Motorevija
PRETRAGA
2020-10-21 , Autor: Vanja Margetić, Slike: Vanja Margetić
Bookmark and Share

Matija Blaževac apsolutni je pobjednik ove sezone



Sportski gledano, ova godina nikako neće ostati u najboljem sjećanju brojnim sportašima. Otkazivanje Olimpijskih igara, Europskog nogometnog prvenstva, brojnih automobilističkih i moto natjecanja. Zajednički nazivnik 2020.-oj može biti, samo što brže prođi. U moru otkazivanja, epidemioloških mjera, borbe s vremenskim prilikama i neprilikama, Moto Gymkhana Croatia ipak je uspjela uspješno završiti svoju drugu natjecateljsku sezonu.

Odradili su ukupno pet utrka, a posljednja je bila sredinom listopada. Kao organizatori, vagali su i oni dugo. Pratili su epidemiološke preporuke iz dana u dan. Napokon je situacija bila nešto povoljnija i prvo natjecanje odradili su početkom srpnja. Nisu članovi Udruge Moto Gymkhana Croatia mirovali. Prije natjecanja odradili su nekoliko treninga sigurne vožnje, koji redovito, jednako kao i natjecanje okupi tridesetak vozača.



Krenimo redom, dva natjecanja odrađena su u srpnju, nakon toga uslijedila je ljetna pauza, dva su odrađena u rujnu i veliko finale listopadsko finale. Koliko su neki ''zagrizli'' borbu s čunjevima i štopericom, govori podatak s četvrtog natjecanja, gdje je šest vozača bilo unutar jedne sekunde. To je rezultat kontinuiranog rada i treninga. Nakon svakog treninga napredak je odličan.

"Možda kod nekih vozača natjecanje uzme zbog treme pokoju stotinku ili sekundu, ali to je normalo u svakom sportu, pa tako i kod nas" - ističe Željko Marinović, idejni začetnik najprije udruge, a onda i natjecanja. Sama natjecanja, ali i treninzi uvelike pridonose sigurnosti na prometnicama. Od šezdesetak članova udruge, nitko prošle, pa tako ni ove godine nije imao prometnu nesreću.



Padovi se događaju na poligonu u kontroliranim uvjetima, kada vježbate i isprobavate nešto novo. No, padova na prometnicama, na što su svi članovi udruge izuzetno ponosni nema, naglašava Marinović.
Ovogodišnji sustav natjecanja bio je četiri plus jedan, odnosno najlošiji rezultat jednog od natjecanja ne ulazi u konačan zbroj bodova. Ovakav način bodovanja dozvoljava loš dan ili nedolazak na natjecanje. To svakako nije bio slučaj kod slavonskobrodskog vozača Matije Blaževca, on je iz natjecanja u natjecanje brusio svoja vremena. Na kraju je zasluženo odnio titulu apsolutnog pobjednika.

"Fantastičan rezultat, iz natjecanja u natjecanje sam bio bolji, vremena su bila bolja i to je rezultiralo ukupnom pobjedom. Moram pohvaliti i konkurenciju, jer bez nje niste ni vi bolji. Sjajna sezona, sjajna ekipa, odlična druženja i na natjecanju i na treninzima" - naglasio je Blaževac odmah nakon proglašenja pobjednika.



Iza njega na drugo mjesto s natjecanjem manje smjestio se Domagoj Bulat, dok je treće mjesto u ukupnom poretku pripalo Željku Marinoviću. Zahvaljujući vozačima iz Slovenije, ovogodišnje natjecanje imalo je i međunarodni karakter, njihov predstavnik zauzeo je četvrto mjesto. "Ovo je posljednje natjecanje, kiša je malo pomrsila račune, ne samo meni, nego i ostalim vozačima. Vidi se da je vrhunac sezone, poligon je postavljen tehnički zahtjevnije, ali jako zanimljivo u svakom slučaju" - izjavio je Rok nakon natjecanja. Iskoristio je priliku naglasiti kako Gymkhana nije samo ovaj natjecateljski dio. "Kroz trening upoznaješ svoj motor u potpunosti, naučiš što on sve može, ali i što ti sve možeš, a kad to sve primjeniš na cesti, jedno je sigurno, bolji si i iskusniji vozač" - kaže Rok iz Ljubljane.



Pripadnice ljepšeg spola također imaju svoju klasu. Uistinu je pravo zadovoljstvo gledati s kojojm lakoćom prolaze tehnički zahtjevne poligone. Njih pet odradilo je ponosno ovu sezonu. Prvo mjesto, unatoč natjecanju manje, otišlo je u ruke Vedrane Markuči. Druga je bila Ana Marija Špes, a treća Ivana Blažon. Za nekoliko riječi uspjeli smo uloviti srebrnu ove godine, Ana Mariju Špes. "Odmah nakon autoškole sam krenula s treninzima i poligonima. To mi je jako pomogo u svakodnevnom prometu na dva kotača. Na prvu sam kliknula i čunjevi su mi se baš svidjeli. Logično je bilo da se okušam i u natjecanju i evo, srebro je oko vrata" - kaže Ana Marija.

Osim, nazovimo ih tako klasičnih poligona s čunjevima i zadanim elementima, Gymkhana ima i GP8 natjecanje. Vozači oko dva čunja u što kraćem vremenu moraju napaviti pet zamišljenih osmica. I ovdje je pobjedu odnio Matija Blaževac. Ove sezone skinut je novi rekord. Svoj prošlogodišnji (31,18s) skinuo je vrhunski poznavatelj ovih disciplina Mario Koren. Pet osmica za 30 sekundi i 92 stotinke ove godine u rangu je sa svjetskim majstorima Gymkhane, a kod nas je ovo tek druga sezona.



Ukupni poredak Moto Gymkhana Croatia 2020.
1. Matija Blaževac
2. Domagoj Bulat
3. Željko Marinović

KLASA A - 1. Klasa - Super Sport, Hyper Naked, Naked
1. Matija Blaževac
2. Domagoj Bulat
3. Željko Marinović

KLASA B - 2. Klasa - Super Moto, Enduro, Off Road, Adventure.

1. Marko Obrvan
2. Dubravko Berić
3. Josip Živić

KLASA C - 3. Klasa - Žene
1. Vedrana Markučič
2. Ana Marija Špes
3. Ivana Blažon

GP8 - Figure 8 - Grand Prix
1. Matija Blaževac
2. David Gerhardinger
3. Domagoj Bulat





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R