje se u stilu za prošlogodišnja odustajanja. Leon Camier i Max Biaggi popunjavaju pobjedničko postolje, dok četvrto mjesto odlazi mladom Eugeneu Lavertyju.

Najbrži krug utrke upisao je Checa s vremenom 1'48,827, a najveću brzinu imala je aprilija Maxa Biaggija - 313,7 km/h.
Iduća utrka se vozi u Italiji na stazi Misano 12. lipnja, a glavno pitanje je tko će zaustaviti Carlosa Checu?


  Poredak vozača nakon utrke

1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 38’22,202
2. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +7,194
3. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +8,734
4. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +14,214
5. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +14,750
6. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +21,634
7. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +24,079
8. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +25,688
9. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +29,621
10. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +30,681
11. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR +31,033
12. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +37,063
13. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +37,455
14. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +40,509
15. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 +40,894
16. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +48,989
17. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +52,388
18. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +1’18,485
 

Video druge utrke:




Intervju s pobjednikom druge utrke Checom:










Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R