Četrdesetak članova odradilo je posljednji ovosezonski poligon, prije zimskog sna
Unatoč magli i temperaturi tek nešto iznad nule, članovi Motogymkhane Croatia tradicionalno su zatvorili moto sezonu. Učinili su to na najbolji mogući način prije zimskog sna, treningom sigurne vožnje. Četrdesetak članova odradilo je posljednji ovosezonski poligon. Viziri su se maglili, ruke grijale na auspusima motocikala, ali odustajanja od cjelodnevne vožnje oko čunjeva nije bilo.
Kroz sezonu Motogymkhana Croatia odradila je gotovo tridesetak ovakvih poligona. Oko čunjeva vozilo se 400 polaznika što je fantastična brojka, ako znamo da su motociklisti među najugroženijim sudionicima u prometu, a škola sigurne vožnje zasigurno pridonosi smanjenju broja žrtava. Udruga se može pohvaliti i sa šest održanih natjecanja od kojih je jedno bilo međunarodno s ponajboljim vozačima ove discipline iz Češke i Slovenije. Stranci su prema riječima alfe i omege čunjaštva u Hrvatskoj, Željka Marinovića, oduševljeni brojem natjecatelja, organizacijom i samim ispitima spretnosti.
Ono što svakako veseli, ne samo vodstvo udruge nego i općenito motosvijet, je sve veći broj vozačica. Svoje znanje bruse na poligonima ovakvog tipa, a onda zajedno sa svojim muškim kolegama suvereno krstare prometnicama. No, ono najvažnije, njima krstare sigurno, pune iskustva kako u određenim nepredviđenim situacijama reagirati. Jedna od njih je i Jasna Palić Picukarić, vozačica s tri godine vozačkog iskustva za upravljačem, ali s puno više na suvozačkom sjedalu.
Nakon suvozačkog staža odlučila je sama početi voziti. Završila je auto školu, odradila brojne škole sigurne vožnje, motocross škole, enduro škole, a u čunjeve se kako kaže slučajno zarazila. "Iskočio mi je link za školu sigurne vožnje, prijavila sam se i to je to. Čunomanija me totalno preuzela. Uživam u svakom novom poligonu. Moram priznati da mi je veliki izazov svladati sve te elemente, ali vježbom i trudom to odrađujem s lakoćom", ističe Jasna.
Vježbalo se mnogo različitih elemenata i na posljednjem ovogodišnjem treningu. Ono što ljudima detaljno objašnjavamo je kočenje. Vježbe kočenja prednjom, stražnjom, s obje kočnice, upotrebom ABS-a su neizostavni na svakom treningu. Kandidati s nevjericom slušaju kada im kažemo kako je pri brzini od 100 kilometara na sat prosječnom vozaču uz obje kočnice i ABS potrebno gotovo 50 metara do potpunog zaustavljanja.
Naravno tu je i obrnuto upravljanje. "Svi ga koristimo, a da toga nismo svjesni. Na poligonima pokažemo polaznicima da ga uistinu koristimo u svakodnevnoj vožnji", ističe Željko Marinović. Dodaje kako ga veseli sve veći broj polaznika, kao i onih koji odmah nakon završetka autoškole svoje vozačke vještine dolaze brusiti na poligonima sigurne vožnje.
Na moto sezonu 2021. zastor je spušten. Iduća je već u pripremi. Bit će tu osim klasičnih poligona i natjecanja još zanimljivih vježbi na kojima će polaznici dodatno trenirati vozačke vještine, a sve kako bi sigurnost cestovnog prometa bila kvalitetnija.