Motorevija
PRETRAGA
2018-05-04 , Autor: Ante Radić, Slike: Igor Dorić
Bookmark and Share

Igor je zaražen virusom putovanja, svojim je V-Stromom 650 iz 2008. obišao europski kontinent uzduž i poprijeko, a otisnuo se i duboko u Aziju



Nakon što je sredinom 2007. nastradao u bizarnoj prometnoj nesreći, koja mu je gotovo potpuno uništila želju za vožnjom motora, a Kawasaki ER-6f pretvorila u hrpu željeza, Igora je i dalje 'kopkao' crv putovanja. Inspiriran putopisima i dokumentarcima, dobio je neopisivu želju proputovati Europu.



"Plavi mali V-Strom opremljen ABS-om stigao mi je usred sezone 2008. Dvostruki kralj Alpa, što je rijetkost za japanski motocikl, i to male kubikaže, bio je logičan odabir za realizaciju moje ideje. Na prvo višednevno putovanje krenuli smo 2009. u smjeru francuske Normandije, kada smo Strom i ja napravili 6000 km u dva tjedna.“



Svakodnevne avanture protkane osjećajem neizvjesnosti, samo su dodatno otvorile Igorove apetite, pa se 2010. zaputio na dvotjednu ekspediciju preko baltičkih zemalja sve do Skandinavije. "Koliko god razvijena Europa bila zanimljiva, visoke cijene nimalo im ne idu u prilog. S mojim velikim apetitom za uzbuđenjima, plan za iduću godinu bio je kudikamo ambiciozniji, a kazaljka kompasa okrenula se u sasvim drugom smjeru. U društvu prijatelja koji je vozio BMW R 1200 S, krenuli smo do Irana i s povratkom kući okrenuli 13.000 km. To je trenutak u kojem se moj virus putovanja potpuno razbuktao i stalno me vukao na Istok."



Sljedeće dvije godine okolnosti mu nisu dopuštale višetjedna putovanja, pa je tijekom 2012. i 2013. odradio nekoliko kraćih putovanja po Bugarskoj, Rumunjskoj, Moldaviji, Albaniji, Grčkoj i Makedoniji. Istok je morao pričekati iduću godinu.
"Strom i ja zaputili smo se 2014. do Kavkaza, tj. Gruzije, Azerbejdžana i Armenije u trajanju od dva i pol tjedna. Put nas je ponovno vodio preko cijele Turske. Zbog manjka slobodnog vremena, 2015. i 2016. vozio sam samo vikend ture po Hrvatskoj i okolici. No, pravi razlog je bio što sam zaista uzbudljivo putovanje vidio tek izvan granica Europe, daleko iza Turske i Irana."

I sada dolazimo do ključnog trenutka, jer Strom je na brojaču 'okrenuo' 100.000 km, Igor je skupio dovoljno iskustva i hrabrosti pa je započela velika azijska avantura. Otisnuli su se duboko u Aziju, prevalili još 25.000 km, ali o tom pothvatu čitat ćete nekom drugom prilikom jer se dojmovi još nisu slegnuli.



Igor ističe da je s V-Stromom dobio još jednu vrijednu stvar, a to je zajednica V-Strom u Hrvatskoj i okolici, okupljena oko foruma kao izvora vrlo korisnih informacija. Kako to obično biva, nakon isteka garancije Strom je počeo održavati kod provjerenih mehaničara izvan ovlaštene mreže, a ozbiljnijih kvarova nije ni bilo. "Makadam i zemljana cesta nisu nikakav problem u rukama malo vještijeg vozača, ali pijesak, blato, prelasci rijeka i kamena stranputica ipak nisu prirodni okoliš za V-Strom. Zamjena motornog ulja svakih 6000 kilometara jedina je gnjavaža na duljim putovanjima, no to nipošto nije velik trošak", zaključuje.




Tehnički podaci
Suzuki V-Strom DL 650 A K8

Dvocilindarski V-motor pod 90 stupnjeva, 645 ccm, 67 KS pri 8800 o/min, 60 Nm pri 6400 o/min, mjenjač sa šest stupnjeva, prednja guma 110/80-19, stražnja guma 150/70-17 , suha masa 220 kg, spremnik goriva 22 l





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R