2010-03-18 , Autor: Ines Brezovac, Slike: Arhiva Motorevije | |
Razgovarali smo s predsjednikom Sportskog odbora Hrvatskog motociklističkog saveza Darkom Rogulićem o važnim problemima hrvatskog moto sporta
U prethodnom smo izdanju Motorevije objavili članak pod naslovom „Gorki okus“, u kojem smo dali pregled sezone 2009. i izdvojili neke probleme moto sporta u našoj zemlji, utemeljene ponajprije na vozačevim izjavama. Uz to, predložili smo i određena rješenja za njih. Budući da je odmah po objavi stigla reakcija iz HMS-ovog čelništva, za ovaj smo broj odlučili opširnije donijeti i drugu stranu priče. Predsjednik Sportskog odbora Darko Rogulić objasnio nam je što Savez poduzima kako bi se problemi riješili te zašto su neki od prijedloga neizvedivi
MR Kako će Hrvatski motociklistički savez motivirati vozače za sudjelovanje u domaćim prvenstvima u sezoni 2010.?
Rogulić HMS nije taj koji motivira vozače da postanu sportaši, već to - kao i u ostalim sportskim disciplinama u Hrvatskoj - rade klubovi. Bavljenje motociklizmom je kao izuzetno skupim i opasnim sportom ipak prvenstveno pojedinačna odluka.
Također, morate znati da s obzirom na broj stanovnika u Hrvatskoj ima iznimno mnogo vozača. Uvijek se pritom sjetim što me na Prvenstvu Amerike u motociklizmu 1983. godine šokiralo - jedini predstavnik grada Chicaga od 20 milijuna stanovnika sam bio ja.
Da bi se netko bavio tim sportom, osim svih potrebnih predispozicija, mora znati i kako se pobrinuti da pronađe nemala financijska sredstva.
Prošle je godine HMS pokrenuo inicijativu na nivou Alpe-Adria (AA) za stvaranje druge lige ili tzv. natjecanja rekreativaca, i to ponajprije zbog stvaranja ujednačenije konkurentnosti vozača, a posebice radi izjednačavanja financijskih mogućnosti.
MR Kako bi se mogli smanjiti troškovi natjecanja? Primjerice, u Svjetskom prvenstvu u supermotu je ukinuta klasa S2 te je uveden jedinstveni dobavljač guma. Razmišlja li se u HMS-u o sličnim potezima u domaćim prvenstvima?
Rogulić Izabrali ste loš primjer koji je ustvari znatno poskupio natjecanja i uzrokovao veliki pad zanimanja za supermoto u Europi. Klasa je ukinuta jer nema zanimanja vozača. To smo i mi najavili za 2011.
Što se tiče raznih popusta, mogu vam reći da većina prodavača daju velike popuste, a mnogim vozačima i besplatno kada je u pitanju sport.
Uz to, na organizatorske troškove HMS ne može mnogo utjecati. Oni su ionako minimalni, a to je samo upis u kalendar od 1000 kuna.
No, na troškove vozača može se utjecati samo propisivanjem jeftinijih tehničkih uvjeta za motocikle. To je i napravljeno prošle godine za supermoto i skutere raspisivanjem klasa serijskih motora sa serijskim gumama. Znate koliki je bio odaziv vozača - nula!
Drugi način je smanjivanje broja utrka.
MR Slovenski auto-moto savez (AMZS) odredio je kalendar utrka vlastitog prvenstva u supermotu mjesec dana ranije nego što je na HMS-ovim stranicama osvanuo kalendar PH. Ondje su već bile određene neke utrke koje će se voziti u Hrvatskoj, a koje se boduju za slovensko prvenstvo. Zašto kalendar našeg prvenstva nije objavljen ranije? Što je s Požegom i gradskim utrkama općenito?
Rogulić Hrvatski kalendar je određen po prijavama organizatora još u studenom 2009. Samo je broj utrka za jedno prvenstvo “sveto pismo“, a datumi su stvar koja se mijenja prema potrebi.
Na sastanku u Budimpešti dogovorena je suradnja ostalih saveza regije AA. Isto tako, da bi se izbjegnulo održavanje dijela našeg prvenstva izvan zemlje, pokušalo se pronaći još neke organizatore u Hrvatskoj, no bezuspješno. Tek tada je Sportski odbor dopustio da se objavi taj kalendar.
U Požegi nije problem vojska s dozvolom već susjedi i organizator koji bi želio to odraditi. Nažalost, ondje ovog trenutka nema ljudi i klubova koji su spremni preuzeti taj zadatak.
Otkazala je i Virovitica jer je HMS tražio da se utrka održi na karting stazi, prije svega radi sigurnosti, ali je organizator - uz uvjet centar grada ili ništa - to odbio.
Ove godine još nećemo ići u bezuvjetnu zabranu utrka u naseljenim mjestima. HMS-ovi delegati u suradnji s osobama zaduženima za plan sigurnosti gledatelja i vozača, inzistirat će na poštivanju odredbi Pravilnika o stazama. U protivnom će organizatori morati nadoknaditi troškove svima koji su oštećeni. To se ove godine odnosi na utrke u Križevcima, Oroslavju, Novoj Rači te Bjelovaru.
MR Ažuriranje HMS-ove stranice nije uvijek često i pravovremeno. Hoće li se to promijeniti?
Rogulić HMS-ova stranica ponajprije služi za komunikaciju s vozačima i klubovima. Istina je da je ažuriranje stranica bio problem, ali odlukom sa sastanka Upravnog odbora od sada Tajništvo HMS-a preuzima funkciju administratora stranice i bit će odgovorno za njeno redovito servisiranje.
MR Što je s prezentacijom motociklizma na televiziji?
Rogulić Treba priznati da je prošle godine napravljen veliki pomak na tom polju. Popraćene su večeri prvaka, prikazane su i reportaže s mnogih utrka. Za 2010. predsjednik Saveza upravo je u dogovorima s televizijom oko izrade mjesečne emisije za HMS.
MR Kako čelni ljudi u Savezu mogu saznati koje su potrebe vozača?
Rogulić Danas su čelni ljudi Saveza istaknuti bivši športaši i zaljubljenici u motociklizam. Mnogi od njih su cijeli život svoje slobodno vrijeme poklanjali motociklizmu, a nikad nisu tražili ništa zauzvrat.
Prigovaraju nam da često mijenjamo Pravilnike. Pa, naravno da ih moramo mijenjati kada je ovaj dosadašnji još onaj prepisan od AMS-Jugoslavije. Moram sa zadovoljstvom kazati da su Pravilnici u svim disciplinama za 2010. godinu skoro sasvim prilagođeni europskima.
U našem sportu vozači svoje probleme rješavaju ponajprije u svom klubu. Prošle smo godine imali samo tri dopisa klubova, i to za rješavanje problema pooštravanja kontrole vožnje kroz park vozača te pristupa gledateljstvu toj zoni, potom otvaranja nove klase u disciplini oldtimeri, raspisivanja Kupa za žene u motokrosu te na koncu jedan dopis da vozač želi voziti utrke za PH samo u Hrvatskoj.
Pazite, vozači uvijek žele isto - da su kalendari i pravila doneseni na vrijeme, da su staze sigurne te da se doneseni pravilnici primjenjuju prema svima isto na svim natjecanjima. Uz to, prošle se godine prvi put počelo disciplinski kažnjavati sve HMS-ove suce koji su se ogriješili o Pravilnike.