Članak | EICMA 2022: Pregled značajnijih noviteta
Unatoč izostanku pojedinih igrača, Milano je i ove godine ponudio dovoljno blještavila i dobru atmosferu
Sajam EICMA Milano je priredba koja se ne propušta. I zato neka bude žao BMW-u, KTM-u, Husqvarni, Harley-Davidsonu, Nolan grupi, Schuberthu i svima ostalima koji nisu zajahali na valu pozitive s kojom ulazimo u sezonu 2023. Na sreću, ove godine konačno smo se otarasili maski, gelova za dezinfekciju i socijalnog distanciranja, pa je se uoči press konferencija na većini štandova stvarala velika gužva. I neka je. Da stvari idu u pravom smjeru dokazuje i činjenica da je izložbeni prostor veći nego lani. Doduše, za jedan paviljon (ukupno šest), ali i to je velik korak naprijed s obzirom na to da je preklanjaska priredba bila otkazana.
Prvi novinarski dan započeo je press konferencijom Royal Enfielda čiji je udarni novitet Super Meteor 650, dvocilindarski cruiser snage 47 KS i mokre mase od 241 kg, čiju ćemo (pristupačnu) cijenu saznati uskoro.
Već pola sata kasnije atmosfera se propisno zagrijala, jer na rasporedu je Suzuki koji je pod plahtama sakrio dva velika noviteta. Gužva kakvu ne pamtimo posljednjih godina svjedoči o interesu sedme sile i nakon što su hostese otkrile dva noviteta iz Hamamatsua postalo je jasno da je Suzuki itekako živ. Razvili su novi redni dvocilindarski motor koji pokreće novi V-Strom 800, ali i naked GSX-8S (776 ccm, 84 KS). Oba noviteta ulaze u vrlo kompetitivne tržišne segmente i nema sumnje da će Suzuki uhvatiti priključak s vodećima.
U 10 sati i Honda je skinula veo sa svojih noviteta, među kojima je svakako najzanimljiviji Transalp 750 koji pokreće istovjetan redni dvocilindarski motor koji se nalazi u novom Hornetu 750 koji je pak ugledao svjetlo dana mjesec dana ranije na sajmu Intermot u Kölnu. Riječ o vrlo potentnoj pogonskoj jedinici sa 92 KS i nema sumnje da će novi Transalp 750, baš kao i Hornet 750, Hondi dati velik vjetar u leđa.
Također, za oko nam je zapeo simpatični scrambler CL 500 nastao na poznatoj platformi CB 500 X/F/R, a za urbanu mobilnost namijenjen je električni skuter EM1 e, čija uklonjiva baterija nudi doseg od 40 km s jednim punjenjem.
Točno u podne, što je također znakovito, započela je Kawasakijeva press konferencija koja je mnoge ostavila u čudu. Sve karte bačene su na zelenu boju, odnosno elektrifikaciju koja započinje s potpuno električnim modelima Z EV i Ninja EV čija komercijalizacija započinje 2023., dok godinu kasnije stiže i hibridna Ninja?! Začuđeni pogledi pripadnika sedme sile govorili su tisuću riječi, a komentari publike na društvenim mrežama najkraće se mogu opisati kao sablažnjavanje.
Točne specifikacije još nisu poznate, no budući da su Z EV (temeljen na modelima Z 125, odnosno Z 400) i Ninja EV zamišljeni kao vozila A1 kategorije, snaga im ne smije premašivati 11 kW/15 KS, no realnije je očekivati i nešto nižu snagu ako je ideja postići neki smisleni doseg na temelju baterije kapaciteta 3 kWh. O hibridnoj Ninji još uvijek postoje brojne nepoznanice, riječ je o rednom dvocilindarskom modelu obujma 400 do 650 ccm koji može voziti samo na struju ili u sinergiji benzinca i elektromotora. No, njegova je komercijalizacija zakazana za 2024.
U ranim popodnevnim satima pressicu je održala i Piaggio grupa, gdje su kao glavni eksponati bili netom predstavljeni
Moto Guzzi V100 Mandello koji smo već vozili, kao i nova Vespa GTS koji smo također isprobali na ulicama Vječnog grada (Motorevija br. 152). Od ostalih noviteta valja istaknuti model RS 660 Extrema, kao najsportskiju i najlakšu verziju Aprilijinog dvocilindarskog sportaša. Također, tu su i posebne izvedbe Moto Guzzijevih modela V7 i V9, kao i nove boje za električni skuter Piaggio 1, te jubilarno izdanje Vespe 946 koja je već 10 godina na tržištu.
Malo podalje glavne pozornice istaknut je projekt Aprilia ELECTRICa, koja predstavlja njihovu viziju elektromobilnosti, no oko spomenutog eksponata nije se stvarala prevelika gužva.
Talijanski Fantic ugodno je iznenadio kvadraturom i uređenjem izložbenog prostora na kojem nije nedostajalo noviteta poglavito u offroad segmentu, dok je popularni Cabellero dobio dvocilindarsku izvedbu od 700 ccm, koja će nuditi još konkretnije performanse od ionako uvjerljivog jednocilindarskog modela obujma 500 ccm.
Ducati je još tjednima uoči početka sajma, u epizodama otkrivao novitete putem online platformi. Takva strategija umanjila je senzaciju susreta uživo, što vrijedi i za Yamahu od koje smo ipak očekivali nešto više. Možda zbog središnje pozicije koja je ostala prazna i tu smo očekivali novi YZF-R9. No, ipak ništa od toga, na spomenuti podij izlazili su brake-dance plesači, dok je novi Tracer 9 GT dobio sufiks + koji se odnosi na radar.
Za kraj, ne možemo se oteti dojmu da elektrifikacija sve snažnije prodire u segment dvokotača, ne samo skutera već i motocikala. Je li to pravi put, pokazat će vrijeme, odnosno opipavanje pulsa moto publike koja to treba poželjeti, objeručke prihvatiti, a zatim kupiti i uživati u novom vidu mobilnosti, bez štetnih emisija. Međutim, na prvu možemo isčitati velike otpore i revolt kod velikog dijela publike, što vodi prema zaključku da struja neće tako skoro zaživjeti među dvokotačnim prometalima.
Ako vas električni pogon iritira, tradicionalno atraktivne hostese popravit će vam raspoloženje. U danima koji slijede objavit ćemo
galeriju fotografija, a potom i detaljno predstaviti sve značajnije novitete.
Zajednica | Komentari