Motorevija
PRETRAGA
2010-03-18 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Arhiva Motorevije
Bookmark and Share

Razgovarali smo s predsjednikom Sportskog odbora Hrvatskog motociklističkog saveza Darkom Rogulićem o važnim problemima hrvatskog moto sporta

U prethodnom smo izdanju Motorevije objavili članak pod naslovom „Gorki okus“, u kojem smo dali pregled sezone 2009. i izdvojili neke probleme moto sporta u našoj zemlji, utemeljene ponajprije na vozačevim izjavama. Uz to, predložili smo i određena rješenja za njih. Budući da je odmah po objavi stigla reakcija iz HMS-ovog čelništva, za ovaj smo broj odlučili opširnije donijeti i drugu stranu priče. Predsjednik Sportskog odbora Darko Rogulić objasnio nam je što Savez poduzima kako bi se problemi riješili te zašto su neki od prijedloga neizvedivi

MR Kako će Hrvatski motociklistički savez motivirati vozače za sudjelovanje u domaćim prvenstvima u sezoni 2010.?

Rogulić HMS nije taj koji motivira vozače da postanu sportaši, već to - kao i u ostalim sportskim disciplinama u Hrvatskoj - rade klubovi. Bavljenje motociklizmom je kao izuzetno skupim i opasnim sportom ipak prvenstveno pojedinačna odluka.
Također, morate znati da s obzirom na broj stanovnika u Hrvatskoj ima iznimno mnogo vozača. Uvijek se pritom sjetim što me na Prvenstvu Amerike u motociklizmu 1983. godine šokiralo - jedini predstavnik grada Chicaga od 20 milijuna stanovnika sam bio ja.
Da bi se netko bavio tim sportom, osim svih potrebnih predispozicija, mora znati i kako se pobrinuti da pronađe nemala financijska sredstva.
Prošle je godine HMS pokrenuo inicijativu na nivou Alpe-Adria (AA) za stvaranje druge lige ili tzv. natjecanja rekreativaca, i to ponajprije zbog stvaranja ujednačenije konkurentnosti vozača, a posebice radi izjednačavanja financijskih mogućnosti.

MR Kako bi se mogli smanjiti troškovi natjecanja? Primjerice, u Svjetskom prvenstvu u supermotu je ukinuta klasa S2 te je uveden jedinstveni dobavljač guma. Razmišlja li se u HMS-u o sličnim potezima u domaćim prvenstvima?

Rogulić Izabrali ste loš primjer koji je ustvari znatno poskupio natjecanja i uzrokovao veliki pad zanimanja za supermoto u Europi. Klasa je ukinuta jer nema zanimanja vozača. To smo i mi najavili za 2011.
Što se tiče raznih popusta, mogu vam reći da većina prodavača daju velike popuste, a mnogim vozačima i besplatno kada je u pitanju sport.
Uz to, na organizatorske troškove HMS ne može mnogo utjecati. Oni su ionako minimalni, a to je samo upis u kalendar od 1000 kuna.
No, na troškove vozača može se utjecati samo propisivanjem jeftinijih tehničkih uvjeta za motocikle. To je i napravljeno prošle godine za supermoto i skutere raspisivanjem klasa serijskih motora sa serijskim gumama. Znate koliki je bio odaziv vozača - nula!
Drugi način je smanjivanje broja utrka.

MR Slovenski auto-moto savez (AMZS) odredio je kalendar utrka vlastitog prvenstva u supermotu mjesec dana ranije nego što je na HMS-ovim stranicama osvanuo kalendar PH. Ondje su već bile određene neke utrke koje će se voziti u Hrvatskoj, a koje se boduju za slovensko prvenstvo. Zašto kalendar našeg prvenstva nije objavljen ranije? Što je s Požegom i gradskim utrkama općenito?

Rogulić Hrvatski kalendar je određen po prijavama organizatora još u studenom 2009. Samo je broj utrka za jedno prvenstvo “sveto pismo“, a datumi su stvar koja se mijenja prema potrebi.
Na sastanku u Budimpešti dogovorena je suradnja ostalih saveza regije AA. Isto tako, da bi se izbjegnulo održavanje dijela našeg prvenstva izvan zemlje, pokušalo se pronaći još neke organizatore u Hrvatskoj, no bezuspješno. Tek tada je Sportski odbor dopustio da se objavi taj kalendar.
U Požegi nije problem vojska s dozvolom već susjedi i organizator koji bi želio to odraditi. Nažalost, ondje ovog trenutka nema ljudi i klubova koji su spremni preuzeti taj zadatak.
Otkazala je i Virovitica jer je HMS tražio da se utrka održi na karting stazi, prije svega radi sigurnosti, ali je organizator - uz uvjet centar grada ili ništa - to odbio.
Ove godine još nećemo ići u bezuvjetnu zabranu utrka u naseljenim mjestima. HMS-ovi delegati u suradnji s osobama zaduženima za plan sigurnosti gledatelja i vozača, inzistirat će na poštivanju odredbi Pravilnika o stazama. U protivnom će organizatori morati nadoknaditi troškove svima koji su oštećeni. To se ove godine odnosi na utrke u Križevcima, Oroslavju, Novoj Rači te Bjelovaru.



MR Ažuriranje HMS-ove stranice nije uvijek često i pravovremeno. Hoće li se to promijeniti?

Rogulić HMS-ova stranica ponajprije služi za komunikaciju s vozačima i klubovima. Istina je da je ažuriranje stranica bio problem, ali odlukom sa sastanka Upravnog odbora od sada Tajništvo HMS-a preuzima funkciju administratora stranice i bit će odgovorno za njeno redovito servisiranje.

MR Što je s prezentacijom motociklizma na televiziji?

Rogulić Treba priznati da je prošle godine napravljen veliki pomak na tom polju. Popraćene su večeri prvaka, prikazane su i reportaže s mnogih utrka. Za 2010. predsjednik Saveza upravo je u dogovorima s televizijom oko izrade mjesečne emisije za HMS.

MR Kako čelni ljudi u Savezu mogu saznati koje su potrebe vozača?

Rogulić Danas su čelni ljudi Saveza istaknuti bivši športaši i zaljubljenici u motociklizam. Mnogi od njih su cijeli život svoje slobodno vrijeme poklanjali motociklizmu, a nikad nisu tražili ništa zauzvrat.
Prigovaraju nam da često mijenjamo Pravilnike. Pa, naravno da ih moramo mijenjati kada je ovaj dosadašnji još onaj prepisan od AMS-Jugoslavije. Moram sa zadovoljstvom kazati da su Pravilnici u svim disciplinama za 2010. godinu skoro sasvim prilagođeni europskima.
U našem sportu vozači svoje probleme rješavaju ponajprije u svom klubu. Prošle smo godine imali samo tri dopisa klubova, i to za rješavanje problema pooštravanja kontrole vožnje kroz park vozača te pristupa gledateljstvu toj zoni, potom otvaranja nove klase u disciplini oldtimeri, raspisivanja Kupa za žene u motokrosu te na koncu jedan dopis da vozač želi voziti utrke za PH samo u Hrvatskoj.
Pazite, vozači uvijek žele isto - da su kalendari i pravila doneseni na vrijeme, da su staze sigurne te da se doneseni pravilnici primjenjuju prema svima isto na svim natjecanjima. Uz to, prošle se godine prvi put počelo disciplinski kažnjavati sve HMS-ove suce koji su se ogriješili o Pravilnike.



Komentar


Dean Grbac, predsjednik Komisije za cestovne moto utrke

Gradske utrke
Zbog opasnosti za vozače i gledatelje koje nose utrke u naseljenim mjestima predložio sam Upravnom odboru njihovo ukidanje. On je zaključio da se te utrke mogu održavati uz striktno pridržavanje pravilnika o stazama. Ako MK Križevci ne budu mogli ispoštovati sve uvjete, predviđen je rezervni termin na novoj stazi u Bratislavi.

2010.
U ovo recesijsko vrijeme teško je predviđati broj vozača, ali se nadamo da će ih biti dovoljno za bodovanje u Prvenstvu Hrvatske. Razumijem vozače koji žele nastupiti, ali za to nemaju sredstava, i shvaćam najave da će veliki broj vozača zbog teške financijske situacije odustati od utrka. Cestovni motociklizam je izrazito skup sport.

Budžet
Za 2010. godinu Hrvatski olimpijski odbor nije predvidio sredstva za cestovne moto utrke, ali je nakon naknadnog traženja Tajništva HMS-a ipak odobren budžet za pomoć vozačima koji nastupaju na europskim te svjetskim prvenstvima. Čekamo odluke i planove vozača da bi novac mogao biti raspoređen.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R