Članak | Elektro skuteri - Budućnost je počela
Smart i Mini su na Pariškom salonu automobila predstavili koncepte svojih električnih skutera. Peugeot je pak otišao korak dalje te ovih dana započinje s prodajom e-vivacityja! Jesu li električni skuteri utopija budućnosti ili stvarnost koja je upravo započela?
U Parizu smo, početak je 2010. Peugeot s ponosom predstavlja novi imidž marke i poziva na proslavu svog 200. rođendana. Između mnoštva atraktivnih koncepata i automobila, gotovo neprimjetno se provlači i jedan skuter. Malen plavo-bijeli vivacity stoji na rubu pozornice, snažni ga reflektori tek povremeno dotaknu.
No, mali vivacity i nije tako mali! A nije mali jer jednoga dana želi biti iznimno velik. Naime, radi se o verziji koju pogoni elektromotor, skuteru čije vrijeme tek dolazi, i to podjednako u svim krajevima svijeta.
Sada je jesen 2010. Prodaja malog vivacityja započinje upravo sada, nakon što se ugase svjetla pozornice pariškog sajma automobila. Tada kreće komercijalizacija tog modela, a na tržištu će se pojaviti prvi kontingent.
Da, u Peugeotu su vrlo ozbiljno shvatili smisao svog novog slogana „globalna mobilnost“. U prilog tome govori i još jedan model koji ide u istom smjeru. Riječ je o maksi skuteru satelis. Poznat kao 125, 250, 400 i 500, taj je karoserijski oblik također dobio svoju električnu inačicu koju bi trebao pokretati elektromotor snage 11 kW.
No, iako je Peugeot zapravo jedini renomirani proizvođač koji trenutačno nudi takvu vrstu vozila, i iako smo na njegovom domaćem terenu usred Pariza, šou mu je ipak „ukraden“.
Naime, pažnja publike i struke osjetno je intenzivnije usredotočena na dva koncepta koji stižu iz Njemačke - Minijev i Smartov.
Mini je kao što je poznato, dio BMW-ove grupacije. A oni su, što je također itekako poznato, trenutačno iznimno dobri u onome što rade. Govorimo naravno o motociklima. No, i oni su tijekom posljednjih dvadesetak godina imali velikih pucnjeva u prazno. BMW C1, prvi hibrid skutera i automobila, je možda i jedan od najpoznatijih. Iako danas možemo reći da je jedini nedostatak tog koncepta bio - jer svijet za njega tada naprosto još nije bio spreman - što je na tržište stigao prerano.
Stoga su u Munchenu bili osobito oprezni pa su dodatnu želju za mobilnošću prebacili na brend koji će takav izlet znatno bolje „amortizirati“. Naime, Bavarci smatraju da je najveća kritična masa kupaca njihovog skutera ustvari vozač automobila, a njima je vječni uzor talijanska Vespa. Stoga su odlučili krenuti istim dizajnerskim smjerom, a to su oble i smirene linije u koje su ugrađeni elementi sutrašnjice kao primjerice litij-ionske baterije smještene pod sjedalom, zatim navigacija umjesto instrumenata, te elektromotor koji se nalazi na uobičajenom mjestu - straga na kotaču! S manje od 100 kg mase, mini postiže 45 km/h i ima doseg 100 km. Puni se izvlačenjem kabla, baš kao na usisavaču.
Vrlo je slična i Smartova vizija skutera budućnosti. Dizajnerska rješenja su potpuno preuzela smjernice iz smarta fortwoa, a najavljuje se i ABS te čak i razvoj motocikla na struju.
Iz svega navedenog vrlo je izvjesno da je samo pitanje dana kada će se i ostali proizvođači automobila uključiti u elektro utrku sa svojim skuterima. Uz to, napominju da je razlog zbog kojeg postojeći električni skuteri dosad nisu uspjeli ponajprije neprepoznatljivost njihova imena, povjerenje kupaca u marku te naposljetku i izuzetno visoke cijene. Oni će, tako tvrde, u tome biti znatno bolji! U svakom slučaju, jedno je sigurno - tko bude oklijevao, u budućnosti će zasigurno gubiti. A budućnost je već početkom ove godine - počela.
Zajednica | Komentari
Skeptičan sam u pitanju trajnosti baterija iz iskustva znam kako baterija stari češče puniš i manji ti je doseg dok ne odustaneš od vozila jer adekvatnu nemožeš nabaviti ili te košta više nego pola vozila.