Članak | BMW R12 nineT: Novi naziv, novi stil
BMW je promijenio nomenklaturu i klasifikaciju u obitelji 'Heritage'. Serija R NineT je ukinuta te zamijenjena sa R 12. Razlog? Vrlo jednostavan - naziv R 12 bolje pristaje zračno-uljno hlađenom bokseru obujma 1200 ccm
Kakvu je samo pažnju izazvao. R nineT je u svoje vrijeme bio zvijezda moto sajmova, a paralelno s njegovom premijerom BMW je predstavio i niz varijacija na temu koje su odradili neki od najpoznatijih svjetskih tunera. Stoga i ne čudi da je prvi dodatak novoj seriji R 12 upravo BMW-ov moderni klasik – NineT! Još sredinom 2022. smo i najavili takvu promjenu u nomenklaturi, i gotovo je sigurno da će još neki modeli proći kroz ovaj proces (Pure, Scrambler, Urban G/S). Ne i svi.
Suština novoga R 12 nineT nije samo promjena naziva modela uz prikladno 'zatezanje bora', već sveobuhvatna obnova. Okvir i ovjes potpuno su redizajnirani, uključujući novu jednostruku stražnju vilicu te njezinu točku prihvata. Sprijeda BMW mijenja ZF-ovu vilicu s onom iz Marzocchija. Kraći stražnji amortizer sada je još položeniji, pa je logično da je zahtijevao i dorađenu, ako ne i potpuno novu stražnju vilicu. Bonus dodatak - hidrauličko prednaprezanje opruge putem konkretnog ručnog kotačića smještenog iznad desnog usisnog otvora namjesto malog aluminijskog okretnog kontrolera smještenog u trokutu okvira.
Mali ali važan detalj - novi R 12 NineT kotrlja se na GLM-ovim (Giant Group) kotačima s križnim žbicama bez zračnica. Ovi naplatci su od prošle godine dodatna oprema za R 1250 R i R NineT, koštaju dodatnih 420 eura i navodno su ukupno tri kilograma lakši od prethodnih žbičanih kotača. Naravno, nova jednostruka vilica i dalje ima tunel za kardan, ništa drugo ne bi imalo smisla s uzdužno postavljenim bokserom. BMW mu je prilikom predstavljanju posvetio jako malo pažnje, bez preciznih podataka o performansama ili obujmu. A to znači da: ili nema promjena (1.170 ccm, 109 KS i 116 Nm) ili je sve novo?!
Vizualno, BMW je dotjerao poklopac ventila boksera sa simetričnim radijusima, a redizajniran je i poklopac sprijeda. Potpuno novi cjevasti čelični okvir uzrokuje ili pogoduje nekim dalekosežnim promjenama u izgledu R 12 u usporedbi s prethodnikom R NineT. Konkretno, odmah se uočava novi, kraći, ali i viši spremnik goriva. Više nema elegantan, zaobljeni oblik pandana R NineT-a, ali izgleda slično legendarnim spremnicima serije R 75 iz 70-ih, posebno zahvaljujući odabiru boje.
Nažalost, BMW se odriče otmjene 'disalice' tj, usisnika na desnoj strani R 12, što otkriva neka 'neuredna' područja. Oči izbirljivog i pedantnog kupca jasno će razaznati brojne utikače, plastične poklopce ili držače spremnika, kao i njegove neugledne varove. Ne, sada više ne izgleda kao aluminij!? Isto vrijedi i za desnu stranu motocikla, gdje se vidi previše neatraktivne tehnologije.
Norma Euro5+ stiže 2024. a s njom je povezan i Asep 2.0, tj. izmjenjeni standard buke u vožnji koji se posebno bavi kontrolama zaklopki u ispušnom sustavu. Ukratko: motocikli moraju voziti duže i češće sa zatvorenim zaklopkama. BMW je to riješio na elegantan način tj. odustao je od ispušne zaklopke na novom R 12 NineT-u, povećao 'predprigušivač' ispod motora i redizajnirao dvostruke ispušne topove. Kutija filtra za zrak je u stražnjem dijelu R 12 i prekrivena je obojenim poklopcem. U isto vrijeme, preuređivanje zračne kutije izglađuje bočni pogled i donekle kompenzira pomalo kaotične optičke forme na glavi upravljača i spremniku.
Novi stražnji dio R 12 NineT-a je prekrasan, zamjenjuje grubi stil prethodnog R NineT-a holističkim oblikom plastičnih ploha, debljim sjedalom, stražnjim svjetlom postavljenim na motocikl s kvalitetnijom završnom obradom sa. Sve u svemu, novi stražnji dio je klasičan i izvrsno dizajniran kao što bi kompletan R 12 trebao biti. Cijena novoga R 12 nineT-a još nije poznata, no jedno je sigurno – sigruno neće biti povoljnija od one prethodnika. BMW je obećao detaljnije tehničke podatke u 'drugoj polovici ove godine'. Strpljeni, spašeni.
Zajednica | Komentari