2009-07-07 , Autor: Markus Jahn, Slike: Markus Jahn | |
...nažalost, samo za bubu
Stvarno? Buba te „namazala“! Grupno ismijavanje na redakcijskom kolegiju nije prestajalo. Kolega Karsten Schwers, glavni testni vozač Motorrada, doživio je neočekivanu blamažu. Naime, na najjačem serijskom motociklu današnjice - yamahi Vmaxu – u utrci na 402 metra, u ravnini mjernog senzora na kraju piste prva je prošla prastara buba iz 1973. godine. No, da bismo potpuno pojasnili tu neobičnu, ljuto-neugodnu situaciju, ipak moramo sve detaljno prepričati.
Protagonisti su kao što smo već rekli – yamaha Vmax, 200 KS snažan drag bike, te VW buba, generacija 1973., tehnički ne tako osjetno udaljena od serije – što smo, dakako, izrekli s velikom dozom opreza.
Vozači – Thomas Kemp, 44 godine, bubin vlasnik, ujedno i vozač, te Karsten Schwers, 37 godina, guru testa i baze podataka mjerenja. Treći je organizator – Gert Thole, Motorradov šef testa i tehnike.
Drama na 402 metra odvijala se na prostoru bivše američke zrakoplovne baze nedaleko Bitburga. Uzletno-sletna pista poprište je stalnih događanja njemačke drag scene, a u ovom trenutku slovi kao kultno okupljalište.
Sve je počelo onog trenutka kada je Thomas Kemp nazvao našu redakciju i predložio utrku. I to protiv bilo kojeg serijskog motocikla! Izbor je odmah pao na Vmax, jer koji motocikl u ovom trenutku može parirati zvijeri koja svoj postanak duguje utrkama na četvrt milje.
Naravno, cijela je redakcija pomno analizirala i računala stotinke koje su – kako bi Vmax bio bolji – trebale biti presudnima. Teorija je govorila da će u tome i uspjeti. No, kako to obično biva, u praksi je sve drukčije. Što je krenulo po zlu? Yamaha je tek dan prije samog dvoboja osvanula u našoj redakciji. Dakle, vremena za testove, fina dotjerivanja, eventualne prilagodbe, druge gume – nije bilo.
Za razliku od nas, koji smo iznimno olako pristupili tom dvoboju, vozač bube pripreme je obavio iznimno profesionalno i kvalitetno. Naime, Kempov „Herbie“ je ekstremno tehnički rafiniran što ustvari nimalo ne čudi. Jer, halo, nazove li netko u redakciju te ponudi utrku s bilo kojim serijskim motociklom – ili ili nema sve daske u glavi ili je pravi znalac! Naravno, ispostavilo se da je – ovo drugo.
Thomasov otac je 1973. kupio VW bubu, vozio je deset godina te je ključeve – kao poklon za osamnaesti rođendan – predao sinu.
Sve je na automobilu još neko vrijeme bilo uobičajeno, točnije do 1986. godine kada ga je uhvatila tuning-groznica. A ona, kao što je poznato, ne popušta tako lako. Ustvari, njoj se nikad ne nazire kraj, jer uvijek ostaje još ono „nešto“. Točnije, ona preinaka i dogradnja koju vlasnik uvijek oslovljava posljednjom.
U ovom trenutku buba je stala na 680 kg. Osnova motora je VW-ov bokser obujma 2,9 litara, snage 308 KS. Lista ugrađenih posebnih dijelova može se ispisati na papir koji se vjerojatno proteže od Stuttgarta do Zagreba: vrata, hauba, branici – sve od karbona. Rasplinjači 62 mm, titanski ventili, klipovi od 103 mm, launch control i još mnogo, mnogo toga.
A naša redakcija? Na streljanu je pristigla bez municije! Sa serijskom yamahom, na standardnim gumama, i s „tek“ 182 KS (kako je kasnije pokazao mjerni stol). Od čuvenog drag-modusa očekivali smo znatno više, a guma se na stazi klizala poput bakica na zaleđenom pločniku.
Unatoč svemu, naš je Karsten nadasve motiviran. I satelitska TV-kuća Vox je tu, a Karsten je baš za tu priliku odjenuo novi novcati kombinezon, čizme i kacigu.
Dakle, kreće prva utrka. Karsten drži okretaje oko brojke 3000, drži ga na spojci te u polegnutom položaju odvrće gas do daske. Prva, druga, treća – sve bez upotrebe spojke. Nakon što je prošao ciljem, mjerni sudac je zabezeknut. „Hej, 10,54! I to s ful serijskim motociklom. Dobar je taj vaš Karsten.“
No, Karsten je nešto umjereniji: “Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku svatko na Vmaxu može biti trkačem na 400 metara. No, danas na tom mjestu s ovim motociklom nitko ne može ići manje od tri sekunde, a na četvrt milje manje od 10,50.“
Okej, vrijeme nije loše, no je li to dovoljno za drag-bubu? Thomas Kemp se pokazuje, baš kako smo i slutili, pravim profesionalcem. Nekoliko pripremnih rituala, kontrola pritiska guma. Spreman!
Još uvijek gori crveno svjetlo na semaforu. Tišina, puna koncentracija vozača. Ubacivanje u prvu brzinu, podiže se hidraulična ručna kočnica koja stražnje kotače čvrsto drži na zemlji. Istodobno, prekidač kočnice aktivira launch control, okretaji su na 7100! Pali se zeleno, otpušta se spojka i ručna kočnica - buba starta.
I to kako, poput projektila ispaljenog iz topa. Thomas znalački upravlja dugim hodom H-mjenjača. Uz to, pritisak u gumama, ovjes, motor – sve podešeno idealno. Rezultat – 2,44 sekunde od nula do 100 km/h, i 10,35 sekundi za 402 metra.
Respekt. Buba je brža i tu nema polemike. Tko bi to prije utrke pomislio? Očito samo njezin vlasnik. Gert Thole se mora pomiriti s porazom. Barem ovaj put. No, sve nekako „smrdi“ na revanš.
Saznali smo koje su motocikle kupovali Hrvati u 2024. godini |
Situacija u KTM-u: Što se sve mijenja za vlasnike i kupce? |
Koferi za motocikle: Uštede i nemar mogu vas skupo koštati |