Motorevija
PRETRAGA
2018-01-26 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kaciga, baš kao i motocikl, traži redovito održavanje. Pripremili smo vam savjete koji će vam pomoći u održavanju higijene, ali i produljiti vijek trajanja vaše kacige



Motocikl barem jednom godišnje treba odvesti u servis na redovito održavanje. To se pravilo u međuvremenu ustalilo među hrvatskim motociklistima, no s druge strane održavanje zaštitne opreme je još uvijek velika nepoznanica. Konkretno, mali postotak vozača redovito održava svoje kacige.

Uvijek iznova se čudimo koliko vozači zanemaruju održavanje kacige, osobito jer je najčešće riječ o skupim top-modelima - prenosi nam Ivan Kristijan Brezović iz Novema Nove. Napominje da bi kacigu bilo dobro očistiti i podmazati barem jednom godišnje, i to najbolje na kraju sezone. Ako se često vozilo po kiši te u lošijim vremenskim uvjetima, preporuka svakog proizvođača je da se to čini i češće, čak nekoliko puta tijekom sezone.

Pripremili smo pregled čišćenja kacige, kao i neke važne savjete za njezino pravilno održavanje. Ako ih se pridržavate, vaša će kaciga funkcionirati besprijekorno, a ujedno ćete i produljiti njenu trajnost. Uz to, svakako savjetujemo i nošenje potkape jer ju je znatno lakše i jednostavnije oprati od cijele unutrašnjosti kacige.

1. Odabir sredstva za čišćenje





Na tržištu postoje razna sredstva za održavanje kaciga, a mi smo isprobali Iponeov Helmet kit Care line koji se sastoji od fine pamučne krpice te triju sredstava: Helmet in, Helmet out i Visor Rain off. Ovom paketu pridodali smo i sredstva Plastic shine (silikonski sprej) te Cleaner polish (sredstvo za poliranje i sjaj).

2. Čišćenje mehanizama i mehaničkih dijelova




Prvi je korak demontaža vizira i svih pripadajućih mehanizama. Proces nije tehnički zahtjevan, često ste se susretali s njime. Ako je riječ o flip-up ili modularnim kacigama, potrebno je skinuti i rastaviti sve mehaničke dijelove. Prihvate mehanizama ćete oprati vlažnom krpicom ili sprejem za čišćenje. Ako je kaciga u mat-izvedbi, zaštitite boju jer će u protivnom ostati masnoća, odnosno fleke. Mehanizme ćete oprati vlažnom krpicom i poprskati silikonskim sprejem - Ipone Plastic Shine - koji ujedno stvara zaštitni sloj te podmazuje mehaničke dijelove. Zatvaranje i otvaranje vizira će nakon ovoga tretmana biti lakše, a ujedno će i pravilno brtviti na kacigi.

3. Čišćenje unutrašnjosti



Unutrašnjost kacige pričvršćena je kopčama ili ljepljivim čičkom. Unutrašnjost ćete odvojiti laganim povlačenjem, dio po dio. Sve dijelove na kraju možete staviti u platnenu vrećicu (onu od kacige) i oprati u stroju za pranje rublja na niskim temperaturama. Nakon pranja, unutrašnjost morate osušiti prirodnim putem. Obavezno izbjegavajte sušilicu jer postoji mogućnost da se dijelovi deformiraju ili izgube svoje svojstvo.
Jednostavniji način pranja unutrašnjosti je pomoću sprejeva za unutrašnje čišćenje (Ipone Helmet in). Prvi korak je demontaža ili skidanje vizira, sunčanih naočala ili dijelova na koje ne želite da dođe sredstvo. Ostatke kose ili nekih većih nečistoća ćete 'pokupiti' krpicom te unutrašnjost našpricati sprejem tako da prekrije cijelu površinu. Tako ćete je ostaviti pola sata do sat, te potom sve temeljito prebrisati i ostaviti da se osuši. Unutrašnjost bi tada trebala biti kao nova. Ujedno, i ovdje je vrlo važno da se unutrašnjost temeljito isuši, najbolje tijekom cijele noći.

4. Vanjsko čišćenje



Ako su mrlje na kacigi tvrdokorne, obavezno ih operite krpom i mlakom vodom. Kacigu zatim temeljito očistite i ispolirajte pomoću spreja za vanjsko čišćenje kacige (Ipone Helmet out). Gumirane dijelove oko kacige očistite vodom ili sprejem za vanjsko čišćenje, te ih na kraju 'omekšajte' silikonskim sprejem. Tako gumirani dijelovi neće tijekom vremena ni ispucati ni pobijeliti.

5. Čišćenje vizira



Skinite vizir, operite ga pod mlazom mlake vode i očistite krpom. Ako kaciga ima pinlock, ne stavljajte vizir pod mlaz, već ga samo očistite krpom. Zatim ga prebrišite suhom krpom, našpricajte sprejem za čišćenje vizira i za kraj ispolirajte do visokog sjaja. (Ipone Visor Rain Off)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R