Motorevija
PRETRAGA
2009-10-10 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Ozren Buriša
Bookmark and Share

Curenje ulja nerijetko prati upravo starije motore. Jedno od najčešćih mjesta je brtva poklopca ventila čiju izmjenu možete obaviti i sami

Uz ukupan trošak ne veći od 200-ak kuna sličan problem možete riješiti i sami
Uz ukupan trošak ne veći od 200-ak kuna sličan problem možete riješiti i sami
Tko maže taj i vozi! – uzrečica je koja vrijedi sve dok motor dobro brtvi. No, kada ulja s njegove vanjske strane ima jednako kao i s unutarnje, stanje je izmaknulo kontroli. Stoga „krvarenje“ ulja treba spriječiti na vrijeme. Budući da blok motora, cilindri, glava, poklopac ventila te drugi poklopci ne mogu biti iz jednog dijela, već pojedinačno čine vanjštinu motora, uvijek postoji mogućnost da na spojevima ulje „poželi“ van. Povrh toga, što je motocikl stariji, ta mogućnost je veća. Razlozi su brojni. Primjerice, samo starenje brtvi i drugih brtvećih elemenata poput dosjeda ili semeringi dovoljno je za pojavu curenja. Uz to, redoviti servisi, a posebice nestručno obavljeni ili pak površni uz višekratno korištenje istih brtvila s vremenom uzrokuju da motor „pušta“ na sve strane. Ta pojava česta je na motociklima, a od nje osjetno više pate stariji zrakom ili zrakom i uljem hlađeni motori nego oni s vodenim hlađenjem. Iako se i među njima nađe sličnih problema, i to najčešće u predjelu brtvi polugice mjenjača ili glavne osovine mjenjača prema prednjem lančaniku, obično vlasnici zrakom i uljem hlađenih motora prvi potraže pomoć po tom pitanju. Jedan od razloga je veće termičko opterećenje takvog motora pa i samih brtvi te poklopaca koji su, ako nisu pravilno montirani, skloni vitoperenju.

Konstantna prisutnost ulja oko brtve poklopca bila je znak za akciju
Konstantna prisutnost ulja oko brtve poklopca bila je znak za akciju


Uz to, u takve motore obično radi održanja dobrog podmazivanja te unutarnjeg hlađenja ide i više ulja, pa ako se pri njegovom ulijevanju dodatno pretjera, dolazi do „prelijevanja“ ulja preko oduška u kućište filtra zraka ili u lošijoj varijanti propuštanja na nekoj brtvi. Također, treba napomenuti da izmjena nekih brtvi nije komplicirana te je možete – posvetite li pažnju nekolicini važnih detalja – obaviti i sami priručnim alatom. Brtva poklopca ventila je takav slučaj pa smo na redakcijskoj hondi CBX 650, koja je već dulje vrijeme „krvarila“, odlučili prikazati taj postupak.

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke Honda XL700V Transalp KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR BMW K 1300 GT 2009 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R KTM Duke 125 (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Aprilia shiver 750 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda XL650V Transalp Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLE500 2005-