2009-03-31 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
U trećoj godini Motorevijinog izbora Best bike sudjelovalo je ukupno 1365 čitatelja, koji su izabrali svoje favorite u osam kategorija. Najupješniji su bili Yamaha i Aprilia s po dvije titule
I treću godinu zaredom Motorevija je birala naj-motocikle godine. U izboru za 2009. godinu sudjelovalo je ukupno 1365 čitatelja, koji su pravilnim ispunjavanjem dopisnice (Motorevija 12/2008) stekli uvjete da kandidiraju za osvajanje vrijedne nagrade - honde CBR 125 R.
Motorevijin izbor motocikala godine puno je više od običnog glasanja, a za manje upućene ukratko ćemo ponoviti njegove specifičnosti. Prvo - izbor je podijeljen u osam kategorija, pa svaka od njih pojedinačno slavi svoga pobjednika. Drugo - izbor je međunarodnog karaktera i u njemu sudjeluje 11 europskih motociklističkih magazina naše izdavačke kuće Motor-Presse International. Treće - izbor je ujedno i istaživački projekt koji prikuplja standardizirane podatke o mnoštvu ispitanika u relativno kratkom periodu. Podaci dobiveni u dopisnicama koriste se u svrhu poboljšavanja kvalitete našega magazina te se sustavno sortiraju, obrađuju i analiziraju. Dakle, vaše nam je mišljenje iznimno važno, dragi naši čitatelji.
A vi ste i u 2009. odabrali svoje favorite. Primjerice, da je kawasaki GTR 1400 i ovaj put tourer godine, kao što je aprilia RS 125 najbolja 125-ica. Inače, RS 125 je trijumfirao u devet od 11 zemalja, što ga čini najuspješnijim motociklom izbora. Za njega je u Hrvatskoj u postotku glasalo najviše čitatelja - 24,2 posto.
No, to nije bila jedina titula za Apriliju. RSV4 factory pobuđuje veliki interes, što dokazuju i rezultati vašeg glasanja, koji taj motocikl proglašavaju naj-sportašem za ovu godinu.
Osim Aprilije, i Yamaha se može podičiti s dvije titule: T-max je najatraktivniji skuter, dok je V-max najprestižniji naked. Pomalo iznenađuje odabir honde VFR u kategoriji allroundera, dok HD V-rod muscle dokazuje da ta tradicionalna marka u Hrvatskoj nesumnjivo ima mnoštvo obožavatelja.
Što se može zaključiti iz europskog izbora? Recimo da lokalpatriotizam ne jenjava. Tako su Njemci odabrali čak tri BMW-a, dok su Talijani ljubav izrazili spram dva svoja proizvođača - Aprilia i Ducati - koji su slavili u pet kategorija.
Iznenađenja? Možda španjolsko favoriziranje proizvođača iz Bologne, ili točnije - ducatija desmosedicija RR, hypermotarda i streetfightera.
Da svako tržište ima svoje specifičnosti, pokazuje primjer odabir tourera u Mađarskoj (honda pan european), Njemačkoj (triumph sprint ST) te Švicarskoj (yamaha FJR 1300 A).
REZULTATI PO KATEGORIJAMA U HRVATSKOJ- glasalo 1365 čitatelja
Toureri/sport toureri
1. Kawasaki GTR 1400
|
17,5 %
|
2. Yamaha FJR 1300 A
|
14,3 %
|
3. BMW R 1200 RT
|
12,9 %
|
1. Honda VFR 800
|
17,4 %
|
2. Yamaha FZ1 fazer
|
9,7 %
|
3. KTM 990 SMT
|
9,6 %
|
1. Aprilia RSV4 factory
|
14,3 %
|
2. Yamaha YZF-R1
|
13,8 %
|
3. Honda fireblade ABS
|
12,1 %
|
1. Yamaha V-max
|
10,1 %
|
2. Honda CB 1000 R
|
8,8 %
|
3. Suzuki B-king
|
7,3 %
|
1. Harley-davidson V-rod muscle
|
17,9 %
|
2. Suzuki intruder M1800 R2
|
11,1 %
|
3. Harley-davidson rocker
|
7,6 %
|
1. BMW R 1200 GS/adventure
|
12,3 %
|
2. Aprilia dorsoduro
|
9,1 %
|
3. KTM 990 supermoto
|
8,5 %
|
1. Aprilia RS 125
|
24,2 %
|
2. Honda CBR 125 R
|
17,4 %
|
3. Yamaha YZF-R 125
|
10,2 %
|
1. Yamaha T-max 500
|
21,9 %
|
2. Gilera GP 800
|
14,5 %
|
3. Derbi GP 1 125/250
|
9,9 %
|