Motorevija
PRETRAGA
2011-05-18 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: razni izvori, video You tube
Bookmark and Share

Dominantni Casey Stoner ostvario je svoju 25. pobjedu u kraljevskoj klasi i još jednom pokorio konkurenciju - na ne odviše mu dragom Le Mansu

Ukoliko ste propustili prošlu utrku klase Moto GP koja se vozila u Estorilu, kliknite na link i pogledajte kompletan sažetak vikenda:







Mjesto radnje: Le Mans, Francuska. Došao, vidio, osvojio - Casey Stoner je dominantno upisao još jednu pobjedu u karijeri, 25. po redu u najjačoj klasi. Totalna dominacija tijekom cijelog vikenda - najbrži na svim treninzima te pobjeda u utrci sa 15 sekundi prednosti nad drugoplasiranim.

Krenimo redom. Rivalstvo između Rossija i Stonera se nastavilo nakon Estorila. Nakon nedjeljne utrke uslijedio je dan za testiranje. Opet incident na stazi - nakon brzog kruga Stoner je usporio te ga Rossi prolazi, a ovaj kreće u lov na njega. Kako tvrdi, išao je vidjeti „kako ducati diše“. Stoner se zakačio Rossiju na rep te na jednom kočenju odlazi previše duboko i skoro udara u zadnji kraj ducatija.

Na konferenciji je Rossi izjavio kako je sve vidio te misli da je Stoner to namjerno napravio, ali da nema veze. Ujedno je izjavio kako su svi mladi vozači "pussies", da se samo bune i da ne shvaćaju što je pravo utrkivanje.
Taman kad se sve primirilo, opet debakl! Ovoga puta Stoner udara šakom domaćina de Punieta prilikom incidenta na treningu za zagrijavanje. Naime, Francuz je zasmetao Australcu, na što je ovaj odgovorio šakom! Pogledajte video:



Nakon treninga je Stoner dobio novčanu kaznu od 5000 eura. Taj incident je bacio mrlju na krasnu predstavu koju je Casey pokazao tijekom cijelog vikenda.

Rezultati kvalifikacijskog treninga:
 
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1’33,153
2. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’33,212
3. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1’33,621
4. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda Team 1’33,683
5. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’33,706
6. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’33,804
7. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1’34,063
8. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’34,206
9. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1’34,206
10. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 1’34,277
11. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1’34,351
12. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki MotoGP 1’34,513
13. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’34,612
14. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team 1’34,650
15. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1’34,866
16. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’35,100
17. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP 1’35,433

Ako ste mislili da se Super Sic primirio nakon mnogobrojnih kritika koje je dobio na račun svoje "opasne" vožnje, varate se... Akcija slijedi!


Utrka

Kako zaustaviti Stonera?

 
Start utrke klase Moto GP na Le mansu

Totalna dominacija na treninzima i treća pole pozicija ove sezone - Stoner je nezaustavljiv. Čovjek sa zadatkom zaustaviti Stonera bio je Dani Pedrosa. Dani je startao kao i uvijek fantastično, a iza njega timski kolege Stoner i Dovizioso, dok se za četvrto mjesto nekoliko puta obilaze "prijatelji" Lorenzo i Simoncelli. VR46 je dosta loše startao, ali borbeno prolazi prvih par zavoja i u prvome krugu stiže bivšeg timskog kolegu Edwardsa za šesto mjesto. „Rogovi iz Texasa“ Spies opet loše starta, a ovo je bila još jedna utrka u kojoj Crutchlow na privatnoj yamahi krade pažnju Spiesu.
Simoncelli hvata ritam te prolazi Doviziosa, a ubrzo ga prati Lorenzo i dosta kontroverzno prolazi Dovija. Naime, Lorenzo ulazi duboko na kočenju i block passom gura Dovija - ne baš fer potez aktualnog prvaka koji se baš zbog takvih poteza buni protiv Simoncellija.
Domaćin de Puniet pada po drugi puta ovog vikenda i opet nastavlja niz loših rezultata na domaćoj stazi.
Ulazimo u drugi krug, Stoner hvata ritam i prolazi iznenađujuće pored Pedrose, dok Lorenzo vozi najbrži krug utrke s vremenom 1'34,794 i na startno-ciljnoj ravnini prolazi Simoncellija.

Stoner Bonaparte neuhvatljiv u Francuskoj

Idući krug Casey spušta vrijeme na 1'34,276, a Dani ga prati u stopu. Sve je izgledalo kao replika utrke u Estorilu - Dani je konstantno imao manju maksimalnu brzinu od Stonera na ravnini te je djelovalo da se čuva za završnicu. U međuvremenu Simoncelli vraća poziciju i unutar dva kruga odvaja se od Lorenza.
Gubimo Cala Crutclowa koji pada zbog gubitka prednjeg kraja motocikla. Cal uspijeva nastaviti utrku, ali se povlači u boks u idućem krugu.

U 10. krugu Andrea Dovizioso na kočenju obilazi Lorenza, a sve to promatra gladni Rossi.
Već u sljedećem krugu Stoner lomi Danija i razmak raste na više od jedne sekunde. Očigledno je da Pedrosa nije sto posto fit, a sama staza ima tri teška kočenja što zahtijeva puno snage.
U 14. krugu gubimo Edwardsa koji pada dok je držao sedmo mjesto. Edwards uspjeva podići motocikl te nastavlja utrku.
Veliku borbu na začelju vode Barbera, Elias, Abraham, Capirossi i Bautista. Povratnik Bautista iznimo borbeno je vozio cijelu utrku s mnogobrojnim obilaženjima, kao i ostatak B-ekipe.
Usporedba vremena po krugu između Stonera kao vodećeg i Rossija koji je bio u lovu na Lorenza u 15. krugu - Stoner 1'34,826, Rossi 1'35,015. Napredak Ducatija i Valentina je očigledan.

VR46 i ducati vidno napreduju (na slici sa Slashom iz Guns N' Rosesa)

Ulazimo u 17. krug i nitko nije mogao naslutiti što slijedi - Simoncelli sustiže Pedrosu, prolazi ga čisto na kočenju, no Španjolac uzvraća na ravnini. Uslijedilo je kočenje za lijevi zavoj i izgledalo je da je Dani prošao, ali Super Sic odlazi duboko po vanjskoj strani, hvata putanju za idući desni zavoj, zatvara Pedrosi put i Španjolac udara u zadnji kotač Simoncellijeve honde te pada. Hvata se za desno rame, a Sic nastavlja utrku. Dijagnoza - slomljena desna ključna kost. Velika šteta za Španjolca. Simoncelli u 22. krugu dobiva kaznu prolaska kroz boks, a u istom krugu gubimo veterana Capirexa koji završava francusku avanturu padom.

Dani Pedrosa nakon pada

U 23. krugu VR46 maestralno na kočenju prolazi Lorenza. Španjolac je pokušao vratiti poziciju, ali nije uspio. U idućem zavoju gubi još jednu poziciju jer ga prolazi Dovizioso. Simoncelli prolazi kroz boks te se vraća na sedmo mjesto.
U 24. krugu utrke Stoner ima prednost od 15 sekundi, a borba za drugo mjesto nastavlja se tamo gdje je stala u Estorilu. Dovizioso vodi borbu za drugo mjesto, Rossi pokušava proći na kočenju u S-zavoj prije ciljne ravnine, ali odlazi previše široko te Dovi vraća poziciju.

Nastavak borbe iz Estorila između Rossija i Doviziosa

U zadnjem krugu pametno brani poziciju i osvaja drugu poziciju, dok se Rossi morao zadovoljiti s posljednjim mjestom na pobjedničkom postolju.
Vodeći Stoner prolazi ciljem sa 15 sekundi prednosti, a ljuti Simoncelli stiže Haydena i Spiesa i osvaja peto mjesto.

Ben Spies i Nicky Hayden

Australac je ostvario potpunu dominaciju. Dvadesetpetom pobjedom u karijeri smanjio je zaostatak u ukupnom poretku za Lorenzom na 12 bodova.
Rossi i Ducati, epska kombinacija, dobila je prvi pehar, prvo pobjedničko postolje. Rossiju je ovo 175. pobjedničko postolje u karijeri.

Prvo pobjedničko postolje za kombinaciju VR46 & Ducati

Izgubili smo Pedrosu koji se tek oporavio od loma lijeve ključne kosti, sada opet lom, ali desne. Španjolac nikako da se potpuno oporavi, a upitno je hoće li biti spreman za iduću utrku koja se vozi za tri tjedna na uzavreloj stazi Montmelo u Kataloniji.

Poredak vozača klase Moto GP nakon utrke:
 
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 44’03,955
2. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team +14,214
3. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team +14,564
4. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing +21,075
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini +31,245
6. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing +31,609
7. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro Team 35,566
8. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini +51,502
9. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar Team +1’03,731
10. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing +1’03,885
11. Toni Elias ŠPA LCR Honda MotoGP +1’04,068
12. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki MotoGP +1’04,192
13. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 2 kruga


Ukupni poredak (nakon četiri utrke):
 
1. Jorge Lorenzo Yamaha 65
2. Dani Pedrosa Honda 61
3. Casey Stoner Honda 41
4. Valentino Rossi Ducati 31
5. Nicky Hayden Ducati 30
6. Andrea Dovizioso Honda 30
7. Hiroshi Aoyama Honda 28
8. Cal Crutchlow Yamaha 13
9. Colin Edwards Yamaha 18
10. Hector Barbera Ducati 14

Video - akcija na Le Mansu:
 



Intervju s trećeplasiranim Rossijem:





Intervju s drugoplasirnim Doviziosom:

 



Intervju s prvoplasiranim Stonerom:





Simoncelli vs Pedrosa:






Moto 2



Došlo je i Marquezovih pet minuta! Čak su četiri utrke bile potrebne kako bi stigao do prve pobjede u klasi Moto 2. Prve je tri završio bez bodova, od čega je na dvjema pao vlastitom krivicom i nije niti prošao ciljem.
Na Le Mansu je vodeći u poretku Stefan Bradl ostvario četvrtu uzastopnu najbolju startnu poziciju, no uspjelo mu je održati vodstvo samo u prvoj polovici utrke. Nakon toga ga prolaze Thomas Luthi i Marquez, koji uspijeva pobjeći gotovo dvije sekunde na koncu drugoplasiranom Yukiju Takahashiju. Postolje je popunio Bradl iza kojega su tijesno završili Simon i Luthi.



Poredak vozača klase Moto 2 nakon utrke:
 
1. Marc Marquez ŠPA Team CatalunyaCaixa Repsol 43'03,308
2. Yuki Takahashi JAP Gresini Racing Moto2 +1,982
3. Stefan Bradl NJEM Viessmann Kiefer Racing +2,237
4. Julian Simon ŠPA Mapfre Aspar Team Moto2 +2,349
5. Thomas Luthi ŠVI Interwetten Paddock Moto2 +2,609
6. Aleix Espargaro ŠPA Pons HP 40 +12,295
7. Simone Corsi ITA Ioda Racing Project +18,739
8. Dominique Aegerter ŠVI Technomag-CIP +18,918
9. Bradley Smith VBR Tech 3 Racing +20,408
10. Alex de Angelis RSM JIR Moto 2 +20,566


Ukupni poredak (nakon četiri utrke):

 
1. Stefan Bradl Kalex 77
2. Julian Simon Suter 49
3. Andrea Iannone Suter 48
4. Yuki Takahashi Moriwaki 47
5. Thomas Luthi Suter 47



125 ccm



„Otkud sada ovaj Viñales?“, zasigurno ćete se pitati. 16-godišnji rookie uspio je pobijediti dosad apsolutno nedostižnog 22-godišnjeg Nicolasa Terola u neposrednom dvoboju, te u svojoj četvrtoj utrci svjetskog prvenstva podići najveći trofej na postolju. Međutim, mladi Španjolac aktualni je prvak Španjolskog i Europskog prvenstva u klasama do 125 ccm i mnogo obećaje. Trenutačno je šesti u ukupnom poretku, no ukoliko pokaže još izvrsnih vožnji poput ove u Francuskoj, ubrzo će se približiti vršnim pozicijama. Od drugog ga mjesta trenutačno dijeli 14 bodova.
Vodeći je dvojac trećeplasiranog Efrena Vazqueza za sobom ostavio na razmaku od gotovo sedam sekundi.



Poredak vozača klase 125 ccm nakon utrke:

1. Maverick Viñales ŠPA Blusens by Paris Hilton 42'00,505

2. Nicolas Terol ŠPA Bankia Aspar Team +0,048
3. Efren Vazquez ŠPA Avant-AirAsia-Ajo +6,836
4. Hector Faubel ŠPA Bankia Aspar Team 125cc +8,298
5. Johann Zarco FRA Avant-AirAsia-Ajo +8,590
6. Jonas Folger NJEM Red Bull Ajo MotorSport +10,236
7. Sandro Cortese NJEM Intact-Racing Team Germany +10,667
8. Sergio Gadea ŠPA Blusens by Paris Hilton Racing +15,642
9. Miguel Oliveira POR Andalucia Banca Civica +22,838
10. Luis Salom ŠPA RW Racing GP +30,901


Ukupni poredak (nakon četiri utrke):
 
1. Nicolas Terol Aprilia 95
2. Sandro Cortese Aprilia 59
3. Johann Zarco Derbi 53
4. Jonas Folger Aprilia 52
5. Efren Vazquez Derbi 46





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R