Članak | Motorevijin test michelina power cupa
Usporedili smo novi Michelinov model trkaće gume power cup s njegovim prethodnikom, power oneom. Kolika je razlika među njima te što nudi novi power cup pročitajte u nastavku!
Zahvaljujući tvrtki Auto Antonio d.o.o. na test smo dobili novitet iz kuće Michelin za 2012. godinu - power cup. Nova perjanica spada u razred trkaćih guma s mogućnošću korištenja izvan staze, u svakodnevnici na cesti. Power cup je nasljednik popularnog michelina power onea s kojim dijeli naoko isti izgled. Novi power cup ima unaprijeđenu karkasu te je puno mirnija guma od power onea. Također je veliki napredak učinjen po pitanju trajnosti gume.
|
Michelin - bolji način kretanja |
Na test smo dobili gume u dimenziji 120/70-17 smjesa soft i 200/55-17 u smjesi medium. Guma u dimenziji 200 postala je standard za motocikle od 1000 kubika, te danas gotovo da nema ozbiljnog proizvođača guma koji u ponudi nema gumu te dimenzije.
Power cup je dvokomponentna guma s velikim udjelom mekane smjese na bokovima te tvrde smjese po sredini radi što veće trajnosti.
|
Dvokomponentna smjesa power cupa |
Michelin power cup je guma koja je najbliža slick trkaćoj gumi po izgledu. U Michelinu tu tehnologiju zovu NST - near slick technology, gdje je udio šara po gumi manji od pet posto, što u konačnici nudi ekstreman grip i mogućnost nagiba od 60 posto.
|
Michelinova tehnologija NST |
Krenimo prvo od svakodnevne upotrebe po cesti. Ono što treba imati na umu je da se radi o trkaćoj gumi koja ima homologaciju za cestovnu upotrebu, ali prvotna namjena je trkaća staza.
Nemojte očekivati performanse jednog michelina pilot roada 3, ali budite uvjereni da je guma u idealnim uvjetima - toplo i prije svega suho vrijeme - ljepilo za cestu. Grip je toliko jak da imate osjećaj kako granice nema, ali ipak smo na cesti, a ne na stazi. Ono na što treba pripaziti su bijele linije i kiša jer tehnologija NST znači da se vozite sa slick gumom po cesti.
Jedan dio cestovnog testa smo morali odraditi u kišnim uvjetima jer smo cijeli svibanj imali englesko vrijeme, no uz normalnu vožnju nismo imali nikakvih problema.
|
Ni u kišnim uvjetima nismo imali nikakvih problema s gumom |
No, krenimo s dijelom testa za koji je ova guma i napravljena - trkaćom stazom.
|
Na stazi smo power cup isprobali na kawasakiju, a tuono je "obukao" power one |
Kako bi test bio što mjerodavniji, testni motocikl aprilia tuono opremili smo michelinom power oneom u identičnim smjesama kao i power cup.
Kako naša jedina staza Grobnik ima asfaltnu podlogu koja datira iz doba od kada je i sama staza te iznimno opterećuje i troši gumu, ovaj dio testa odlučili smo odraditi na stazi Zalužani u Banja Luci. Asfaltna podloga omogućuje vožnju s hipersportskim gumama, dok je za bržu i sigurnu vožnju ipak bolje posegnuti za trkaćom gumom kakva je i michelin power cup.
Proizvođač preporučuje sljedeće tlakove: 2,1 bar prednja guma, 1,5 bara stražnja guma, uz napomenu da se navedeni tlakovi podešavaju na hladno. Obavezno je kao i kod svih trkačih guma korištenje grijača za gume.
Iznimno brza staza posebno operećuje desni dio gume prilikom izlaska na startno-ciljnu ravninu te u još dva dijela staze. Na par dijelova imamo dosta neravnina što uzrokuje trešnju prednjeg kraja motocikla, no upravo na tim dionicama vidi se razlika između novog power cupa i starog power onea, gdje je nova guma puno mirnija.
Prednja guma pruža izniman grip od samog početka vožnje te veliku količinu povratnih informacija, dok je zadnji kraj s gumom 200/55 pružao konstantan grip čak i nakon desetak odvoženih krugova u komadu.
|
Michelin power cup odlikuje odličan grip |
Ono što smo primijetili nakon prvog dijela testa na stazi je razlika u potrošnji gume, bez obzira što se radi o različitoj koncepciji agregata V2 naspram četverocilindarskog. Novi power cup se puno sporije trošio od starog power onea.
|
U odnosu na prethodni model power one, novi power cup sporije se troši |
Zaključak
Novi michelin power cup je dostojan naslijednik power onea. Guma koja nudi izniman grip uz veliko granično područje, te za jednu trkaću gumu - veliku trajnost. Palac gore za novi power cup!
Dostupne dimenzije michelina power cupa:
- prednja guma: 120/70-17
- stražnja guma: 180/55-17, 190/55-17, 200/55 -17
Za sve informacije o cijenama te dostupnim smjesama guma obratite se uvozniku:
Auto Antonio d.o.o.
Kralja Tomislava 108
21218 Seget Vranjica
Tel: 021/684-206
Zajednica | Komentari