Intervju s Darkom Rogulićem
Objavljeno u MR 03/10 2010-03-22 17:18:25
U Motoreviji 02/2010 objavljen je članak nastao upravo na temelju osvrta na ovom blogu. Naime, radi se o tekstu "Gorki okus" koji prati pregled sezone hrvatskog prvenstva u supermotu i cestovnim moto utrkama.
Nakon objave uslijedila je kritika gospodina Deana Grpca. Predsjednik Komisije za cestovne moto utrke nije se složio s prijedlozima koje sam iznijela u tekstu, a koji bi potencijalno umanjili troškove natjecanja i olakšali promociju moto sporta u Hrvatskoj. Uz to je bio nezadovoljan lošom slikom o vlastitoj disciplini. Unatoč njegovim naporima da promovira motociklizam i u drugim medijima, a ne isključivo u specijaliziranim časopisima, činjenica je da interes za državnim prvenstvom opada, što pokazuje slab odaziv vozača na utrke. Svi mi znamo - a posebice oni koji se natječu - da je to skup sport i da se bez minimalne financijske strukture koja bi pokrila osnovne uvjete za kompetentnost (bez koje niti ne vrijedi ulaziti u natjecanje) ne može.
Kako bismo bili korektni te omogućili i drugoj strani da iskaže svoje mišljenje i protuargumentima obrazloži zašto su neki od prijedloga neizvedivi, intervjuirala sam gospodina Darka Rogulića, predsjednika Sportskog odbora Hrvatskoga motociklističkog saveza. Iako na neke njegove odgovore vozači i dalje imaju primjedbe, nadamo se da će barem ovim "našim" putem doći do poboljšanja komunikacije između onih bez kojih moto sporta u Hrvatskoj ne bi bilo - prije svega vozača, a onda i HMS-a.
Intervju je također objavljen na našoj stranici:
http://www.motorevija.com.hr/clanak/Intervju_Darko_Rogulic_2010_donosi_promjene_i_europski_standard
Prenosim Vam ga i ovdje.
Intervju Darko Rogulić
2010. donosi promjene i europski standard
Razgovarali smo s predsjednikom Sportskog odbora Hrvatskog motociklističkog saveza Darkom Rogulićem o važnim problemima hrvatskog moto sporta
U prethodnom smo izdanju Motorevije objavili članak pod naslovom „Gorki okus“, u kojem smo dali pregled sezone 2009. i izdvojili neke probleme moto sporta u našoj zemlji, utemeljene ponajprije na vozačevim izjavama. Uz to, predložili smo i određena rješenja za njih. Budući da je odmah po objavi stigla reakcija iz HMS-ovog čelništva, za ovaj smo broj odlučili opširnije donijeti i drugu stranu priče. Predsjednik Sportskog odbora Darko Rogulić objasnio nam je što Savez poduzima kako bi se problemi riješili te zašto su neki od prijedloga neizvedivi
MR Kako će Hrvatski motociklistički savez motivirati vozače za sudjelovanje u domaćim prvenstvima u sezoni 2010.?
Rogulić HMS nije taj koji motivira vozače da postanu sportaši, već to - kao i u ostalim sportskim disciplinama u Hrvatskoj - rade klubovi. Bavljenje motociklizmom je kao izuzetno skupim i opasnim sportom ipak prvenstveno pojedinačna odluka.
Također, morate znati da s obzirom na broj stanovnika u Hrvatskoj ima iznimno mnogo vozača. Uvijek se pritom sjetim što me na Prvenstvu Amerike u motociklizmu 1983. godine šokiralo - jedini predstavnik grada Chicaga od 20 milijuna stanovnika sam bio ja.
Da bi se netko bavio tim sportom, osim svih potrebnih predispozicija, mora znati i kako se pobrinuti da pronađe nemala financijska sredstva.
Prošle je godine HMS pokrenuo inicijativu na nivou Alpe-Adria (AA) za stvaranje druge lige ili tzv. natjecanja rekreativaca, i to ponajprije zbog stvaranja ujednačenije konkurentnosti vozača, a posebice radi izjednačavanja financijskih mogućnosti.
MR Kako bi se mogli smanjiti troškovi natjecanja? Primjerice, u Svjetskom prvenstvu u supermotu je ukinuta klasa S2 te je uveden jedinstveni dobavljač guma. Razmišlja li se u HMS-u o sličnim potezima u domaćim prvenstvima?
Rogulić Izabrali ste loš primjer koji je ustvari znatno poskupio natjecanja i uzrokovao veliki pad zanimanja za supermoto u Europi. Klasa je ukinuta jer nema zanimanja vozača. To smo i mi najavili za 2011.
Što se tiče raznih popusta, mogu vam reći da većina prodavača daju velike popuste, a mnogim vozačima i besplatno kada je u pitanju sport.
Uz to, na organizatorske troškove HMS ne može mnogo utjecati. Oni su ionako minimalni, a to je samo upis u kalendar od 1000 kuna.
No, na troškove vozača može se utjecati samo propisivanjem jeftinijih tehničkih uvjeta za motocikle. To je i napravljeno prošle godine za supermoto i skutere raspisivanjem klasa serijskih motora sa serijskim gumama. Znate koliki je bio odaziv vozača - nula!
Drugi način je smanjivanje broja utrka.
MR Slovenski auto-moto savez (AMZS) odredio je kalendar utrka vlastitog prvenstva u supermotu mjesec dana ranije nego što je na HMS-ovim stranicama osvanuo kalendar PH. Ondje su već bile određene neke utrke koje će se voziti u Hrvatskoj, a koje se boduju za slovensko prvenstvo. Zašto kalendar našeg prvenstva nije objavljen ranije? Što je s Požegom i gradskim utrkama općenito?
Rogulić Hrvatski kalendar je određen po prijavama organizatora još u studenom 2009. Samo je broj utrka za jedno prvenstvo “sveto pismo“, a datumi su stvar koja se mijenja prema potrebi.
Na sastanku u Budimpešti dogovorena je suradnja ostalih saveza regije AA. Isto tako, da bi se izbjegnulo održavanje dijela našeg prvenstva izvan zemlje, pokušalo se pronaći još neke organizatore u Hrvatskoj, no bezuspješno. Tek tada je Sportski odbor dopustio da se objavi taj kalendar.
U Požegi nije problem vojska s dozvolom već susjedi i organizator koji bi želio to odraditi. Nažalost, ondje ovog trenutka nema ljudi i klubova koji su spremni preuzeti taj zadatak.
Otkazala je i Virovitica jer je HMS tražio da se utrka održi na karting stazi, prije svega radi sigurnosti, ali je organizator - uz uvjet centar grada ili ništa - to odbio.
Ove godine još nećemo ići u bezuvjetnu zabranu utrka u naseljenim mjestima. HMS-ovi delegati u suradnji s osobama zaduženima za plan sigurnosti gledatelja i vozača, inzistirat će na poštivanju odredbi Pravilnika o stazama. U protivnom će organizatori morati nadoknaditi troškove svima koji su oštećeni. To se ove godine odnosi na utrke u Križevcima, Oroslavju, Novoj Rači te Bjelovaru.
MR Ažuriranje HMS-ove stranice nije uvijek često i pravovremeno. Hoće li se to promijeniti?
Rogulić HMS-ova stranica ponajprije služi za komunikaciju s vozačima i klubovima. Istina je da je ažuriranje stranica bio problem, ali odlukom sa sastanka Upravnog odbora od sada Tajništvo HMS-a preuzima funkciju administratora stranice i bit će odgovorno za njeno redovito servisiranje.
MR Što je s prezentacijom motociklizma na televiziji?
Rogulić Treba priznati da je prošle godine napravljen veliki pomak na tom polju. Popraćene su večeri prvaka, prikazane su i reportaže s mnogih utrka. Za 2010. predsjednik Saveza upravo je u dogovorima s televizijom oko izrade mjesečne emisije za HMS.
MR Kako čelni ljudi u Savezu mogu saznati koje su potrebe vozača?
Rogulić Danas su čelni ljudi Saveza istaknuti bivši športaši i zaljubljenici u motociklizam. Mnogi od njih su cijeli život svoje slobodno vrijeme poklanjali motociklizmu, a nikad nisu tražili ništa zauzvrat.
Prigovaraju nam da često mijenjamo Pravilnike. Pa, naravno da ih moramo mijenjati kada je ovaj dosadašnji još onaj prepisan od AMS-Jugoslavije. Moram sa zadovoljstvom kazati da su Pravilnici u svim disciplinama za 2010. godinu skoro sasvim prilagođeni europskima.
U našem sportu vozači svoje probleme rješavaju ponajprije u svom klubu. Prošle smo godine imali samo tri dopisa klubova, i to za rješavanje problema pooštravanja kontrole vožnje kroz park vozača te pristupa gledateljstvu toj zoni, potom otvaranja nove klase u disciplini oldtimeri, raspisivanja Kupa za žene u motokrosu te na koncu jedan dopis da vozač želi voziti utrke za PH samo u Hrvatskoj.
Pazite, vozači uvijek žele isto - da su kalendari i pravila doneseni na vrijeme, da su staze sigurne te da se doneseni pravilnici primjenjuju prema svima isto na svim natjecanjima. Uz to, prošle se godine prvi put počelo disciplinski kažnjavati sve HMS-ove suce koji su se ogriješili o Pravilnike.
Komentar
Dean Grbac, predsjednik Komisije za cestovne moto utrke
Gradske utrke
Zbog opasnosti za vozače i gledatelje koje nose utrke u naseljenim mjestima predložio sam Upravnom odboru njihovo ukidanje. On je zaključio da se te utrke mogu održavati uz striktno pridržavanje pravilnika o stazama. Ako MK Križevci ne budu mogli ispoštovati sve uvjete, predviđen je rezervni termin na novoj stazi u Bratislavi.
2010.
U ovo recesijsko vrijeme teško je predviđati broj vozača, ali se nadamo da će ih biti dovoljno za bodovanje u Prvenstvu Hrvatske. Razumijem vozače koji žele nastupiti, ali za to nemaju sredstava, i shvaćam najave da će veliki broj vozača zbog teške financijske situacije odustati od utrka. Cestovni motociklizam je izrazito skup sport.
Budžet
Za 2010. godinu Hrvatski olimpijski odbor nije predvidio sredstva za cestovne moto utrke, ali je nakon naknadnog traženja Tajništva HMS-a ipak odobren budžet za pomoć vozačima koji nastupaju na europskim te svjetskim prvenstvima. Čekamo odluke i planove vozača da bi novac mogao biti raspoređen.
nazad na Racing mind blog >>
Komentari
dariok
2010-04-29 09:35:55
Poštovani,
Detaljno pratim vaš rad i mišljenja sam kako u nas nema boljeg moticiklističkog izdanja od vaše motorevije, pa se osjećam slobodnim skrenuti vam pažnju na nekoliko propusta u vašem intervjuu s predsjednikom Sportskog odbora HMS-a Darkom Rogulićem.
Kako mi isti nije poznat, nije mi znan niti njegov dosadašnji rad, niti njegova sportska volja u koju izražavam sumnju.
Mutan intervju u kojem spomenuti nije rekao ništa djeluje mi tek kao opravdanje za rad, kojemu nitko ne vjeruje, pa je sve uvučeno u nekakvo pozitivno ozračje, te priču o europskom standardu. Kao da je isti pao s Marsa, jer svi dobro znamo kakvo je stvarno stanje.
Ne znam čemu dotični spominje nekakav Chicago od prije 30 godina, a ničime ne odgovara na pitanja, niti iznosi neke novitete koji su nužni, ne bi li se napokon nešto promijenilo u domaćem nam sportu. Pokretanje inicijative za natjecanje rekreativaca stara je i loše prepričana ideja koju su na nivou AA već prije neki predlagali.
O pomoći HMS-a bolje da niti nema riječi jer isti savez nije u stanju sastaviti niti kalendar, niti već jednom srediti stanje oko gradskih utrka. Uvijek se sve svodi na glasine – malo će gradske utrke ostati, malo će ih ukinuti. Iz toga svega se nazire samo jedno veliko ništa. Nerad prije svega.
Najgori primjer je prezentacija motociklizma na televiziji. Kako istu pratim, a motociklizam mi je izuzetno drag moram priznat da nisam primjetio nikakav pomak. Praćenje večeri prvaka je smiješan događaj koji bi bilo bolje ukinuti, nego mu pridavati neki značaj.
Također uredniku skrećem pažnju da su obje osobe na spomenutim stranicama (Dean Grbac i D. Rogulić) snimljeni sa sunčanim naočalama, pa sve djeluje još ležernije i opuštenije.
Drago mi je da se bar oni tako osjećaju.
Dario K.