Već po ustaljenom običaju,
Harley-Davidson prvi u nizu velikih proizvođača motocikala već u kolovozu
predstavlja svoje novitete za sljedeću godinu. Također ustaljeno - velike promjene
i ovaj su put izostale
Američke i europske mjere razlikuju se. Recimo, u jedinicama kojima se mjeri obujam. Kubični inči nasuprot centimetrima.
FAT BOY SPECIAL Dvocilindarski V-motor, promjer x hod 95,3 x 111,1 mm, 1585 ccm,
56 kW (76 KS) pri 5450 o/min, 125 Nm pri 3500 o/min, čelični cjevasti okvir,
sprijeda disk promjera 292 mm, straga disk promjera 292 mm, visina sjedala 680 mm,
masa praznog vozila 313 kg
Novi motor koji pokreće electru glide ultra limited ima 103 kubična inča, što je sedam više u odnosu na standardni twin-cam koji će se i dalje u različitim izvedbama serija touring, dyna i softail pojavljivati s kontrabalansnom osovinom i bez nje.
Jedan kubični inč odgovara vrijednosti od 16,3871 kubičnog centimetra, što znači da bi novi motor trebao imati gotovo 1688 ccm. No, oni koji pedantno krenu u izračun, uz promjer od 98,4 mm te nepromijenjeni hod od 111,1 mm, doći će do brojke od 1689,75 ccm. Bit će da su u Milwaukeeju popili koju čašicu bourbona previše pri preračunavanju u europske mjere.
No, vratimo se onome što je zapravo bitno kod novoga motora. Kao prvo, veliki motor razvija šest KS i deset Nm više od svog „manjeg brata“, što ga čini dostojnim pogonom najluksuznije i najskuplje electre glide u povijesti. Okvir touring-modela prošle godine iznova je konstruiran, a zbog izmjene načina vješanja moglo se odreći kontrabalansne osovine. Za zemlje EU-a već se spominje i cijena - oko 28.700 eura. Osim ABS-a, grijača ručica te utičnice, kupci verzije ultra limited dobivaju i kompletni sustav kofera, torbe za njihovu unutrašnjost, audiosustav harman/kardon, sustav za komunikaciju između vozača i suvozača te tempomat.
ELECTRA GLIDE ULTRA LIMITED Dvocilindarski V-motor,
promjer x hod 98,4 x 111,1 mm, 1690 ccm, 62 kW (84 KS) pri 5010 o/min,
136 Nm pri 3500 o/min, čelični cjevasti okvir, sprijeda dvostruki diskovi
promjera 300 mm, straga disk promjera 300 mm, visina sjedala 745 mm,
masa praznog vozila 400 kg
Aluminijski kotači dodatno su ukrašeni kromiranim krakovima, a oplate su lakirane u dvije boje. Na raspolaganju su crno-crvena, plavo-crna te crna u dvije nijanse.
S cijenom od 20.200 eura fat boy special predstavlja se kao jeftiniji, ali ne i manje luksuzan HD. Special je zapravo inačica položena nešto niže u odnosu na standardni model. Dostupna je u crnoj i mat crnoj boji, a dosljedno prati linije preostalih softaila. Oblik spremnika goriva, okvir, skriveni stražnji amortizeri te gume dimenzija 140 sprijeda i 200 straga tipične su za tu seriju. Motor 96-ica je montiran izravno u okvir, i zato je opremljen kontrabalansnom osovinom, radi smanjenja vibracija. Kao i na svim big-twinovima, u mjenjač je ugrađen pojačani zupčanik pete brzine.
BUELL 1125 CR Dvocilindarski V-motor, promjer x hod 103 x 67,5 mm, 1125 ccm,
109 kW (148 KS) pri 10.000 o/min, 111 Nm pri 8000 o/min, dvostruke aluminijske
grede, sprijeda obodni disk promjera 375 mm, straga disk promjera 240 mm,
visina sjedala 775 mm, masa praznog vozila 170 kg
U obliku figure zvane XR 1200 X Harley donosi svoju sljedeću „crnu“ simfoniju. Upravo crna boja donijela mu je toliko željenu korpulentnost i masivnost, iako će u izljevu sarkazma taj kolorit mnogi prokomentirati kao trend u koji je cjelokupna moto industrija trenutačno zavijena. Stražnja vilica, motor i ispušni sustav do prošle su godine bili izvedeni u boji aluminija, a na modelu X su - mat crni.
BUELL XB12 SX Dvocilindarski V-motor, promjer x hod 95,3 x 111,1 mm, 1585 ccm,
57 kW (78 KS) pri 5250 o/min, 126 Nm pri 3500 o/min, čelični cjevasti okvir,
sprijeda disk promjera 300 mm, straga disk promjera 292 mm,
visina sjedala 680 mm, masa praznog vozila 295 kg
Pažnju plijene crvene opruge stražnjih Showinih amortizera te njihove komore za izjednačavanje. Očigledan dokaz da se Harley sve više okreće vrlo zahtjevnom europskom tržištu koje posljednjih godina naginje stilu naked-bike. Sve te izmjene dakako da su se odrazile i na povišenje cijene. XR 1200 X od osnovnog je modela u zemljama Europske unije skuplji oko 800 eura, čime je cijena gotovo dosegnula granicu od 12.000 eura.
DYNA WIDE GLYDE Dvocilindarski V-motor, promjer x hod 95,3 x 111,1 mm,
1585 ccm, 57 kW (78 KS) pri 5250 o/min, 126 Nm pri 3500 o/min,
čelični cjevasti okvir, sprijeda disk promjera 300 mm, straga disk promjera 292 mm,
visina sjedala 680 mm, masa praznog vozila 295 kg
Nakon dvogodišnje pauze, a u godini 30-godišnjeg jubileja, dyna wide glide vraća se u proizvodnu paletu. Tim povodom taj model pojavljuje se u limitiranom broju od 3000 primjeraka, koji su baš kao i 1980. godine ukrašeni plamenima na spremniku goriva. Wide glide je chopper u pravom smislu te riječi. Veliki i uski prednji žbičani kotač, duga prednja vilica te veliki međuosovinski razmak od čak 1715 mm samo su neke od karakteristika. Najmanje 14.800 eura morat će izdvojiti oni željni tog istinskog doživljaja motocikla. Naravno, za tu cijenu dobivate samo - crnu boju, a za ostale ćete morati doplatiti (oko 200 eura).
XR 1200 X Dvocilindarski V-motor, promjer x hod 88,9 x 96,8 mm, 1202 ccm,
67 kW (91 KS) pri 7000 o/min, 100 Nm pri 3700 o/min, čelični cjevasti okvir,
sprijeda dvostruki diskovi promjera 292 mm, straga disk promjera 260 mm,
visina sjedala 795 mm, masa praznog vozila 250 kg
Najvažnija novost u Buellovom programu je XB 12 SX city X. Još od 2005. godine taj agresivni streetfighter s ekstremno malim međuosovinskim razmakom nudi se pod oznakom XB 9 SX, i to s V2 motorom obujma 984 ccm. Sad je dodatno ojačan 218 ccm, što znači da ima 13 KS i 25 Nm više od prethodnika. Proizvođač navodi da je to ojačanje utjecalo na poboljšanje vozne dinamike. I njemu je, dakako, porasla cijena, i to 700 eura.
Samo minorne promjene pretrpio je 1125 CR - opremljen je streetfighterskim upravljačem od aluminija.
Svi Buellovi modeli za 2010. godinu bit će opremljeni novim pokazivačima smjera te LED-stražnjim svjetlom, kao i novom lambda-sondom.
Za pružanje boljeg korisničkog iskustva i ispravan prikaz sadržaja ova stranica koristi kolačiće. Kolačići su anonimizirani te u svakom trenutku možete kontrolirati i konfigurirati postavke kolačića u vašem Internet pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati u Pravilima o kolačićima.