Motorevija
PRETRAGA
2009-02-05 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Ines Brezovac, motogp.com
Bookmark and Share

Zbog velikih izdataka u Moto GP-u i svjetske financijske krize japanski proizvođač Kawasaki odlučio je izaći iz Svjetskog motociklističkog prvenstva. No, ugovor mu traje do 2011. godine, a raskid vodi na sud

„Kawasaki se povlači iz Moto GP-a“ – bila je udarna vijest svih motociklističkih portala 9. siječnja. Svjetska financijska kriza uzela je maha, a tvornica iz Akashija - koja se u „kraljevsku klasu“ poslije 20-godišnje stanke vratila 2002. - odlučila je na vrijeme smanjiti troškove i donijeti radikalnu odluku.



O odustanku se u Kawasaki Heavy Industriesu počelo razmišljati sredinom prosinca, no tek je u siječnju potvrđena konačna odluka. Iznos od 60 milijuna dolara, koliko su uložili prošle godine kako bi se mogli nositi s konkurencijom, odlučili su raspodijeliti na neke druge segmente te se više usmjeriti na tržište. No, taj se potez nije svidio čelniku Dorne Carmelu Ezpeleti jer je Kawasaki, kao i ostali proizvođači koji sudjeluju u Moto GP-u, ugovorom obvezan na ostanak u prvenstvu do kraja 2011. Ostane li japanska tvornica pri svojoj odluci, morat će platiti veliku odštetu, no i to joj je, čini se, bolje i isplativije od nastavka natjecanja. Ezpeleta joj je ponudio nagodbu – osiguraju li motocikle i privatne momčadi za ovu sezonu, sljedeće dvije ne moraju sudjelovati. Međutim, Kawasaki je proizveo 25 posto agregata, što je dovoljno samo za četiri ili pet utrka, te ne želi nastaviti proizvodnju. Osim toga, vlasnik promotorskih prava predložio je Japancima suradnju s francuskom tvrtkom koja bi umjesto njih napravila ostatak motora.

Slabo svjetlo na kraju tunela Dorna je ugledala u propaloj ideji Jorgea Martineza Aspara o trećem kawasakiju sa španjolskim vozačem. Poslije obavijesti o odlasku japanskog proizvođača pregovori su oživljeni, no Aspar je ideju da kao spasitelj uskoči u nešto s nesigurnom budućnosti ponosno odbio. – Ja želim dugoročni plan, u trajanju od najmanje tri godine, a ne neizvjesnost – rekao je Španjolac koji je vlasnik momčadi u dvjema slabijim klasama. Posljednje glasine kažu da bi se Kawasaki možda mogao udružiti s Ilmorom. Taj je britanski proizvođač agregata prije dvije sezone ušao u prvenstvo, ali je sudjelovao samo na prvoj utrci te na kraju zbog prevelikih izdataka odustao.
Pregovori su još u tijeku, a konačna odluka hoćemo li i dogodine gledati kawasakije, i to u prepoznatljivoj zelenoj boji, još nije na vidiku. Međutim, za to vrijeme ZX-RR za 2009. kruži pistama Australije. Naime, testni vozači Olivier Jacque i Tamaki Serizawa na novom motociklu uredno odrađuju prve kilometre u ovoj godini. Sa svojim modelom ZX-RR i vozačima Johnom Hopkinsom i Anthonyjem Westom prošle sezone Kawasaki nije gotovo ništa postigao. Naime, uvijek su bili među posljednjima pa se na koncu najmanji od japanske četvorke u poretku konstruktora smjestio na neslavno posljednje mjesto. Za ovu su godinu postavu zelenog boksa trebali činiti Amerikanac Hopkins te Talijan Marco Melandri kojem je prošla sezona na tvorničkom ducatiju bila noćna mora te je čak i u Kawasakiju vidio nadu za uspjeh. Zasad obojica u neizvjesnosti čekaju rasplet događaja.

Sve u svemu, povuče li se Kawasaki potpuno iz Svjetskog motociklističkog prvenstva, a Hopkins i Melandri ostanu bez posla, na ionako siromašnom startu najjače klase bit će samo 17 vozača. Povrh toga, Udruga proizvođača natjecateljskih motocikala (MSMA) zahtijeva generalno smanjenje troškova te predlaže ukidanje testova ponedjeljkom poslije pojedinih utrka, zatim smanjenje broja okretaja kako bi se produljilo trajanje mašina te na kraju zabranu karbonskih kočnica. No, sezona počinje tek u travnju i vjerojatno će biti još pregršt promjena. Naravno, o svemu ćemo vas nastaviti izvještavati u sljedećim brojevima. 
                                                                                  

KAWASAKI ODLAZI, SPONZOR OSTAJE

Usprkos najavi o Kawasakijevom povlačenju, jedan od sponzora tima – američki proizvođač energetskih napitaka Monster Energy – ne diže ruke od Moto GP-a. Naprotiv, nudi još više novaca. Osim Johna Hopkinsa (ako bude vozio) tri će zelene crte – zaštitni znak Monstera – u 2009. godini na kacigi nositi nitko drugi negoli Valentino Rossi! Naime, Doktor je objeručke prihvatio ponudu od 2,5 milijuna eura za promoviranje tog energetskog pića u naredne dvije godine, a osvoji li na kraju sezone naslov prvaka, sponzor će ga nagraditi s dodatnih pola milijuna. Ako se netko ne treba brinuti zbog financijske krize, onda je to zasigurno osmostruki svjetski prvak.






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R