Motorevija
PRETRAGA
2012-12-19 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Brak bijelo-plavog propelera i boxer konfiguracije motora iduće godine slavi 90. obljetnicu. Tim povodom GS je potpuno obnovljen, a motor je konačno dobio hlađenje tekućinom

Iako se među špekulacijama tijekom tvorničkih testiranja novog GS-a najčešće spominjao obujam od 1250 ccm, ono je zapravo ostalo na neizmijenjenih 1170 ccm, što znači da su bavarski inženjeri ostali vjerni vrijednostima promjera i hoda od 101 i 73 mm. Ipak, promjene su bile vrlo opsežne, jer nova je konstrukcija morala napraviti mjesta za vodeni plašt pa su radilica, cilindri i klipovi iznova konstruirani.

BMW R 1200 GS

No, hlađenje tekućinom tek je djelomično, jer vodeni plašt obavija samo donje dijelove cilindra, ali ne i glavu koja je termički (ostala) najopterećenijom. Dakle, slično kao i na starom boxeru, ulje odnosi oko 22 posto neželjene topline, tekućina pak sljedećih 35 posto, a ostalo prohuja s vihorom. Iako mu je već nadjenut nadimak „vodeni boxer“, ipak najveći dio posla obavlja - zrak.

Takozvano „precizno hlađenje“ omogućilo je i potpuno novu konstrukciju glave motora, s usisom s gornje strane te ispuhom s donje. Ventili su pozicionirani radijalno, a zahvaljujući novom obliku komore za izgaranje, kompresija je povećana na 12,5:1. Bez obzira na sve, novi GS nema problema s izgaranjem 95-oktanskog benzina.

Na raspolaganju je 15 KS više pri 50 okretaja manje, odnosno 125 KS pri 7700 o/min. No, to povećanje i nije u praksi toliko nedostajalo, jer boxer nikad nije djelovao „neuhranjeno“. Odsad je oplemenjen spojkom u uljnoj kupki te anti-hopping mehanizmom, zbog čega će biti još ugodniji i sigurniji u vožnji.

ABS se isporučuje serijski, kao i na svim drugim BMW-ima od 2013., dok su kontrola trakcije i poluaktivni ovjes opcionalni, a sve je blisko usuglašeno s vozačevim reakcijama putem ručice gasa ride-by-wire. Primjerice, ako je izabran mod rain, a ovjes „smekšan“, odaziv gasa bit će blag, kontrola trakcije uključivat će se vrlo rano, dok će ABS uključivati na prednjem kotaču čak i pri aktivaciji stražnje kočnice. S druge strane, mod „enduro pro“ omogućuje i nagle startove s proklizavanjem stražnjeg kotača, kao i namjerna blokiranja kotača pri kočenju.

Iako slike govore tisuću riječi, od stajlinga ćemo prokomentirati samo prednje svjetlo. U osnovnom paketu cestu obasjava snažnija halogenka, dok uz doplatu to čini LED-tehnologija, i to i kao dnevno i kao glavno svjetlo, što će značajno pridonijeti atraktivnosti.

Kako to obično biva, za koji mjesec bit će predstavljena i inačica adventure, koja će djelovati još robusnije i dojmljivije, pozivajući na beskrajnu avanturu. Cijene još nisu objavljene, no one nikad nisu bile prepreka potencijalnim kupcima, koji ostale pripadnike ove klase gotovo i ne doživljavaju zaozbiljno.


TEHNIČKI PODACI

Motor dvocilindarski boxer
Obujam 1170 ccm
Snaga 125 KS pri 7700/min
Okretni moment 125 Nm pri 6500/min
Okvir čelični
Kočnice sprijeda diskovi 305 mm, straga disk 276 mm
Masa i dimenzije suh 238 kg, visina sjedala 850/870 mm, spremnik goriva 20 l





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R