Članak | 30 godina: Kawasaki ZXR 750
Kawasakijev legendarni superbike ZXR 750 ove godine slavi trideseti rođendan, čime i službeno postaje 'oldtimer'
Motocikl koji je obilježio prvu polovicu 90-ih lansiran je pod motom 'hightech po dumping cijeni', što je doista i bilo tako – ukoliko ste ga uspoređivali s konkurentom poput Honde VFR 750 R iliti RC30. No, ukoliko je s druge strane stajao Suzuki GSX-R 750, tada taj slogan baš i nije zvučao tako uvjerljivo. No, bilo kako bilo, mnogi ZXR-a pamte po atraktivnoj zeleno-plavo-bijeloj kombinaciji boja te cijevima sustava ram-air nalik onima na usisivaču a koja su u međuvremenu postala kult.
Model kodne oznake H1
Prva serija ZXR-a 750 nosi kodnu oznaku H1, redni četverocilindraš razvijao je 107 KS a vaga je pod njime pokazivala priličnih 230 kg. Motor je u ZXR-a presađen iz prethodnika GPX-a 750 a poznat je po tome da ga je mučio razvodni sustav – lanac i natezač – ali i kompletna glava motora (ventili, bregaste osovine, mostovi bregastih itd.). Ostalo? Dječje bolesti poput osjetljivih (svijenih) prednjih diskova, 'poroznih' semeringa na prednjim vilicama te ispušnog topa sklonom mijenjanju boja (poplavi a kasnije i pocrni) ispravljeni su već godinu dana kasnije na lagano modificiranom modelu H2 (1990.). Kawin superbike se u ono vrijeme vozio iznimno lako, bio je vrlo agilan i upravljiv a krasio ga je i zarazno-jezgrovit reski zvuk.
Među kolekcionarima i ljubiteljima moderne sportske klasike, prvi ZXR 750 (H1 i H2) postiže uvjerljivo najveću cijenu na tržištu. Najcjenjeniji je u originalu i po mogućnosti u zelenoj boji, a tada u pravilu na tržištu postiže cijenu od preko 5000 eura. Tendenciju porasta cijene (od 2500 eura naviše) bilježi i druga generacija (J1) ZXR-a, naravno ukoliko je u originalnom stanju dok treći model poznat pod kodnom oznakom L1 u inozemstvu kupujete doslovce za šaku eura (oko 1000 eura).
U svakom slučaju, želimo mu da i dalje uživa u više nego zasluženoj mirovini a od ove godine i u statusu 'starodobnika'.
Povijest modela:
1989. Uvođenje modela ZX 750 H1
1990. Model ZX 750 H2: raplinjači promjera 38 mm (prije 36 mm), poboljšani semerinzi vilica, mekše kočne pločice, lakša stražnja vilica, tanja bočna pojačanja okvira
1991. Novi model ZX 750 J1: potpuno novi okvir i ovjes - motor postaje noseći dio a prednja vilica je upside-down - promjena dizajna, stražnja guma 180 mm (prije 170). Snaga sa 107 smanjena na 100 KS. Uvođenje trkaće replike ZXR 750 RR (ZX 750 K) sa flah-šiber rasplinjačima, jednim sjedalom i racing mjenjačem i završnim prijenosom.
1993. Potpuno novi model ZX 750 L1: motor na bazi RR-a (125 KS), novi sustav ram-air, modifikacije na ovjesu i okviru. RR-verzija je pod kodnom oznakom ZX 750 M
1995. Posljednja godina proizvodnje i prodaje ZXR-a. Krajem godine predstavljen nasljednik ZX7R čija prodaja službeno započinje 1996.
Zajednica | Komentari