Članak | Ususret sajmu EICMA - Yamaha i Honda ipak otkazale
Izložbeni prostor veći je no ikad, a poseban dio prvi će put imati i ekološka te hibridna vozila. No, iako je Pariz kao konkurencija nesumnjivo otpao, Honda i Yamaha u Milanu – neće izlagati! Stoga je Motorevija ekskluzivno pokušala doznati što se krije iza te kontroverzne odluke
 |
Što možemo očekivati u studenom ove godine? |
Nedavno se u moto-magazinima i na internetu proširila informacija: „Talijanska EICMA, jedna od najvećih svjetskih izložbi posvećenih motociklima, ove godine postaje jedina!“ I uistinu, ubrzo je potvrđena vijest da je veliki sajam u Parizu za ovu godinu otkazan te da cijela odgovornost prezentacija novosti moto industrije ostaje na Talijanima. Budući da su se u javnosti pojavila brojna pitanja i nagađanja o tom sajmu, EICMA-ini su organizatori na lokaciji velesajma Fiera Milano sazvali međunarodnu konferenciju za novinare, a kao jedini medij iz Hrvatske pozvana je naša malenkost Motorevija. Povrh toga, izravno od organizatora, generalnog direktora Constantina Ruggiera, Claudija Castiglionija iz MV Aguste te Enrica Pazzalija, generalnog direktora velesajma u Milanu, saznali smo što možemo očekivati u studenom ove godine!
EICMA - veća no ikad
 |
Na 50.000 kvadrata izlagat će gotovo svi veliki igrači iz moto industrije |
Od 10. do 15. studenog, na 50.000 kvadrata neto površine sajma, izlagat će gotovo svi veliki svjetski igrači iz moto industrije. Drugim riječima, prikažemo li planove u brojkama - okupit će se 420 izravnih izlagača te 500 predstavnika drugih brendova. Amerikanci imaju jedan kolektivni štand i deset tvrtki, Španjolci također, Kinezi izlažu na tri kolektivna štanda uz 14 dodatnih tvrtki, dok Tajvanci predstavljaju 26, a Pakistanci 22 tvrtke. Naravno, i Talijani su prisutni u punoj snazi. Da bi se sajam pretvorio u pravi šou, organizatori su pripremili 80.000 kvadrata vanjskog prostora gdje će se održati i peti MotoLive, događaj koji uključuje i Europsko supercross prvenstvo te ekshibicije ponajboljih svjetskih stuntmena te ekstremnih motokrosista. Da podsjetimo, prošle su godine tu bili Chris Pfeiffer te Craig Jones.
Sajam bez Honde i Yamahe?
 |
Daniela Sapori, direktorica marketinga izabrala je Motoreviju za ekskluzivni izvještaj
o nadolazećem sajmu |
Neprovjerena glasina prije konferencije za novinare glasila je – „Honda ne dolazi u Milano!“ Štoviše, na konferenciji je potvrđeno da su i Honda i Yamaha, koje pripadaju vrhu najboljih proizvođača, organizatorima EICMA-e jasno i glasno rekle ¨ne¨. I tu se završava popis proizvođača koji će ove godine izostati. Isto tako, slušali smo priču da oni u ovoj kriznoj godini naprosto štede te otkazuju sve međunarodne premijerne sajmove. No, Pariz je već otkazan pa je Milano ustvari „napokon“ ostao jedini u ovoj godini. O čemu je tu ustvari riječ? Kako se čini, o nečem složenijem, a više smo odgovora dobili u ekskluzivnom intervjuu s generalnim direktorom.
Intervju s EICMA-inim generalnim direktorom
 |
Constantin Ruggiero: "To je politička odluka iz Japana" |
Motorevija:
Pariz je otpao, vi ste jedini ostali u igri. Namjeravate li podići cijene izložbenog prostora u odnosu na prošlu godinu?
Constantino Ruggiero: Ne, cijene su ostale iste. Cilj nam je bio privući što više izlagača koji se ranije nisu predstavljali te sajam, po svojoj veličini i sadržaju, učiniti uistinu jedinstvenim. Kao rezultat, gotovo svi veliki svjetski proizvođači potvrdili su svoj dolazak.
Motorevija:
Osim Honde i Yamahe.
Constantino Ruggiero: Nažalost, da. Honda i Yamaha neće izlagati ove godine.
Motorevija:
Ali zašto baš Honda i Yamaha – dva najveća iz japanske četvorke? U čemu je zapravo stvar?
Constantino Ruggiero: Pa, teško je reći. Komuniciramo s talijanskim predstavnicima i jedne i druge tvrtke i potvrdili su da su spremni izlagati svoje novitete. Uz to, oni čak žele u svojoj vlastitoj organizaciji prisustvovati sajmu, ali su dobili zabranu od vrha iz Japana.
Motorevija:
Znači li to da namjerno bojkotiraju sajam jer je u pitanju talijansko izdanje?
Constantino Ruggiero: Riječ je o političkoj odluci iz Japana, a više od toga ne znamo. U svakom slučaju, sajam će i bez njih uistinu biti međunarodan.
Europa nije dovoljna
Ugovor je potpisan. Ove godine EICMA je službeno započela suradnju
s dvama velikim kineskim partnerima s kojim će organizirati izložbu u
gradu Kanton u Kini. Uz to, za nju se očekuje da će postati najvećim
sajmom motocikala na cijelom azijskom kontinentu te jednim od
ponajvećih uopće! Inače, Kina je prva u svijetu po proizvodnji i
prodaji vozila na dva kotača, a procjenjuje se da će 2010. godine
proizvesti nevjerojatnih 32 milijuna motocikala što je dovoljnim
motivom za tu suradnju. EICMA je zaključila da Europa nije dovoljna te
je započela širenje i u Aziju, a potpisivanju tog povijesnog ugovora
prisustvovali su i Silvio Berlusconi te kineski predsjednik Hu Jintao.
„Zeleni planet“ – hibridi i električni motocikli
Možda najzanimljivija inovacija na sajmu bit će svakako izložba
unutar izložbe pod nazivom – „Zeleni planet“. Tako će prvi put u
povijesti 67. sajam imati poseban dio posvećen isključivo
elektromotornim te hibridnim motociklima. Naime, tom inovacijom EICMA
želi pokazati da prati industrijske trendove i daje poseban prostor
gdje će izlagači pokazati svoje „ekološko lice“ te predstaviti koncepte
vozila bez štetnih ispušnih plinova. Uređenje prostora zamišljeno je
tako da poveže slike izloženih modela s idejom zelenila i očuvane
prirode.
Zajednica | Komentari