2009-09-07 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Motorevija | |
S vremena na vrijeme neki model motocikla ne zadovolji očekivanja kupaca, struke ili proizvođača pa ga se zbog različitih razloga proglasi - promašajem. Zahvaljujući vašim glasovima dobiven je njihov poredak na "top-listi" - pucnjeva u prazno
Pucanj u prazno, kukolj u žitu, crna ovca u obitelji, ružno pače i druge usporedbe mogu se upotrijebiti u ovom slučaju. Radi se o top 10 promašenih modela motocikala za koje ste mogli glasati u našoj prošlomjesečnoj web-anketi. Iako je izbor bio relativno malen, jer neuspjelih modela na tržištu se s godinama nakupilo znatno više, pokušali smo napraviti reprezentativan uzorak s obzirom na stanje na našem i europskom tržištu.
Moto luzeri na našoj su ljestvici završili zbog raznih razloga, a osnovna nit vodilja bila je tržišna uspješnost nekog modela s obzirom na marku, prethodni model, očekivanja, marketinška ulaganja, gatanja iz kugle…, kojI su prethodili njegovom izlasku na tržište. Tako su neki bili tehnički savršeni, no previše vizionarski, drugi su bili zaista ružni, a treći su se uz to i kvarili. Uglavnom, slabo su se prodavali i izazvali manje naših simpatija nego se očekivalo i obično se o njima previše ne govori, a neki proizvođači prave se kao te modele nisu ni napravili. Top-listu ste kreirali sami pa uživajte u pričama koje stoje iza - pucnjeva u prazno!
Buell ulysses XB 12X
Neuspjela pustolovina
Ulysses, odisej ili odiseja znači dug put ili pustolovina. Pustolovina Erika Buella s modelom istog imena nije baš bila uspješna. Zamišljen kao križanac putne enduro i adventure sportske filozofije trebao je još jednom pokazati inovativnost svog tvorca te profitirati od centralizacije mase, krutosti okvira i malih ogibljenih masa. Nažalost, izgled se potencijalnim kupcima nije previše svidio, a uz to se ciljana skupina vozača sklonih putovanjima pokazala puno tradicionalnijom negoli se mislilo. Iako je na tom modelu primijenjeno dosta pametnih rješenja, on je na cestama vrlo rijedak, a koliko je (ne)poznat, pokazuje i vrlo malo vaših glasova u našoj anketi.
Benelli tornado
Ostario mlad
Maksisportaš bombastičnog naziva i futurističnog dizajna izazvao je veliko oduševljenje kad je prikazan kao novitet 2001. godine. Talijanski dizajn očarava i danas, a tad je bio prava bomba i svi su se nadali da će Talijani još jednom „zapapriti“ japanskoj konkurenciji. Nažalost, kako je to čest slučaj kod talijanskih moto manufaktura koje predstave vrhunske stvari, dotjerivanje modela za serijsku proizvodnju trajalo je predugo. Prvi trocilindarski motor obujma 898 ccm nije snagu razvijao kako bi trebao, puno je trošio i općenito je bio poluproizvod. Nakon dvije godine mijenja ga jači motor obujma 1131 ccm iz modela TnT, da bi tornado postao konkurentniji. U svim tim dotjerivanjima godine su prolazile, konkurentnost motocikla po pitanju performansi i cijene u odnosu na japance je padala, a o postprodajnoj usluzi, servisima i tehničkim problemima da se i ne govori. Tornado i danas izgleda dobro, no činjenica je da je u silnom dotjerivanju „ostario mlad“ i da nikad nije pokazao svoje pune potencijale. Hoće li novi kineski vlasnici Benellija napraviti uspješnijeg nasljednika,vidjet ćemo.
Aprilia RST 1000 futura
Dobar motocikl, krivo vrijeme
Sudbina ovog odličnog Aprilijinog modela ima neke sličnosti s BMW-ovim C1. Iako futura nije bila toliko drukčija, svakako je bila ispred svog vremena. Uz to, njen putno-sportski karakter bio je psihološki dosta udaljen od ciljane skupine vozača koji su preferirali taj brend i u tim godinama bili očarani prije svega modelom RSV 1000. Futura je donijela poznatu mehaniku i odličan V-2 motor, ali i osebujan dizajn i tehničku poslasticu u obliku jednostruke stražnje vilice vjerojatno inspirirane Hondinim modelom VFR. Nije joj išla na ruku kad je predstavljena 2001. godine vrlo oštra granica klasa maksisport i sport-touring, u kojoj su dominirali „teškaši“ poput CBR-a 1100 XX ili Suzukijeve hayabuse. Za uspjeh je tada trebalo imati ili 165 KS ili biti potpuno sportski nastrojen kao recimo RSV. Futura nije bila ni jedno ni drugo, nego pravi moderni sport-tourer budućnosti s korektnih 113 KS i odličnim voznim svojstvima. Na našim prostorima njena slaba prodaja bila je posljedica istih razloga, ali i nepovjerenja tržišta prema posrnuloj talijanskoj marki kojoj su to bili prvi modeli nakon reinkarnacije u devedesetima. Danas je futura rijedak motocikl, a kad se pojavi, pažnju plijeni u trenu, pa bi je mnogi rado kupili i novu.
Suzuki TL 1000 R
V nije uvijek victory (pobjeda)
Da promjena koncepcije nije jednostavna stvar, pokazalo se u slučaju suzukija TL 1000 R - oklopljenog sportaša baziranog na V-2 motoru netipičnom za Suzukijev „sportski izražaj“. U vrijeme kad se pojavio na tržištu, protumačen je kao pokušaj Japanaca da stvore nešto slično talijanskim sportašima iz Ducatijeve i Aprilijine radionice. Iako nije izgledao loše, TL nije imao ni posebne performanse ni najvišu snagu. Stražnji ovjes nije bio najbolje pogođen, potrošnja je bila visoka, a zbog nesavršenosti u upravljanju gasom motor je često zatrzavao. Najvažnije od svega, zato što je želio biti drukčiji od drugih, nije stekao previše poklonika među širokom skupinom vozača Suzukijevih sportskih modela GSX zasnovanih na legendarnom rednom četverocilindrašu. Vjerojatno su oni bili u čudu kao što bi bili ducatisti da Ducati izradi trkaći motocikl s rednim motorom.
Honda FMX 650
Mršavko
Žgoljavi funmoto zasnovan na nejakom jednocilindarskom motoru snage 38 KS pod Hondinim logotipom prodavan je po puno višoj cijeni od one koju su njegove tehničke mogućnosti, izgled i karizma zaslužile. Jedina neupitna stvar kod FMX-a bila je kvaliteta, ali ta osobina bitna je naknadno, a odluku o kupnji više generiraju cijena, performanse i izgled. Zato FMX 650 nije ostvario gotovo nikakav tržišni uspjeh. Dok u europskim gradovima možete naići na pokoji primjerak koji se probija kroz zakrčeni promet, u Hrvatskoj se FMX može nabrojiti na prste. Tvrtki koja gotovo svaki svoj model pretvori u bestseler FMX nije jedna od svjetlijih točaka.
U članku BMW C1 Propali vizionar se kaže:
"Vizionarstvo je vrlo teška disciplina. Nažalost, to je na svojoj koži osjetio i Nikola Kopernik kad nije odustajao od ideje da je Zemlja okrugla u doba kad su svi, pa i oni koji kroje stvarnost, vjerovali da je ravna ploča. Njega je upornost stajala glave na lomači, a iako je bio ispred svog vremena i u pravu, bolje su prošli oni koji su slijedili prokušani obrazac i samo ogrijali ruke na njegovoj vatri."
Moj je komentar:
Taj skuter ne bih želio imati, jer sumnjam u korist od tako uskog i sa strane otvorenog krova, zbog kojega na skuteru može sjediti samo jedna osoba.
Ne izgleda mi to kao preuranjeni nagovještaj današnjih skutera.
A usporedba s Nikolom Kopernikom je neobična. On je bio tipičan renesansni čovjek vrlo talentiran na mnogim područjima, od kojih je astronomija bila samo njegovo usputno zanimanje, gotovo nešto kao današnji hobi.
Heliocentričnu teoriju je objavio kratko prije svoje smrti. Umro je prirodnom smrću u 70 toj godini života 1543. godine. Ta je teorija značila kasniju revoluciju u znanosti, ali nije njegova vizija, zbog koje je je završio na lomači.
bravo ante S - mislim da su se malo zabunili - Giordano Bruno je spaljen a ne Kopernik - pobogu neznanja osnovnoškolskog!!! a Galileo G je izjavio ipak se okreće - nije spaljen, ali je na samrti ponovio tezu od koje je odustao da ne bi završio kao G. Bruno....