Članak | Moto Gymkhana: Ples čunjevima koji spašava živote
Sudjelovanje na treninzima spretne i sigurne vožnje itekako je poželjno.
Udruga Moto Gymkhana Croatia edukaciji je vrlo ozbiljno pristupila
Život je na hrvatskim prometnicama tijekom 2018. izgubilo 59 motociklista. Uz to, njih 1970 prošlo je s težim ili - srećom - lakšim tjelesnim ozljedama. Nažalost, za nastanak nesreće većinom nisu krivi isključivo vozači dvokotača već i drugi sudionici u prometu, stanje kolnika... No činjenica je da bi određen broj nesreća bio izbjegnut spretnom i pravovremenom reakcijom vozača motocikla, odnosno skutera. Međutim, gdje naučiti te vještine? U autoškoli zasigurno ne.
Prije otprilike godinu dana okupila se ekipa entuzijasta, svojevrsnih boraca za svaki motociklistički život. Osnovali su udrugu Moto Gymkhana Croatia čija je ideja jednostavna ali i plemenita - održavanjem treninga sigurne vožnje na posebno pripremljenim poligonima educirati polaznike kako sačuvati živu glavu. Ideju su prepoznali i motociklisti, kako početnici, tako i oni sa zavidnim vozačkim stažom na dva kotača.
Kroz poligone sigurne vožnje u nekoliko hrvatskih gradova, uglavnom u suradnji s moto klubovima, već je prošlo više od tisuću motociklista. Velika većina, nakon završene autoškole, svoje vozačke sposobnosti na motociklu više nema priliku vježbati na poligonima u sigurnim i kontroliranim uvjetima. Posebno je opasno na početku svake motociklističke sezone, kada su ostali sudionici u prometu zaboravili na vozače dvokotača, ali i kada su refleksi i reakcije 'uspavani' od nekorištenja motocikla tijekom zime.
Scenarij je uvijek isti - nakon nekoliko sati treninga, vozači se osjećaju sigurnije, sposobnije, znaju svoje granice, ali i granice motocikla kojim upravljaju. U razgovoru s njima, uvijek ističu kako do dolaska na poligon neke od stvari nikada nisu koristili ili ako su ih koristili, to su činili sasvim pogrešno. Posebno se to odnosi na zaustavljanje, odnosno kočenje na motociklima opremljenima ABS-om. Na poligonima su naučili, kako kažu, izbjegavati prepreke koje su u svakodnevnom prometu učestala pojava. To su rupe, zatim neočekivano otvaranje vrata na vozilima koja stoje na semaforima, izbjegavanje životinja i slično. Sve su to vježbali i učili u kontroliranim uvjetima, pod vodstvom stručnog tima, čime su stekli vrijedna iskustva koja će im jednog dana spasiti život.
Već tradicionalno, udruga se druži na početku te na kraju moto sezone. Kratko smo razgovarali sa Željkom Marinovićem, idejnim začetnikom ovog projekta: 'S brojkom od pedeset i devet poginulih motociklista u 2018. na našim prometnicama, nikako ne možemo biti zadovoljni. To su sve naši prijatelji, očevi, braća i svaka takva vijest u meni budi inat, da ovo što radim nastavim i dalje. Želja mi je da u idućim godinama kroz naše poligone prođe što više motociklista, kako bi njihova znanja i vještine bile bolje te da bi u prometu bili što sigurniji. Ne mogu tvrditi da stradavanja neće biti i nakon što odradite nekoliko poligona, ali zasigurno ćete na njima postati bolji i sigurniji vozač. Uz to, uvijek mi je žao da na poligonima, rijetko ili gotovo nikada, nema mladih vozača.
Uglavnom je riječ o osobama u zrelim godinama, koje su svjesne opasnosti vožnje na dva kotača te svjesne rizika prometa. Žalosti me da nema mladih pa na tome moramo poraditi. No veseli me kada promatram vozače kako na svakom novom poligonu svladavaju prepreke za koje na početku nisu ni bili svjesni da mogu uspjeti. Stoga se sav ovaj trud isplati. Na kraju dana možete si reći - ti su ljudi ipak nešto naučili! Možete biti ponosni izbjegnu li samo jedno otvaranje vrata i spriječe pad. Upravo stoga će sljedeća sezona biti još bogatija poligonima, a nadam se i novim vozačima koji će - prije nego što se otisnu na prometnice - najprije razgibati reflekse', zaključio je Marinović.
Zajednica | Komentari