Motorevija
PRETRAGA
2009-05-14 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Danijel Puljek
Bookmark and Share

Minijaturna širokokutna kamera pogodna za montažu na motocikl omogućuje lako dokumentiranje slika i video materijala iz vožnje



Budući da već dulje vrijeme na youtubeu te drugim internetskim stranicama – pristisnemo li virtualnu tipku play – gledamo video uratke upravo takvih minijaturnih kamera, odlučili smo isprobati što nudi model hero gopro koji je dostupan na našem tržištu. Naime, širokokutna kamera-fotoaparat nije namijenjena samo motociklistima, već i svima drugima koji žele dokumentirati svoje aktivnosti, a zahvaljujući vodonepropusnom kućištu može se koristiti i pod vodom. Uz to, kamera je kompatibilna s Windowsovim operativnim sustavima, a s računalom se spaja jednostavno, preko USB-kabla.



Budući da dosad nismo bili u prilici iskušati nešto slično, ustvari nam nije padala napamet ideja kako bi snimljeni materijal trebao izgledati, pa nam nije preostalo ništa drugo negoli isprobati sve modove rada kojih, usput rečeno, ima poprilično te smo na koncu utvrdili ono što je nama motociklistima najvažnije – neovisno o tome je li kamera pričvršćena na kacigu ili oplatu motocikla, na fotografijama i videu se ne vide vibracije. Također, zahvaljujući visokoj brzini okidanja slike su uzorno čiste, no istodobno i „zamrznute“ te im pomalo nedostaje dojma akcije. Osim toga, širokokutna leća od 170 stupnjeva hvata sasvim dovoljno prostora oko vas pa – montirate li kameru pravilno na motocikl – možete snimiti gotovo panoramske slike vožnje. Da bi se montaža mogla obaviti na gotovo svim podlogama, uz kameru dolazi cijeli niz raznoraznih nosača koji se mogu – ili trajno zalijepiti na kacigu ili motocikl, ili uz pomoć vakuum prihvata postaviti na željeno mjesto. Također, kamera može snimiti i zvuk, i to poprilično realno, iako postoji osjetna razlika u kvaliteti zvuka pri snimanju u zatvorenom prostoru poput kokpita automobila te vanjskog snimanja na motociklu kada je udio šumova u zapisu veći. U svakom slučaju, za amaterske slike i video, mogućnosti je više no dovoljno, a valja svakako pohvaliti i memorijski prostor koji u standardnoj inačici čini memorijska kartica SD kapaciteta dva megabajta. Memorijski prostor je sasvim dovoljan za jedan intenzivan dan na cesti, a dvije obične baterije AAA izdržavaju i dulje od jednog punjenja kartice što ukazuje na ekonomičnost kamere. Sve u svemu, svi koji se ne žele samo sjećati lijepih trenutaka na motociklu, već ih žele i dokumentirati, odsad to mogu učiniti i u vlastitoj režiji.



Modovi rada

Video mod – omogućuje snimanje video materijala u formatu 512x384 u trajanju od 56 minuta kod spremanja na memorijsku karticu od dva megabajta

Foto mod – klasično slikanje pojedinačne fotografije rezolucije 5 MP (2592x1944)

Foto svake dvije sekunde (pet sekundi) – automatsko slikanje jedne fotografije svake dvije sekunde, ukupno 1940 fotografija uz memorijsku karticu od dva megabajta. U ovom se modu mogu promijeniti postavke i slikati pojedinačna fotografija svakih pet sekundi

Foto mod „rafalno“ – slikanje tri fotografije u istoj sekvenci

Tajmer foto mod – slikanje pojedinačne fotografije svakih 10 sekundi

Cijena: 1940 kuna, uvoznik Motormania





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda XL650V Transalp Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-