Članak | Opozivi japanskih motocikala: Ni velika četvorka nije bezgrešna
Nema stranca do Japanca? Hmm, ne baš... Pamtimo servisne akcije zbog opasnosti od pucanja kotača i rame, a motori su se 'raskapali' zbog izmjene klipova i mjenjača...
Krenimo od samog početka priče. Nedavna servisna akcija, odnosno opoziv BMW-a zbog problema s kardanom (
LINK na članak) izazvala je buru reakcija na društvenim mrežama. I otvorila uvijek aktualnu raspravu – što se to pobogu događa s BMW-om? Pritom su bili rijetki oni koji su u komentarima pohvalili BMW-ovu brigu za kupca, pogotovo u kontekstu da u servis pozivaju čak vlasnike motocikala starih i do 10 godina! Dakle onih motocikala koji su već odavno izašli iz okvira jamstvenog roka a servisna akcija je i za njih - besplatna?!
Opoziv bi trebali doživljavati upravo tako, kao brigu pojedine marke za kupca. No činjenica je da ova akcija kod publike izaziva suprotne reakcije – stvara negativnu precepciju kvalitete proizvoda. Doista, opozivi su postali (pre)česta pojava u BMW-u, što je očiti pokazatelj da bavarski proizvođač trenutno ima problema s kontrolom kvalitete. S druge strane, BMW je već neko vrijeme u moto-svijetu predvodnik korištenja novih tehnologija, a kada je nešto 'high-tech', onda se redaju i sklonosti ka greškama. Isto tako, BMW-ov ritam lansiranja novih modela je brutalan, što također ostavlja 'prostora' da se dio testiranja proizvoda s tvornice prebaci na kupca. Pogledajte samo kroz kakve je važne tehničke promjene prošao boxer-agregat u posljednjih desetak godina – s dva na četiri ventila, vodeno hlađenje, konstantno povećanje snage, varijabilni razvodni sustav itd.
Dakle, BMW posljednjih desetak godina prolazi ono kroz što su intenzivno prolazili japanski proizvođači tijekom 90-ih i 2000-ih, u trenutku hiperinflacije novih modela. Razvojni proces je sve kraći, modeli se mijenjaju sve češće, pritisak je sve snažniji... Neprestana potraga za 'više snage, manje mase' je sredinom 2000-ih proživljavala kuliminaciju, a iz tog vremena pamtimo i najozbiljnije opozive japanskih sportskih motocikala. Ne, nije riječ o izmjeni gumice, crijeva ili plastike - neki od njih su bili i vrlo ozbiljne sigurnosne naravi.
Kawasaki ZX-10R 2004. (ZX1000-C1H)
'Iz sigurnosnih razloga vlasnicima savjetujemo da više ne voze svoj motocikl. Trebate ga što prije transportirati do servisa, na prikolici ili u kombiju. Ukoliko to niste u mogućnosti izvesti, polako i pažljivo se odvezite do ovlaštenog servisa. Iz predostrožnosti birajte najkraći mogući put po kvalitetno asfaltiranim cestama i ako primijetite nešto čudno, odmah se zaustavite i nazovite svog servisera.' Tako glasi obavijest koja je šokirala vlasnike prve generacije Kawasakijeva superbikea ZX-10R iz 2004. godine. Bila je riječ o servisnoj akciji zamjene prednjeg kotača za kojeg je Kawasaki procjenio da postoji velika opasnost od puknuća. Stoga je prednji kotač zamijenjen na kompletnoj modelskoj seriji iz te godine.
Suzuki GSX-R 1000 2005./06. (K5/K6)
Službena obavijest je 2008. krenula iz Suzuki Amerike, a odnosila se na vlasnike GSX-R-a 1000 serija K5 i K6. Opoziv se odnosio na dio motocikla poznat pod nazivom 'okvir' a ukratko je obrazložen na sljedeći način: 'Zbog preopterećenja isprovociranih vožnjom na stražnjem ili prednjem kotaču, ili zbog drugih neprimjerenih oblika vožnje ovoga motocikla moguće je da okvir pukne u predjelu između glave okvira i nosača motora.' Suzukijevi serviseri su zbog toga izveli servisnu akciju dogradnje (osnaživanja) okvira. Cijeli postupak pregledajte klikom na
LINK, a riječ je o ugradnji 'mosta' napravljenog od legure aluminija koji zapravo služi kao trokut između dviju aluminijskih greda.
Honda CBR 1000 RR Fireblade 2008. (SC59)
O da, i Honda je griješila. Početna euforija na račun iznimne upravljivosti i brutalnih performansi kod nekih je vlasnika Firebladea SC59 (2008.) vrlo brzo splasnula. Razlog? Enormna potrošnja ulja! Nije se to događalo na svim motociklima, samo na nekima, no sasvim dovoljno da se preispita Hodnina legendarna pouzdanost i kvaliteta. Honda je bez obzira na sve odlučila promijeniti klipove i karike, te je ujedno kao mjeru predostrožnosti uvela pojam 'optimizacije' spojke koja u većini slučajeva nije bila ništa drugo no – ugradnja nove. Na navedene nedostatke ove generacije Firebladea upućivala su i iskustva sa testa izdržljivosti. Članak pročitajte klikom na
LINK.
Yamaha YZF-R1 2015. (tip RN32)
Yamaha je svoju novu R1 iz 2015. tada najavljivala kao velikog 'game changera'. Odlučila je reći zbogom kompromisima i sve karte baciti na trkalište, a ta je odluka itekako obradovala potencijalne kupce ovog kultnog modela. Malo manje ih je obradovala obavijest koju su ubrzo nakon kupnje dobili od Yamahe - 'Zupčanici drugog, trećeg ili četvrtog stupnja prijenosa u točno navedenom rasponu identifikacijskih brojeva (JYARN321000000301 do JYARN321000003245) pod određenim okolnostima mogu puknuti. Okolnosti koje mogu dovesti do toga su veliko opterećenje mjenjača (kada se koristi na trkaćoj stazi) ili nepropisno izvršena promjena stupnjeva prijenosa. Budući da se radi o svojstvu važnom za sigurnost, odlučili smo izvršiti kontrolirani opoziv.' Yamaha je na garanciju ugradila novi mjenjač, no da bi se njega ugradilo prethodno je bilo potrebno 'raskopati' cijeli motor. Konkretni je model R1 bio i na našem testu izdržljivosti, i u njega je ugrađen novi mjenjač, no unatoč tome 50.000 km nije ostalo bez tragova habanja.
Zajednica | Komentari