Motorevija
PRETRAGA
2008-11-17 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Imati motocikl po vlastitoj želji mogu rijetki. Kada on priča vlastitu priču, onda je to vrijedno još više pažnje. Mocca i njegov brutalni El Bruto ispričali su nam jednu takvu - pravu bajku



El Bruta su se plašili svi. Pred njim je svatko izgledao malen i beznačajan. Iz njegova izgleda lako se iščitavala brutalna snaga, čak i kada je mirovao. Nitko nije pretjerano žudio da ga sretne, a kada se to i dogodilo, najbolje je - kažu - bilo ostati miran i pustiti ga da prođe. I tako se nitko nije usudio stati mu na put.

Brutalni je živio u špilji skrivenoj od pogleda, a njemu su se usudili prišuljati samo rijetki. Mocca je bio jedan od odabranih, samo je on s El Brutom mogao komunicirati i njime vladati. Njih dvojica dugo su se upoznavali i navikavali jedan na drugoga, a Mocca ga jedini može i zajahati.
Došlo je vrijeme da nas povede da ga vidimo. Ozbiljnost je brzo zamijenila smiješak na našim licima, a drhtava ruka brzo se dohvatila fotoaparata jer Mocca je označio polazak. Mala karavana krenula je u nepoznato - ususret sudbini…

I tako bismo ovu bajkovitu priču iz davnina o posjetu brutalnom zmaju El Brutu mogli potezati unedogled. No, morate priznati da zvuči dobro! Bajke uvijek prolaze, a nama se stvarno ponekad činilo da je sve istina.



Mi nismo bili u izmišljenoj zemlji, nego u Čakovcu, upoznali smo se u garaži umjesto u špilji, a El Bruto nije zmaj, nego motocikl. No, nije ni daleko od zmaja - s borbenim stavom, snažnim motorom i žarkim plamenima na plavoj boji oplata. Usijani komad metala radio je pored nas uz zvučnu kulisu lokomotive, zorno dokazujući da veza obujam - čista snaga - moment nikada neće biti izvan mode. Barem u srcima nas koji prestanemo disati kad čujemo takt moćnog V-dvocilindraša obujma većeg od 2000 ccm. Svakim njegovim udahom jedan cilindar proguta obujmom litru smjese goriva i zraka i ispusti uhu toliko uzbudljiv zvuk iz auspuha. U praznom hodu čini se kao da zvijer polagano diše, udišući samo toliko da ne utihne.

Čovjeku koji ima priliku susretati se s njime najbolje je da to učini dok je brutalni u praznom hodu. Tada, osim impozantnih dimenzija koje vas navode na pomisao da to nije motocikl za vožnju, nego statična skulptura u čast čiste mehaničke snage, manje plaši njegova prava narav. Kažemo vam - kao u kakvoj drevnoj bajci, kada junaci nabasaju na uspavanog zmaja u pećini dok spava. Izgleda pitomo, no bljuje vatru čim se probudi!

Iako mu kao mjesto rođenja piše Čakovec, El Bruto je i po načinu nastaka pravi custom bike, sastavljen od visokovrijednih komponenti s raznih strana, a dorađen hrvatskom rukom. Budući da smo zanimljive tematske priče o takvim motociklima koji se izrađuju po željama kupaca mogli gledati samo u specijalnim emisijama National Geographica, veseli činjenica da je taj vid stvaralaštva zaživio i u Hrvatskoj.

Tako je i El Bruto jedan od uradaka manufakture Mocca Custombikes - na kojem su prikazane kvalitetna izvedba, zavidna ukomponiranost mehaničkih elemenata poput motora, primara i mjenjača te izvrsna završna obrada. Posebna pažnja posvećena je čistoći oblika, da bi „važne“ stvari poput širokog remena primarnog prijenosa do kristalno ispoliranih kotača došle do izražaja. Prednja vilica zato je blind tree, sa zatvorenim donjim prihvatima osovine kotača, a ručica gasa sajlu pokreće unutrašnjim mehanizmom. Elektroinstalacija je nevidljiva, prije svega na upravljaču, kroz koji do prekidača prolazi s unutrašnje strane.



„Pospremanjem“ tih sitnica El Bruto je dobio priliku da gledatelja očara čistom impozantnom figurom te dobro izbalansiranim omjerom u tehnici air-brush lakiranih dijelova oplate i kromiranih dijelova motora te kotača. U dizajnu su primjetne dvije karakterne crte: plameni jezici koji s pojavom motocikla dočaravaju snagu i „tjeraju“ na primisli o mitskom zmaju te detalj malteških križeva - simbola časti i zaštite. Tijekom povijesti nosili su ih vitezovi, a oni i zmajevi u pričama su uvijek išli zajedno.

Ono što ne postoji kod serijskih motocikala najvažnije je kod customa. Mehanika je u službi glavne teme uratka, a što je izvedba bolja, motocikl je vredniji. U slučaju El Bruta ideja je odlično pogođena i ostvarena. Većinu komponenti, počevši s velikim motorom, isporučio je poznati dobavljač Ultima, a i sve ostale dijelove potpisuju ugledna imena iz svijeta custominga.

Vizualni dojam ne ide bez zvučne kulise. Zato je zvuk moćnog V-2 motora posebna priča, a grmljavina iz kratkog Snub Noseovog ispuha čuje se podaleko. U vožnji El Bruto najviše voli duže dionice magistralne ceste, koje najbolje odgovaraju njegovom po visini nestandardnom okviru (visina glave okvira iznad standarda je osam cola) i po dužini nestandardnoj vilici (dužina iznad standarda 10 cola). Sveukupno se „brutalni“ proteže na zavidnom međuosovinskom razmaku koji u gradu zahtijeva nešto napora pri upravljanju. No, zato publike ne manjka gdje god da Mocca s njime zastane. Da je zaista pažnje vrijedan, svjedoči i priznanje za najbolju preradu koju je dobio na nedavnim moto susretima u Virovitici.

El Bruto je nastao u četiri mjeseca rada, homologiran je i spreman za registraciju. Zato, kada na cesti iza leđa čujete grmljavinu i ugledate plamen, znajte da ne slijedi susret sa zmajem, nego s brutalnim El Brutom.

TEHNIČKI PODACI

Vlasnik: Mocca, Čakovec
Izrada: Mocca Custombikes

Motor
Dostavljač                  Ultima, El Bruto Series
Godište proizvodnje     2007.
Obujam                      2100 ccm
Snaga                        140 KS pri 5300 o/min
Okretni moment         145 Nm
Kut među cilindrima    45 stupnjeva
Rasplinjač                  Mikuni 45 mm
Ispuh                        Snub Nose
Mjenjač
Dostavljač                  Ultima
Stupnjevi prijenosa     šest brzina
Promjena brzina         nožna poluga + ručna (po želji)
Primarni prijenos        remen
Završni prijenos          klinasti remen
Okvir
Dostavljač                 Ultima - modificirao Mocca Custombikes
Izvedba                    softail
Kut glave okvira        43 stupnja
Visina glave okvira      8 cola iznad standarda
Prednja vilica
Izvedba                     blind tree, upside-down, chopper
Dužina teleskopa        10 cola više od standarda
Promjer                     58 mm
Kotači
Dostavljač               Chrome Horse
Dimenzije                prednji 21 cola, stražnji 18 cola
Gume                     avon cobra, prednja široka 90 mm, stražnja 250 mm
Kočnice
Dobavljač               Ultima
Promjer diskova      290 mm
Lakiranje
Izvođač                 Željko Đukić - Max Art, www.airbrush-maxart.com
Tema                    plava boja s narančastim plamenima
Pribor
Upravljač                  Chrome Werk
Ručice i polugice        Silver Horse, Internal Throttle
Armature                  Thunder Performance
Spremnik goriva         Pro Image
Spremnik ulja            Paughco
Blatobrani                 Sumax
Svjetla                     prednje Paughco, stražnje Hi-Tech
Električna instalacija  Ultima
Sjedalo                    Custom
Masa                       320 kg
Vrijeme izrade         4 mjeseca
Cijena                    oko 30.000 eura









Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R