2009-05-11 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak | |
Napokon podnošljivo vrijeme omogućilo je da maratonci nastave svoje testove. Trenutačno su dva aktivna, a dva još stoje
Vrijeme je dobro i vrijeme je da maratonci napokon nastave svoje testove. Kao i većini vas i nama se ova zima učinila vječnom, i iako nismo mislili i ovaj tekst o trenutačnom stanju maratonaca započeti s vremenskom prognozom, naprosto nismo imali izbora. Što se voznog parka tiče, u ovom trenutku broji četiri vozila, a u pogonu su samo dva.
Pritom, naravno, prednjači Piaggiov X-evo 400 koji je najpraktičniji i koji smo uz pomoć zaštitne dekice iznimno rano istjerali iz garaže. Njegov trenutačni „kilometarski iznos“ je 22.384 prijeđena kilometra i očito je prvi kandidat za rastavljanje na planiranih 30.000 km. Od proteklog izvještaja u kojem smo pisali o redovitom servisu na 20.000 km dogodilo se nekoliko stvari. Naime, ubrzo poslije servisa činilo nam se da motor nešto intenzivnije vibrira, a posebnu zvučnu kulisu stvarao je poklopac stražnjeg prtljažnika. No, nakon dotezanja vijaka koji drže vanjski poklopac prtljažnika za armaturu i šarke, taj je problem nestao, ali povećane vibracije motora nisu. Nedugo zatim, na informativnom displeju prije pokretanja, počeli su se pokazivati simboli variomata te servisnog ključa koji su upućivali na posjet servisu. Kako simboli poslije određenog vremena nestanu i kako se nije palila žuta kontrolna lampica stanja motora, tako smo nakon posjeta ovlaštenom servisu – ne pogorša li se stanje – dogovorili raniji kontrolni pregled oko 23.500 km. Prema riječima servisera, upozorenje koje nam se pojavljuje indikacija je greške na pogonskom remenu koji je promijenjen na posljednjem servisu i s kojim ne bi trebalo biti problema, a može je uzrokovati i nečistoća. Sve u svemu, mirno nastavljamo vožnju, a X-evo prava je tegleća mazga redakcije te je kao takav sudjelovao i na testu novih Yamahinih modela XJ6/diversion koji možete pročitati u aktualnom broju Motorevije.
Drugi maratonac u pogonu je Hondin CB 1000 koji se poslije dugih mjeseci „čučanja“ u garaži napokon počeo pokazivati široj javnosti, a nama donositi ugodne trenutke u svakodnevnoj vožnji, iako je na maraton stigao još ujesen prošle godine. Stanje njegovih kilometara je 3032, a Motorevija ga je preuzela nakon prvog servisa na 1000 km. Budući da se svakim danom sve bolje upoznajemo, i o njemu možemo reći nekoliko stvari. Primjerice, motor je izvrstan, mjenjač također, a dulja vožnja izvan grada potvrđuje i da je ovjes sposobniji negoli se čini nakon nekoliko kilometara gradske vožnje. No, zato smeta uzak položaj retrovizora koji kako god bili podešeni, ponajviše pokazuju vozačeve laktove. Isto tako, na CB-u se potrebno podosta okretati ili barem skupljati ruke u gradskoj vožnji. Tko zna, možda – da vidimo kako njegovoj pojavi pristaju i kako služe – isprobamo i neke duže zamjenske retrovizore. Pohvaliti svakako moramo i potrošnju koju smo najsvježije izmjerili tijekom testa već spomenutih yamaha na koji smo kao promatrača „poveli“ i CB. Od točenja do točenja izmjerili smo 184 prijeđena kilometra sa 10,20 litara, odnosno potrošnju od 5,54 litre. Vožnja je uključivala magistralnu cestu i autocestu s najvišom brzinom do 160 km/h.
Ostala dva maratonca, Kymcov vitality 50 i Moto Guzzijev stelvio zasad stoje. Prvi se tako poslije zimskog sna (bez pripreme za zimu) opire pokretanju, a sumnjamo na nečistoću u rasplinjaču koju nikako da otklonimo, a drugi zbog ozbiljnijih stvari. Naime, stelvio je još tijekom zime na mjestima duljeg stajanja počeo ostavljati tragove ulja iz motora, a pojava se iz dana u dan pojačavala sve dok ulje u vožnji nije stiglo i do stražnje gume. Tada smo morali stati, a nakon provjere uljnog filtra koji se nalazi s donje strane u poklopcu kartera, koji nam se jednom otpustio te uzrokovao slične probleme, nametnuo se zaključak da on nažalost nije uzrok.
Uz to, posjet ovlaštenom servisu pokazao je ozbiljniju dijagnozu. Gumena brtva (semering) na spoju radilice i kućišta suhe spojke je popustila i ulje je kroz kućište spojke, koje nije posve hermetički zatvoreno, našlo put do dna motora. Budući da se to samo pridodalo na „ozljede“ koje je stelviu nanio naš vozač koji je s njime pao u Švicarskoj, o čemu smo pisali u Motoreviji 11/08 (oštećen poklopac ventila i polugica mjenjača), popravak je potrajao, ali uskoro očekujemo „veliki povratak“ u testnu flotu. Sve u svemu, maratonci su se pokrenuli pa – kako se kilometri budu gomilali – s nestrpljenjem očekujte naše iscrpnije izvještaje.
Saznali smo koje su motocikle kupovali Hrvati u 2024. godini |
Ducati Multistrada V2: 890 ccm, 115 KS i 199 kg |
Situacija u KTM-u: Što se sve mijenja za vlasnike i kupce? |