Članak | EICMA Milano 2023: Blic pregled najznačajnijih noviteta
Kao i uvijek do sada, priredba nije razočarala, atmosfera je bila standardno dobra, a izložbena površina veća za dva paviljona
EICMA je mjesto na kojem se morate pojaviti. Vidjeti i biti viđeni. Centralna je to pozornica svjetske moto scene, tradicionalno začinjena atraktivnim hostesama koje su zaštitni znak sajma u Milanu, sviđalo se to nekome ili ne. Neki to vide kao problem jer ženska ljepota baca sjenu na metalne novitete, ali zapravo je veći problem u tome što se neki od velikih igrača (opet) nisu pojavili.
Prije svega to je BMW koji unatoč inzistiranju talijanske podružnice nije izložio svoje novitete pod reflektorima Fiere Milano, a opet se nije pojavio ni Harley-Davidson. Ako misle da su tim potezom nešto uštedjeli, grdno se varaju. Neki su se opametili pa ispravili prošlogodišnju grešku, a to su KTM/Husqvarna/Gas-Gas, kao i talijanska Nolan grupa koja se vratila na domaći teren.
Sveukupno, sajamska je površina bila osjetno veća, pa su izlagači svoje novitete predstavili na osam, umjesto lanjskih šest, odnosno preklanjskih pet paviljona. To je itekako dobar pokazatelj živosti svjetske moto-scene koja se uspjela othrvati globalnim nedaćama, kako onima zdravstvenog, tako i logističkog i svakog drugog predznaka. U nastavku smo probrali neke najzanimljivije novitete, a na našoj web stranici detaljno ćemo predstavit i ostale eksponate vrijedne pažnje.
Proizvođač iz Hamamatsua zakoračio je u segment dugonogih sportaša s prizvukom avanture. Četverocilindarski GSX-S1000GX tehnički je zasnovan na sport-toureru GSX-S1000GT, što podrazumijeva motor snage 152 KS, dok se kazaljka vage zaustavila na 232 kg. Svojom koncepcijom cilja izravno na BMW S100XR i Kawasaki Versys 1000, kao i konjicom nešto slabiju trocilindarsku Yamahu Tracer 9 GT+. Važan detalj: GX je prvi Suzuki opremljen poluaktivnim elektroničkim ovjesom Suzuki Advanced Electronic Suspension system (SAES). Međutim, radarska tehnologija namjerno je izostavljena kako bi, zasad nepoznata, cijena bila pristupačnija širem krugu potencijalnih kupaca.
Paralelno s većim bratom GSX-S1000GX s kojim je dijelio pozornicu, ali i paralelno s nakedom GSX-8S s kojim dijeli paralelni twin, svjetlo dana ugledao je GSX-8R kao dobro osmišljena alternativa supersportašima srednje klase. A takvih je sve više, među kojima su najistaknutiji Yamaha R7, Aprilia RS 660 i Honda CBR 650R, dok se u kuloarima spominje i Nova Triumph Daytona 660. Suzukijev motor obujma 776 ccm razvija 83 KS, a masa motocikla iznosi 205 kg. Prema svemu sudeći, cijena ne bi trebala značajnije odstupati od one istaknute na nakedu (9.990 eura).
Royal Enfield Himalayan 450
Za razliku od prve generacije Himalayana sa zrakom hlađenim, anemičnim motorom obujma 411 ccm i 25 KS, novi Himalayan 450 pokreće 60 posto snažniji, moderni tekućinom hlađeni motor obujma 452 ccm i snage okruglih 40 KS. Unatoč svemu novi Himalayan lakši je za 3 kg (196 kg spreman za vožnju), ima mjenjač sa šest stupnjeva (jedan više), kao i gas ride-by-wire koji omogućuje više modova vožnje. Izgled je ostao prepoznatljiv s visoko postavljenim, okruglim svjetlom, ali je sprijeda ugrađena USD vilica promjera 43 mm. Domaći uvoznik najavljuje cijenu između 6300 i 6500 eura.
Moto Guzzi Stelvio
Pod svjetlima reflektora u Milanu predstavljen je i udarni novitet Piaggio grupe, Moto Guzzi jednostavnog naziva – Stelvio. Putni enduro iz Mandella pokreće V2 obujma 1042 ccm i snage 115 KS, isti onaj iz sport-tourera V100. Uz uobičajen promjer kotača 19/17 cola, kardanski prijenos i hod ovjesa 170 mm sprijeda i 170 mm straga, učinjen je velik iskorak po pitanju tehnologije. Stelvio je tako prvi Moto Guzzi s radarom, kao podrškom za adaptivni tempomat, a tu je i sustav za prepoznavanje objekata u mrtvom kutu. Također, napredna elektronika podrazumijeva ABS i kontrolu trakcije koje rade ovisno o kutu nagiba motocikla. Cijene zasad nisu poznate.
CF Moto 450 MT
Kineski CF MOTO je na EICMA-i između ostalog predstavio i svoj dugo najavljivani light putni enduro. Model 450 MT pogoni već otprije poznati paralelni twin obujma 450 koji je nadograđen ovjesom dugog hoda i čvrstim okvirom orijentiranim za izlete na teren
Honda CBR 600 RR
Zapravo i nije prošlo puno vremena otkako je Honda CBR 600 RR nestala iz cjenika, tamo početkom 2017. Lijepa je vijest da se vratila i to u velikom stilu, s krilima! Tako je zajedno s Kawasakijem ZX-6R ponovno oživljena supersportska klasa i vrlo je izgledno da nećemo dugo čekati na odgovore iz Yamahe i Suzukija. Bilo kako bilo, Hondina 600-tka ima IMU-sustav koji prati šest osi motocikla, naprednu elektroniku koja uzima u obzir stupanj nagiba, kontrolu trakcije podesivu u devet razina, TFT zaslon u boji, pet modova vožnje, kao i opcionalni HRC trkaći kit. Motor obujma 599 ccm razvija 121 KS pri 14,250 o/min.
Honda CB1000 Hornet
Obitelj Hornet se širi, a kao glava obitelji stigao je model od 1000 ccm. Riječ je o četverocilindarskom motoru iz Firebladea modelske godine 2017., koji razvija 150 KS i 100 Nm. Čelični okvir je novorazvijen, sprijeda je Showina vilica SFF-BP promjera 41 mm, a straga također Showin amortizer sa sustavom Pro-Link. Očekivano, dizajn je agresivan s oštrim LED svjetlima, dok je rep motocikla zašiljen baš kao stršljenov. Uz lani predstavljeni dvocilindarski model od 750, obitelj Hornet upotpunjena je modelom od 500 ccm, koji je u osnovi prepakirani CB 500 F.
KTM 990 Duke
Razlika između KTM-a Dukea 790 i 890 je marketinškom odjelu u Mattighofenu očigledno bila premala, pa su lansirali potpuno novi Duke 990. Isti očito premašuje performanse čak i oštrijeg 890 Duke R-a te tako vraća određeni respekt. Sa snagom od 123 KS ne mora se skrivati iza konkurencije koja će 2023. biti još snažnija, a okretni moment od 103 Nm i obujam od 947 ccm ionako su u vrhu klase. Predmet rasprava – prednje svjetlo koje neki uspoređuju s filmskim Predatorom.
Benelli Tornado 500
Uz Tornado 500 Naked Twin, Benelli je predstavio i sportsku izvedenicu Tornado 500. Glavne odlike: snaga prilagođena A2-kategoriji, agilnost i oprema primjerena klasi. Sprijeda je podesiva Marzocchijeva upside-down vilica od 41 mm, straga podesivi monoamortizer hoda 125 mm, prednje kočne čeljusti su tipa monoblock. TFT-instrumenti od pet inča su povezivi sa smartphoneom.
MV Agusta LXP Orioli
Riječ je o seriji od svega 500 jedinica koja je posveta talijanskoj legendi Ediju Orioliju. U kultnim bojama Lucky Explorera - zelenoj, crvenoj i bijeloj – Orioli je 90-ih dominirao globalnom reli scenom. Svaki motocikl je numeriran i osobno potpisan od Oriolija. Okosnica LXP-a je novi trocilindrični motor obujma 931 ccm koji je u potpunosti razvijen u Vareseu. U standardnoj verziji motor razvija 124 KS pri 10.000 o/min i 102 Nm pri 7000 o/min. Cijena? Neslužbeno se spominje oko 35.000 eura.
Kawasaki Ninja 500
Kawasaki je predstavio dva nova A2-modela: Z500 i Ninju 500 koji zamjenjuju postojeće modele obujma 400 ccm. Pogoni ih novi, tekućinom hlađeni paralelni twin obujma 451 ccm koji razvija 45 KS i 42,6 Nm. Visina sjedala je svega 785 mm, a modeli bi se u salonima trebali naći u prvom kvartalu iduće godine.
Ducati Hypermotard 698 Mono
Oduševljenje struke je bilo enormno, budući da se Ducati nakon 30 godina vratio monocilindričnom pogonskom stroju. Ultramoderni Superquadro Mono razvija impozantnih 77,5 KS pri 9750 o/min, a vrti se čak do 10.250 o/min. Performanse obećavaju, pogotovo jer je najavljena masa motocikla svega 151 kg! S Termignonijevim trkaćim ispuhom, performanse se mogu povećati na zastrašujućih 84,5 KS, što je još jedan rekord za novi single. Elektronika nudi mogućnost odabira između tri power moda i četiri moda vožnje, tu su i ABS za zavoje te full LED tehnologija. Poznata je i cijena – 13.890 eura za izvedbu Mono! Isporuke kupcima kreću u siječnju.
Yamaha XSR 900 GP
Definitivno najšarmantnija varijacija na temu Yamahine trocilindarske platforme. Inspiracija je pronađena u zlatnoj eri GP-a za Yamahu, dakle 80-im i početku 90-ih. Bila su to vremena Kennya Robersta, YZR-a 500, Deltaboxa... XSR 500 GP dolazi u trkaćim bojama toga vremena, s gornjom oplatom i podesivim ovjesom KYB, TFT-instrumentima, novim upravljačem, potpuno podesivim osloncima za noge, mono sjedalom, quickshifterom, modovima vožnje i tempomatom.
Zajednica | Komentari