2008-06-16 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Spirit je elegantan, moćan i skup, a podsjeća na choppere stare škole. Uz to, on je poseban iz još jednog razloga - označen je prvim hrvatskim brojem šasije!
Svaki čovjek je poseban, motocikl također, a osobito kada je u nečemu
prvi. Taj motocikl sam po sebi je poseban - originalno izrađen, moćan,
sjajan, elegantan - i najvažnije od svega, hrvatskog je porijekla. Tako
će oni upućeniji u tu temu itekako znati o čemu govorimo, a za ostale
koji ne znaju malo ćemo pojasniti. Naime, proizvodnja i homologacija
motocikala u Hrvatskoj nije jednostavan postupak jer osim tehničkih
donosi i pravne zavrzlame. Tako je teško ishoditi homologaciju na
osnovi tehničkih karakteristika motocikla te tako dobiti broj šasije
koji je neophodan za registraciju tako izgrađenog motocikla. Popularni
broj VIN dugo je bio samo misaona imenica, sve dosad, kada je prvi put
svečano ukucan u glavu jednog u crno obojenog okvira. Jubilarni broj
001 postao je JMBG jednog elegantnog i moćnog stroja po imenu spirit
izgrađenog u radionici JANbo Motorcycles u Lučkom. Kada je posljednjim
udarcem čekića alat za ukucavanje brojeva udubio tvrdi čelik njegovog
okvira, duh je konačno oživio i mogao na cestu. Izrađen tako da vas
podsjeti na sve što ste željeli imati ili probati, a dosad niste znali,
spirit plijeni formom, kromom i zvukom. Ovisno o tome što više volite,
u njemu možete vidjeti ulašten luksuzni gangsterski automobil s gumama
bijelih bokova s početka 20.-og stoljeća. Isto tako, možete pokušati
doživjeti svijet očima prekaljenog bajkera koji je obišao cijeli svijet
na svom komadu metala, kada gledate kroz retrovizore u obliku
tradicionalnog križa, ili jednostavno možete žudjeti za prostranstvima
kojima bi vas spirit mogao provesti. No, ako ste pravi zaljubljenik,
tada ćete shvatiti i njegovu bit - 300 kg metala i beskrajni okretni
moment moćnog V-twina, a kada sjednete, moći ćete doživjeti već pomalo
zaboravljeni svijet čiste mehanike. U doba kada je i običan kontakt
ključ postao kodiranim i kada ga se osim u ovlaštenom servisu ne može
zamijeniti, čista netaknuta mehanika postaje nekima vrjednija od zlata.
Stoga spirit ima žice samo ondje gdje se bez njih ne može, kao što su
paljenje i svjećice. Ostala osobnost može se iščitati iz njegove pojave
koja je uzore pronašla u modelima chopper tzv. stare škole s prednjom
vilicom springer i asketskom opremom. Okvir je proizvod tvrtke Santee,
izrađen prema Harley-Davidsonovom predlošku soft-tail, a sveukupno
vilica i okvir definiraju pomalo boberski štih cijelog motocikla. Iako
se spirit može naručiti u bilo kojoj boji, nama je crno - krom
kombinacija s bijelim bokovima guma nesumnjivo jedna od dobitnih.
Osobito stoga što golem motor pun kromiranih poklopaca i s dvama crnima
cilindrima s poliranim krajevima rashladnih rebara dolazi do izražaja.
Također i originalno izrađen auspuh s visoko podignutim krajevima iza
položaja vozača. I kada ne radi, svima u blizini jasno je kako to
izgleda i zvuči. Vozač koji je u prilici sjesti na takvo nešto može
uživati u ležernom položaju s udobnim sjedalom i iznimno prostranim
osloncima nogu pomaknutima daleko naprijed. Kada u ruke primi visoko
postavljeni upravljač s pokazivačima smjera na krajevima ručica,
spreman je za 89 Nm okretnog momenta na niskih 3800 o/min koji, uz
gromoglasnu zvučnu kulisu, nemilosrdno guraju prema naprijed. Ti uratci
su očekivano skupi, pa za jANbo spirit treba izdvojiti oko 200.000
kuna. Za prave ljubitelje to neće biti prevelik problem s obzirom na
izgled i komponente motocikla, a ponajprije stoga što spirit ima prvi
hrvatski motociklististički JMBG. U ovom slučaju svakako vrijedi ona -
Kupujmo hrvatsko!
Tehnički podaci
Motor : Četverotaktni dvocilindarski zrakom hlađeni V, napajanje rasplinjačom, jedna bregasta osovina i dva ventila po cilindru, mjenjač pet brzina, završni prijenos lanac O ring
Obujam: 1442 ccm (moguća ugradnja motora od 1652 do 1800 ccm)
Snaga: 83 KS (61 kW) pri 5750 o/min (93 ili 115 KS)
Okretni moment: 89 Nm pri 3800 o/min (103 ili 120 Nm)
Okvir i ovjes: čelične cijevi, sprijeda vilica springer, straga dvostruki amortizeri
Kočnice: sprijeda disk promjera 292 mm i kočna čeljust s dva klipa, straga disk promjera 292 mm i kočna čeljust s četiri klipa
Kotači i gume: 80/90-21, 170/80-15
Masa i dimenzije: masa 310 kg, obujam spremnika osam litara, hod vilice sprijeda 125 mm
Garancija: jedna godina
Boje: sve
Cijena do registracije oko 200.000 kuna