2009-06-19 , Autor: Ines Brrezovac, Slike: 2snap, WorldSBK, Yamaha | |
![]() |
|
Trostruki prvak AMA superbikea Ben Spies ove godine cilja na titulu prvaka u Svjetskom prvenstvu u superbikeu, a sudeći prema prvim utrkama to bi mu moglo i poći za rukom
Početkom listopada prošle godine Yamaha je službeno objavila - u njezine redove Svjetskog prvenstva u superbikeu stiže trostruki uzastopni, a ujedno i aktualni prvak američkog ekvivalenta tom natjecanju, 24-godišnji Ben Spies iz Teksasa.
Usprkos titulama u američkom prvenstvu te odličnim rezultatima u Laguni Seci (osmo mjesto) i Indianapolisu (šesto mjesto) prošle godine u Svjetskom motociklističkom prvenstvu - kada je vozio s pozivnicom za Suzukijev tim - Ben nije bio poznat širom svijeta. Međutim, svoj je talent na međunarodnoj sceni pokazao već početkom ove sezone. Naime, u tri dosadašnja superpolea bio je najbrži i tako si osigurao najbolju startnu poziciju.
Prvu je ovogodišnju utrku s lakoćom poveo, a kasnije i odolio napadima deset godina starijeg i znatno iskusnijeg vozača Noriyukija Hage. Na sljedećoj utrci u Katru prvi je put došao na stazu te – promatrajući vožnju Biaggija i Hage i prolazeći ih u pravom trenutku – ponovio trijumf, a zanimljivo je da je stazu naučio igrajući playstation, budući da na njoj - kao ni na većini ostalih lokacija u ovogodišnjem kalendaru - nikada nije bio! Isto tako, u Valenciji je imao dvojbu – krenuti u utrku s motociklom koji je imao problema s elektronikom ili uzeti rezervni, prokockati najbolje mjesto na startu i krenuti kao posljednji iz linije boksova. Naravno, Ben je izabrao prvu opciju, no nastojeći da problem savlada agresivnijom vožnjom, završio je kraj staze. Za drugu je utrku problem otklonjen, a najpoznatiji su laktovi završili na drugom mjestu.
Ben je nadimak Elbowz (laktovi) dobio po specifičnom stilu vožnje s izbačenim laktovima, a proizvođač kaciga HJC njegovu je repliku nazvao upravo tako – elbowz. U jednom je intervjuu izjavio kako nije ni svjestan da su mu laktovi toliko izbačeni, ali da su mu u nekoliko kontakata pomogli da ne padne. Štoviše, mnogi su mu pokušavali promijeniti stil vožnje, ali, kako vidimo, neuspješno.
Karijeru je započeo 2000. godine u američkom prvenstvu u klasi 750 supersport. Nastavio je ostvarivati dobre rezultate u klasama 750 superstock i supersport, a 2003. osvaja naslov prvaka Formule Xtreme. Godine 2006. dolazi u tim Yoshimura Suzuki u klasu superbike, gdje mu je i sljedeće dvije godine kolega šestostruki američki prvak Mat Mladin. Prve ga sezone tada još 22-godišnji Ben pobjeđuje s prednošću od sedam bodova, druge je pak s jednim bodom tijesno izvukao drugu titulu, a prošle je godine s velikom prednošću nadmašio 12 godina starijeg kolegu.
Uz to, valja naglasiti da je Spiesovo natjecanje u američkom prvenstvu obilježeno redovitošću, odnosno, posljednji put do danas bodove nije osvojio 14. svibnja 2004., i to kada je pao na stazi Barber dok je još vozio u klasi superstock. Također, u svim je tim natjecanjima bio članom isključivo Suzukijevog tima, a u klasi superbike još uvijek drži rekord od sedam uzastopnih pobjeda te najbolji postotak postolja, s čak 90 posto.
Posljednji Amerikanac kojem je pošlo za rukom osvojiti naslov prvaka u Svjetskom prvenstvu u superbikeu bio je Colin Edwards 2002. godine koji je također iz Teksasa. Ben niže sjajne rezultate, yamaha YZF-R1 još bolje služi pa bi poslije sedam godina Amerika mogla dobiti novog prvaka svjetskog superbikea, a voditelju Suzukijevog tima u Moto GP-u Paulu Denningu bi moglo biti jako žao što Capirossija ili Vermeulena nije zamijenio Spiesom. Međutim, ponude za budućnost Amerikancu već sad stižu i jedna od njih je upućena iz tima Tech 3 Yamaha koji se natječe u Moto GP-u, a za koji vozi upravo Colin Edwards. No, Ben je opovrgnuo glasine o prelasku u prestižnu klasu i najavio ostanak u superbikeu, za koji smatra da ima „ugodniju atmosferu i nešto manje ozbiljan karakter“, te da se „svi dvoboji rješavaju na stazi, a kasnije se svi druže u prostoru za vozače“.
Bez ikakve sumnje, možemo reći da je Teksašanin dodatno osvježenje u standardno zabavnom prvenstvu, te da Haga već sad, nakon triju utrka, ima razloga za brigu, jer je mladi rival u ovom kratkom razdoblju pokazao koliko može i vrijedi, a uz to mu ni ambicije ne nedostaje. (Tekst objavljen u Motoreviji 05)
Saznali smo koje su skutere Hrvati kupovali u 2024. godini |
Unos rabljenog iz inozemstva: Kako uštediti novac i vrijeme? |