Članak | Marc Marquez - Od dječaka do Supermarca
Iako je Marc Marquez još odavno pokazao da je zreliji i bolji čak i od starijih te iskusnijih konkurenata, procesu njegovog konačnog sazrijevanja mogli smo svjedočiti ove sezone, u kojoj je naposljetku - poslije samo tri godine - postao prvakom
U sezoni 2010. dobili smo drugog najmlađeg prvaka Moto Grand Prixa (nakon Lorisa Capirossija). Sa samo 17 godina i 263 dana Španjolac Marc Marquez popeo se na vrh svijeta, a pred njim je potencijalno vrlo blistava karijera te još mnogo godina profesionalnog natjecanja. Ove je godine izjednačio rekord velikog Micka Doohana po prvim startnim pozicijama u jednoj sezoni u toj seriji (skupio ih je 12) te je uzeo čak deset pobjeda. A tek je tri godine u grotlu Moto GP-a.
Nesumnjivo je da Marc posjeduje neviđeni talent, kao i glad za pobjedom i samopouzdanje. Međutim, u procesu učenja iz pogrešaka Španjolac je u iznimno kratkom roku od dječaka sklonog padovima i nepromišljenim potezima postao zrelim vozačem koji razmišlja hladnom glavom. Posljednja utrka, vožena u Valenciji početkom studenog, bila je točka na 'i' ove sezone, donijela je odluku o prvaku, no ono najvažnije - potvrdila je da je Marc odrastao. Ovako je svoju Valenciju 2010. opisao na koncu najuspješniji od triju ovogodišnjih kandidata za naslov:
- U utrci su najgori trenuci bili na početku jer sam se sjetio Aragona i da bi se moglo dogoditi nešto neočekivano, no ne mojom krivicom. Smirio sam se, dobro zagrijao gume te kasnije, kada se gužva raščistila, počeo smanjivati razliku do Terola. Kad sam ga sustigao, pomislio sam kako bih se mogao udaljiti i krenuti na Smitha, no vidio sam tablu i svoju ekipu te odlučio da je važnije prvenstvo od utrke, iako vjerujem da sam imao dobar ritam i mogućnost za pobjedu, kao i u svakoj drugoj utrci.
Spomenuti Nico Terol te Pol Espargaro bili su dostojna konkurencija aktualnom prvaku i svom sunarodnjaku. Taj trojac pružio je fantastičnu predstavu tijekom cijele sezone, čime je potvrdio status najmanje klase kao najzanimljivije.
Marc je jedna od onih klasičnih priča koje stoje iza prvaka u ovom sportu - prvi motocikl dobio je od roditelja kada je imao samo četiri godine, a već je sa šest počeo s utrkama. No, kad je napunio osam godina, već je postao prvakom Katalonije u motokrosu te je tada također zakoračio u svijet brzinskih utrka. Međutim, prve je sezone u Kupu Conti imao podosta padova, ali druge je godine već bio treći, dok je u svom prvom susretu s klasom 125 GP u Katalonskom prvenstvu ostvario naslov viceprvaka.
Prvak svijeta u klasi 125 iz 1999. godine Emilio Alzamora primijetio je 2005. godine Marcov golemi potencijal dok se tada 12-godišnji mladić penjao ka vrhu regionalnog prvenstva. Tada je ponudio svoje iskustvo u podučavanju budućeg prvaka, kao što je ranije pomogao i Jorgeu Lorenzu.
- Siguran sam da će Marc biti izuzetno dobar ove godine - predvidio je Alzamora na početku sezone.
Iako sada 17-godišnjak sa svojih 168 cm i 56 kg ima izvrsne proporcije za jednog motociklista, u španjolskom je brzinskom prvenstvu 2007. godine Marc morao utezima na motociklu nadoknaditi svoju malu masu što ga je stajalo padova. No, ubrzo je s tom avanturom bilo gotovo jer se za Marca spremalo nešto znatno veće.
Moto Grand Prix otvorio mu je svoja vrata 2008. godine. Iza sebe je imao izvrsnu podršku u Repsolu, KTM-u te neizostavnom Alzamori. U prvoj sezoni završio je 13., no uzeo je jedno treće mjesto, čime je ujedno postao i drugi najmlađi vozač u Moto GP-u koji se uspeo na postolje. Već sljedeće godine dolazi u KTM-ov tvornički tim, no pehovi s kvarovima na motociklu te poneki pad nisu mu dopustili plasman bolji od osmog mjesta. Ipak, ponovno dolazi do jednog postolja.
Povlačenjem KTM-a iz Moto GP-a na kraju 2009. Marc je ostao bez ekipe, no Alzamori nije dugo trebalo da mu pronađe zamjenski tim za 2010. Aki Ajo, direktor tima Ajo Motorsport, primio ga je u svoje redove. Iako je izgubio KTM, Španjolac je sa sobom imao strašno velike i važne sponzore Repsol i Red Bull te je dobio novi motocikl, derbi RSA 125.
Zajednica | Komentari