Motorevija
PRETRAGA
2011-06-08 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video Youtube
Bookmark and Share

Iako je utrka klase moto GP u Kataloniji bila najdosadnija od početka sezone, zanimljivost su nadoknadile manje klase, s pobjednicima Bradlom i Terolom

Podsjetnik na prošlu utrku - Le Mans





Trkaći vikend na stazi Catalunya započeo je pričom oko incidenta Marca Simoncellija i Danija Pedrose koji se dogodio na prošloj utrci u Francuskoj. Simoncelli je nekoliko puta išao na razgovore s čelnim ljudima prvenstva te je čak upozoren od strane HRC-a. Što reći na sve to? Opasna, rizična vožnja? Prije nekoliko godina takvi incidenti samo bi začinili ionako zanimljiv trkaći vikend, a sada su to veliki problemi, i još malo pa možemo očekivati da će vozači morati zamoliti protivnika za obilazak!

Simoncelli pod povećalom

No, na stazi je jedan čovjek nastavio tamo gdje je stao u Le Mansu, a to je pobjeda - Casey Stoner. Australac je prošlog vikenda opet bio klasa za sebe, Simoncelli je uspio parirati Stoneru na treninzima, ali na dan D nije imao odgovora.

Casey je bio najbrži na sva tri slobodna treninga, dok je Simoncelli fantastičnom vožnjom pobijedio na kvalifikacijama s prednošću od 0,016 sekundi. nad Australcem. Najveću maksimalnu brzinu na treningu postigao je Hector Barbera na privatnom ducatiju - 327,6 km/h.

Casey Stoner nastavlja nizati pobjede

Međutim, nije bilo lijepo vidjeti pogled na startnu listu jer je na gridu bilo samo 13 vozača! Naime, Dani Pedrosa još uvijek nije spreman , dok se na treningu ozlijedio Colin Edwards. Amerikanac je zadobio ozljedu ključne kosti.


Rezultati kvalifikacija:

 
1. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’42,413
2. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1’42,429
3. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’42,728
4. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’42,742
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1’42,749
6. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’43,202
7. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1’43,223
8. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 1’43,228
9. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki MotoGP 1’43,447
10. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team 1’43,656
11. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’43,734
12. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1’43,764
13. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1’44,068
14. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP 1’44,510
15. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’45,661

Zagrijavanje za utrku:




Utrka klase moto GP

Stoner i Honda - Dream Team

Prije početka utrke aktualni prvak klase moto GP Jorge Lorenzo izjavio je da će biti pravo čudo ako uspije pobijediti Caseyja Stonera. Stoner je toliko dominantan da ostali trenutačno nemaju odgovora.
Najbolje starta prvak Lorenzo, dok ga prate Stoner, Spies, Dovizioso I Rossi. No, Lorenzo nije dugo držao vodstvo jer ga prolazi Stoner i od drugog kruga utrke vodi sve do same završnice. Lorenzo je pokušao držati priključak s vodećim Stonerom, ali bilo je vidljivo koliko je Lorenzo vozio na limitu i jednostavno nije uspio napasti Stonera.

Lorenzov broj jedan trenutačno je u mraku

U devetom krugu prednost je narasla na 1,8 sekundi da bi do kraja utrke Stoner imao kontroliranu prednost od 2,5 sekundi. Sama utrka je bila najdosadnija ove sezone. Svatko je čuvao svoje pozicije i taktizirao. Najzanimljiviji trenuci su vezani za borbe privatnih ducatija Lorisa Capirossija, Hectora Barbere i mladog Karela Abrahama. Na kraju Capirossi prolazi ciljem kao pobjednik duela i osvaja najbolji rezultat sezone - deveto mjesto.

Valentino Rossi još uvijek je daleko od vodećih

Utrku je završilo samo 13 vozača! Randy de Puniet i Hiroshi Aoyama doživjeli su pad te nisu završili utrku. Treba pohvaliti vožnju Ben Spiesa koji je napokon proradio i osvojio prvi podij za tvorničku yamahu. Tjedno donijelo i produljenje ugovora s Yamahinim tvorničkim timom na još godinu dana.
Kada se sjetimo prijašnjih utrka klase moto GP na ovoj predivnoj stazi, ovogodišnja je bila sve samo ne zanimljiva, ali zato je akcije bilo u preostale dvije klase.

Proslava šampanjcem na postolju


Rezultati klase moto GP:

 
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 43’19,779
2. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 43’22,182
3. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 43’24,070
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 43’25,034
5. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 43’27,150
6. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 43’31,610
7. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 43’46,262
8. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 43’53,022
9. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 44’02,871
10. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 44’02,892
11. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team 44’04,003
12. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki MotoGP 44’05,018
13. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP 44’18,047


Ukupni poredak (nakon pet utrka):

 
1. Jorge Lorenzo Yamaha 98
2. Casey Stoner Honda 91
3. Andrea Dovizioso Honda 63
4. Dani Pedrosa Honda 61
5. Valentino Rossi Ducati 58
6. Nicky Hayden Ducati 47
7. Ben Spies Yamaha 36
8. Hiroshi Aoyama Honda 36
9. Marco Simoncelli Honda 32
10. Cal Crutchlow Yamaha 30

Video - akcija vikenda:




Utrka klase moto 2

Bradl dominira klasom moto 2

Totalna suprotnost utrci klase moto GP s pregršt akcije od početka do kraja i 38 vozača na startu utrke bila je utrka klase moto 2.
Na pole poziciji opet mladi Nijemac Stefan Bradl. To mu je peta pole pozicija ove godine te mladi Bradl slovi za favorita za titulu. U ovu utrku je ušao sa 28 bodova prednosti u ukupnom poretku. U utrku je krenuo staloženo i mirno kao i svaki puta ove godine. Pametno je iskoristio najbolju startnu poziciju i do prvog zavoja došao kao prvi te ostavio jureću kolonu od 30-tak vozača iza sebe.

Iza Bradla najbolje je startao Julian Simon koji je uspio sustići Nijemca u drugome krugu, ali je Bradl ubrzo vratio poziciju. Iza vodećih pravi cirkus - akcija pršti na sve strane, a najviše se isticao aktualni prvak klase supersport, Turčin Kenan Sofuoglu. Naime, Kenan je startao sa 17. startnog mjesta, ali do završetka drugog kruga već je bio na osmom mjestu. Svaki put kočeći bočno u supermoto stilu, 'drsko' je obilazio protivnike da bi u 14. krugu imao zaostatak za vodećim od 1,8 sekundi i nastavljao je lov na prvo mjesto. No, onda je napravio veliku pogrešku - prilikom prebacivanja iz lijevoga u desni zavoj odlazi previše duboko te dodiruje stražnji kotač drugoplasiranog Simona. Simon završava teškim high sideom i udara jako o podlogu dok je Kenan samo kliznuo s motocikla.

Bradl ostaje usamljen na čelu utrke te ju kontrolira maestralno u stilu pravoga prvaka do samoga kraja. Drugo mjesto osvaja Marc Marquez, a treće Aleix Espargaro.
Ovom pobjedom Bradl nastavlja dominaciju u prvenstvu te povećava prednost na 43 boda u odnosu na drugoplasiranoga Simonea Corsija.


Rezultati klase moto 2:


1. Stefan Bradl NJEM Viessmann Kiefer Racing 41’38,888

2. Marc Marquez ŠPA Team Catalunya Caixa Repsol +4,141
3. Aleix Espargaro ŠPA Pons HP 40 +8,409
4. Simone Corsi ITA Ioda Racing Project +10,331
5. Randy Krummenacher NJEM GP Team Switzerland +11,661
6. Alex De Angelis RSM JiR Moto2 +12,383
7. Tito Rabat ŠPA Blusens STX +12,602
8. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing Team +13,467
9. Yonny Hernandez KOL Blusens STX+16,612
10. Max Neukirchner NJEM MZ Racing Team +16,735


Ukupni poredak (nakon pet utrka):

 
1. Stefan Bradl Kalex 102
2. Simone Corsi FTR 59
3. Andrea Iannone Suter 49
3. Julian Simon Suter 49
5. Yuki Takahashi Moriwaki 47

Pad Simon-Sofuoglu:




Utrka klase 125 ccm

Terol, Zarco i Viñales borili su se za pobjedu

Nicolas Terol je dominantna sila u klasi 125ccm - još jedna pole pozicija s prednošću od 0,402 sekunde nad drugoplasiranim Hectorom Faubelom.

U utrku je najbolje krenuo Viñales, dok su ga slijedili Terol i mladi Johann Zarco. Viñales je držao vodstvo do devetog kruga kada ga prolazi Terol, a ubrzo i Zarco. Od 10. kruga Terol vodi, ali nikako ne uspijeva pobjeći Zarcou. Nekoliko krugova prije kraja utrke Terol popušta gas na startno-ciljnoj ravnini te propušta Zarcoa naprijed ne bi li proučio mladog Francuza. Bilo je jasno da je Terol brži na ciljnoj ravnini, ali je čekao do zadnjeg kruga kada kreće naprijed i pokušava se odvojiti od Francuza. Dolazimo do zadnjeg zavoja - Terol ide široko, a Zarco siječe zavoj i s puno brzine na samom izlasku ide do samog ruba pasice pa mjesta za dvojicu nema. Lakat o lakat, Terol ide van staze, Zarco prolazi kao prvi kroz cilj, a Terol uzrujan i ljutit kao drugi.

Odmah je bilo jasno da Francuz uzalud slavi pobjedu jer su svaki 'nesportski' potezi pod povečalom. Zarco dobiva kaznu od 20 sekundi i na kraju završava kao petoplasirani, Terolu ide pobjeda, drugo mjesto Viñalesu, a treće Folgeru.


Rezultati klase 125 ccm:
 
1. Nicolas Terol ŠPA Bankia Aspar Team 125cc 42'29,647
2. Maverick Viñales ŠPA Blusens by Paris Hilton Racing +10,356
3. Jonas Folger NJEM Red Bull Ajo MotorSport +15,260
4. Sandro Cortese NJEM Intact-Racing Team Germany +15,670
5. Efren Vazquez ŠPA Avant-AirAsia-Ajo +15,942
6. Johann Zarco FRA Avant-AirAsia-Ajo +19,758
7. Hector Faubel ŠPA Bankia Aspar Team 125cc +26,490
8. Sergio Gadea ŠPA Blusens by Paris Hilton Racing +26,681
9. Adrian Martin ŠPA Bankia Aspar Team 125cc +36,134
10. Jakub Kornfeil ČEŠ Ongetta-Centro Seta +36,776


Ukupni poredak (nakon pet utrka):
 
1. Nicolas Terol Aprilia 120
2. Sandro Cortese Aprilia 72
3. Jonas Folger Aprilia 68
4. Maverick Viñales Aprilia 65
5. Johann Zarco Derbi 63
 





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R