Vremenska prognoza za prvih 12 sati
Kiša i oblaci i lekcija iz povijesti2009-06-22 10:18:55
Prvi moj post upoznao vas je s činjenicama koje su prethodile mojoj prvoj vožnji četverocikla. Od tada su prošle gotovo dvije godine, slobodno mogu reći da dan kada sam prvi put sjeo na quad slavim kao svoj drugi rođendan (14. srpanj). Pomaže mi u obavljanju svakodnevnih potreba. Smatram zato potrebnim upoznati vas sa svojim četverociklom.
Pred vama je tekst čovjeka, koji nije frustriran činjenicom što ne vozi nekog Raptora ili Grizly-ja. Vozim kineski četverocikl čiji je motor već nadaleko poznati Hondin klon „kodnoga imena“ GY6. Moram reći da u ove dvije godine nisam imao znatnijih problema i kvarova. Tome u prilog zasigurno ide i redovito održavanje, kao i ne pretjerano ekstremna vožnja. Ipak sam ja smiren i staložen vozač. Četverocikl u početku nije nudio mnogo. Bilo je tu tek osnovno. Dodao sam kofer, retrovizore, male led diode i još gomilu „sitnih“ poboljšica. Zaista bilo bi glupo reći da se moj quad može mjeriti s poznatim „brand“ markama, ali sa svim navedenim sasvim je dovoljan da se uputite i na prometnice izvan grada.
Mnoga drevna učenja kažu da sve stvari na ovoj Zemlji imaju dušu i srce. Moj četverocikl to nedvojbeno ima. Sljedeći redci ovoga posta upoznati će vas sa „srcem i dušom“ moga četverocikla; pogonski agregat GY6. Agregat koji ima odviše nego zanimljivu povijest.
Veoma zanimljiva priča. Zapravo radi se o "kloniranju", a to je uvijek odviše zanimljiva tema.
Honda GY6 motor, mali je četverotaktni motor sa unutarnjim izgaranjem, razvijen od strane Honda Motor Company. Ovaj motor obično se koristi za razne vrste vozila, uključujući skutere i ATV vozila.
1960-tih dolazi do modernizacije Hondinih pogona i kao rezultat nove tehnologije i iskustva javlja se motor imena GY6, koji je prvi puta proizveden 1980. Kroz godine proizvodnje doživio je brojne poboljšice no u suštini je ostao isti.
Ovaj četverotaktni, jednocilindrični, zrakom (ili uljem) hlađeni motor .
Može proizvesti od 7,8 KS (5,8 KW), DO KRAJNJIH 12,4 KS (9,2 KW) ovisno o tome u koju vrstu vozila se ugrađivao.
Svojedobno ovaj motor se ugrađivao u Hondine modele Elite i Spacey. Honda je odustala od daljnjeg razvoja ovoga motora.
Međutim njegov klon i danas je prisutan u modelima korejskih, tajvanskih i kineskih proizvođača. Kineski nazivi su, kao i uvijek prilično ne maštoviti (1P57QMJ) samo je jedan od mnogih naziva za ovaj motor.
Popis proizvođača koji koriste „klon“ Hondina motora i danas je podugačak:Flyscooters, Kymco, PGO, Ricardo Motors, Roketa, Strada, SUNL, Tank, Vento, Yamato i mnogi drugi „no name“ proizvođači.
Uz široku dostupnost i jeftine cijene ovog motora, Azijski ATV proizvođači su počeli koristiti ovaj model motora u mlađim linijama ATV-ova i Buggy- ja. uključujući Ricardo Motors, Yamoto, Kazuma i Redcat…
Ovaj motor je postao glavni kineski adut, kada je riječ o motorima radne zapremine 150ccm i zbog masovnosti ugradnje danas je jedan od češćih agregata na „Kinezima“, a vlasnici nisu ni svijesni činjenice kako je on zapravo nekada bio Japanac. Sada ima dvojno državljanstvo. To je još uvijek nerješiv problem...
Znači li sve ovo da ustvari vozim oldtimer iz 1980.??
nazad na Quadbiker blog >>
Komentari