2006-01-01 , Autor: Beren d.o.o. | |
Poštovani, dobro došli na multimedijalnu poveznicu tvrtke Beren d.o.o.
Ispred vas je izbor iz prodajnog asortimana tvrtke Beren s artiklima namijenjenim motociklistima. Upoznajte se s kompletnom ponudom! |
INTERVJU Darko Malenica, voditelj prodaje tvrtke Beren d.o.o.
Održavanje je ključ dugovječnosti
Svaki akumulator zahtijeva određenu pažnju, naročito tijekom duže zimske stanke. Nemar i niske temperature vrlo brzo će uništiti i relativno nove primjerke, stoga je održavanje optimalnog napona - jedino rješenje
Što savjetujete kupcima prilikom odabira novog akumulatora?
- U svakom slučaju, izbjegavanje bilo kakvih eksperimentiranja. Treba se strogo držati tvorničkih postavki i vrste akumulatora koji je isporučen s vozilom. Isto tako, treba poštivati vrijednosti vezane uz kapacitet – ako je tvornica propisala 8 Ah, nema smisla stavljati “jači” akumulator, jer ga alternator neće pravilno puniti.
Generalno, podjelu akumulatora dijelimo na tri vrste. Koja je najbolja za što?
- Svaka je vrsta namijenjena za različite potrebe. Za normalne vozače, i dalje su najpreporučljiviji obični, olovni s kiselinom, jer nude najbolji omjer cijene i kvalitete. Uz to, nisu ni pretjerano zahtjevni za održavanje, ali već nakon nekoliko tjedana na niskim temperaturama, mogu izgubiti startnu snagu. Tzv. AGM i akumulatori gdje je elektrolit u stanju gela, nešto su jednostavniji za održavanje i otporniji na samopražnjenje, ali princip je gotovo isti. Litij-ionski akumulatori svoj puni smisao dobivaju jedino na supersportskim motociklima, gdje se svaki gram računa. Vrlo su skupi, izuzetno lagani, ali i otporni na samopražnjenje pa uvijek imaju konstantnu snagu.
Zašto suhi akumulatori nisu uvijek najbolja zamjena običnim, klasičnim?
- Problem koji se javlja po tom pitanju vezan je uz podešenost alternatora na dotičnom motociklu. Naime, zbog većih unutrašnjih otpora kod AGM, odnosno gel akumulatora, napon punjenja treba biti za 0,2-0,3 volti viši od uobičajenog, kako bi se akumulator mogao napuniti do kraja. Ako alternator nije u stanju to postignuti, uvijek će nedostajati tih 0,3 volta, pa će akumulator puniti do razine od 80, a ne 100 posto.
I na kraju - savjeti za punjenje i održavanje?
Moderni pametni punjači uvelike se razlikuju od onih nezgrapnih “kutija”, koje su starije generacije koristile za punjenje automobilskih akumulatora. Oni su smrt za moderne akumulatore malog kapaciteta, jer nemaju programirani rad, već cijelo vrijeme, nekontrolirano, pune konstantnim naponom. C-TEK punjači rade po posebno programiranim fazama, te nema bojazni od “prepunjavanja” koje je izuzetno štetno. Uz malo pažnje tijekom zimske stanke i korištenje pametnih punjača, svaki bi vas akumulator trebao vjerno služiti šest do devet godina. S druge strane, nemarnim vozačima već i jedna zima može – potpuno uništiti akumulator. Takvima jamstvo od šest mjeseci prvenstveno služi kao opravdanje za neodgovorno ponašanje.
Akumulator za van
|
CTEK - Pametni punjači akumulatora
|
|
|
||
|
Gdje kupiti?
|
|
CTEK - Dodatna oprema i pribor
|
||
|
||
|
Gdje kupiti?
|
|
UNIBAT - Moto akumulatori
|
||
|
||
|
Gdje kupiti?
|
Savjeti:
Punjenje i održavanje akumulatora - Njegujte izvor struje Zbog lošeg vremena vaš motocikl može biti dugo prikovan na mjestu. Tad obično popusti akumulator. Spriječite to u nekoliko jednostavnih koraka uz pomoć CTEK punjača |
|
|
Savjeti:
Uklanjanje hrđe iz spremnika goriva - Isplati li se biti alkemičar? Metodu uklanjanja hrđe iz spremnika isprobali smo jednostavnim elektrolitskim putem uz pomoć CTEK punjača te minimalne troškove |
||
Savjeti:
Struja - Uzeti ili dati? Dodatnu opremu CTEK, kablove za korištenje struje iz akumulatora ili njegovo punjenje i održavanje iskoristili smo na razne praktične načine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|